izvor: blic.rs
Radovi na igradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu privode se kraju, a danas su konačno spojeni lukovi ove nekadašnje žile kucavice železničkog saobraćaja u Vojvodini.
Po svemu sudeći, radovi teku predviđenom dinamikom zato što je predsednik Vlade Vojvodine Igor Mirović nedavno najavio da će pešaci moći preko mosta da prelaze već u novembru, a da se u januaru sledeće godine može očekivati otvaranje te deonice za železnički saobraćaj.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je tim povodom da je Žeželjev most od velikog značaja jer je deo modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će umnogome doprineti Srbiji kada je reč o prevozu robe i ljudi.
- Žeželjev most je simbol jednog vremena ali će predstavljati i simbol moderne Srbije - rekla je ministaraka i istakla da rad na mostu ne poznaje vremenske prilike i da će se radovi redovno odvijati u jesenjem i zimskom periodu.
Nakon završetka gradnje Žeželja planirana je demontaža postojećeg privremenog montažno - demontažnog mosta koja će trajati do februara naredne godine.
Investitor pojekta u vrednosti od 48,23 miliona evra je "Infrastruktura Železnice Srbije", a izvođač radova španski konzorcijum JV Azvi - Taddei – Horta Coslada.
Podsetimo, novi Žeželjev most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu čuvenog arhitekte Branka Žeželja.
Razlika je jedino u tome što će po dva luka na njegovim obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada biti od čelika.
Manji luk je raspona 177 metara, a visine 34 metra sa vešaljkama, dok veći luk ima raspon od 219 metara i ukupne je visine 42 metra s vešaljkama.
Stari Žeželjev most srušen je 23. aprila 1999. godine prilikom NATO bombardovanja i to tek nakon trećeg napada tokom tri dana.