Varadinski most i dalje bez antikorozivne zaštite i upotrebne dozvole
Varadinski most skoro 15 godina od gradnje i dalje je bez antikorozivne zaštite, ali i upotrebne dozvole, saznaje 021.rs.
Most koji je sagradila tadašnja Direkcija za obnovu zemlje nakon NATO bombardovanja pod rukovodstvom Milutina Mrkonjića i dala mu ime "Varadinska duga", prema informacijama koje je 021.rs dobio u Zavodu za izgradnju grada, i dalje će čekati antikorozivnu zaštitu, jer nije rešeno pitanje dozvola i vlasništva nad mostom.
Korozija je odavno napala Varadinski most i to se više nego jasno vidi na ogradi. Nije poznato kakvo je stanje u unutrašnjosti metalne konstrukcije, ali je za očekivati da ima oštećenja.
U ZIG-u kažu za novosadski informativni portal da ništa ne mogu da preduzmu dok se ne reši pitanje upotrebne dozvole.
"Još nije rešen status ovog mosta i sve dok se ne ishoduje upotrebna dozvola nismo u mogućnosti da planiramo sredstva za njegovo održavanje. Očekujemo da se u narednom periodu, u saradnji sa republičkim organima, reši ovo pitanje i stvore uslovi za intenzivnije radove na Varadinskom mostu, a pre svega na antikorozivnoj zaštiti", navode u ZIG-u.
Podsetimo, o pitanju antikorozivne zaštite na Varadinskom mostu pokretalo se nekoliko puta u prethodnoj deceniji. Prethodne gradske vlasti su najavljivale da će rešiti ovo pitanje, ali to nije urađeno. Poslednji put se o tome pričalo 2011. godine, pri čemu se navodilo da će tokom 2012. godine Varadinski most biti obnovljen i dobiti antikorozivnu zaštitu. Tada je predstavljen plan obnove ovog i mostova na kanalu DTD, ali na kraju zbog nerešenog pitanja statusa izvedeni su radovi na drugim mostovima.
Kako je tada navedeno, ZIG je još 2008. godine finansirao izradu projekta pripremajući se za moguće radove, a potrebno je izvesti radove na sanaciji konstrukcije mosta, saobraćajnim površinama, elektroenergetskim instalacijama i hidrotehničkim instalacijama. Aktivnosti na sanaciji konstrukcije mosta treba da obuhvate antikorozivnu zaštitu, što čini preko 90% svih predviđenih radova, što se posebno odnosi na antikorozivnu zaštitu unutrašnjosti sanduka glavne čelične konstrukcije. Tada je saopšteno i da su pešačka ograda i zaštitne maske na mostu korodirale i da ih treba popravljati, a da je konstrukcija mosta ispravna i da može da primi puno saobraćajno opterećenje.
Dodajmo i da tokom ovih 15 godina, nekoliko puta i mimo toga što nema zapravo nikavu nadležnost, grad je angažovao radnike koji su popravljali naprsline na ogradi.
Inače, zbog toga što most nema antikorozivnu zaštitu, poseban problem su postali katanci koje su Novosađani i posetioci grada u proteklih 10 godina kačili na ogradu mosta, čime su izazivali dodatno zadržavanje vode i korodiranje. Zbog problema koje prave katanci na ogradi, gradske vlasti su nekoliko puta slale radnike koje su ih uklanjale. (Žarko Bogosavljević -
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.)