mmirkovic napisao/la:
Најгоре што је та страна тих зграда која је гледала на Сајам била јужна, дакле сунчана. Сад су се поздравили са сунцем.
Ljudi,da ne budem pristrasan,sve sto vi kazete ovde pije vodu.Samo trebate da znate jednu stvar.Odvajkada su tu predvidjene visoke zgrade.Kada se Master centar radio,predvidjeno je da se kompletan blok spoji u jednu parcelu zgrade do 7 spratova bez razmaka sa punim frontom.Potom je plan menjan 2011 i parcele su se odvojile ,namena je promenjena i na jednom uglu(Rumenacka) je predvidjena zgrada sa 10 spratova(male osnove 16x16) i prizemljem i prvim spratom u gabaritu kao sto je i sad.Plan za zgradu na uglu sa Pariske komune se nije menjao i radi se po planu iz 2011.godine.Da bi lokacija bila isplativa na uglu sa Rumenackom i da bi se uopste mogla raditi,invesitor Bulevar invest je inicirao izmenu plana,dobio 2 sprata i povecao gabarit objekta.To je bio preduslov da bi lokacija uopste mogla da se radi zbog puno stanara,kao i dela gradskog placa sto je u tom trenutku iznosilo oko 50 % od ukupne potencijalne izgradjenosti po vazecem planu.Da li je moglo bolje-po mom misljenju nije.Sta dobijamo ovim zgradama?Ako izuzmemo kako ce taj kraj izgledati moderno kad se sve zavrsi,neka to bude van teme sad,dobijamo prosiren trotoar i bic.stazu na Bulevaru Kralja Petra.Obe zgrade su znacajno uvucene u odnosu na kuce koje su tu bile.Vazeci plan ipak odvaja te zgrade,koje se spajaju samo do kote terena,tako da ce koliko-toliko sunca dopirati do zgrade iza.Tacno je da je to juzna strana.Da li ima takvih primera po Novom Sadu?Ima kolko hocete,da ne nabrajam sad.Udaljenost od susednih zgrada je preko 10 m,a zakonski minimum je 4.Da li je postojala alternativa?Mislim da nije osim da grad otkupi od vlasnika zemljiste,sto bi bilo po mizernoj ceni,oni na to ne bi pristali i te stracare bi stojale tu narednih hiljadu godina naspram sajma.Da li je prijatno stanarima iza?Nije sigurno,ali njih bi svaka zgrada preko 3 sprata zaklonila.Nije ovo usamljen primer.Moje je misljenje je da je ovo najbolje moguce resenje uzimajuci u obzir sve navedeno.Takodje,tu ima 3 podzemna nivoa parkinga,sto ranije nije bilo predvidjeno planom,tako da je izbegnuta veca katastrofa u smislu saobr.kolapsa.
Problem nije nastao zadnjih 5 godina,nego u periodu do 2010.kada su se pravila atomska sklonista ili trzni centri u suterenu,a tada o parking mestima niko nije razmisljao.Tako su se tadasnji gradski oci vodili,mada je cinjenica da je grad cak i pre samo 10 godina bio puno manji,sa puno manje auta nego sto je 2022.godine
Jos jedna stvar,pristupna saobracajnica garazama bice iz pariske komune,pored breza za oba objekta(nova saobracajnica) sto nece uslovljavati guzvu i zastoje ukoliko bi se pristup odvijao iz Rumenacke ili ne daj Boze Bulevara Kralja Petra