Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Re:Novi Žeželjev most 24 jul 2018 13:57 #4401

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Jbg, barem je priznao da je sve gotovo
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Zex021, Blavak, Mikins, valjan

Re:Novi Žeželjev most 24 jul 2018 17:51 #4402

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Kakvo džukačko silovanje!
Iz dubokog poštovanja prema forumu, ovoj temi i Inženjeru posebno, zaustaviću se ovde.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Djordje Cvarkov, Eldarion, kuburicsrdjan, slobasum

Re:Novi Žeželjev most 24 jul 2018 20:07 #4403

  • Sv. Ilija
  • Sv. Ilija's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 131
  • Primljenih Zahvalnica: 63
" jer su i drumske saobraćajnice završene, najavio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić"
Ne moze covek da ne slaze pa to ti je
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion, slobasum

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 00:42 #4404

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-07-25; O otvaranju Mosta.


Malo o aktuelnom otvaranju Mosta – komentar i predlozi.


O otvaranju Mosta

Naš Most nikako da se izbavi iz loših vesti, srećom uobičajeno netehničkih, (jedino je tehnika zaista važna).
Ja sam na ovim stranicama Foruma najavio otvaranje 19. jula, što je i zvanično potvrđeno. Onda sam primio informaciju da će to biti nekoliko dana kasnije, međutim i to je demantovano samo dan kasnije. Više ništa nisam pisao na Forumu o otvaranju, jer i sam nisam znao šta da mislim.

Ne znam ni ovog momenta. Ne mogu da verujem da će Most biti zatvoren još mesec dana i pored potpune završenosti prilaza u ovoj fazi radova na prilazima, (Most je bio spreman za drumski saobraćaj još 21. maja!).

Slažem se da Most treba da ima svoje svečano otvaranje. To je praksa svuda u svetu već 200 godina za sve velike mostove, pa i kod nas, (setimo se npr. otvaranja Žeželjevog mosta 1961. u Novom Sadu, Mosta Gazela u Beogradu 1970, Mosta slobode u Novom Sadu 1980, Mosta na Adi u Beogradu 2012.).

Racionalno gledano, čisto tehnički, nepuštanje Mosta u drumski saobraćaj znači onemogućavanje demontaže starog vodovoda na Privremenom mostu i - naravno – i samog Privremenog mosta. Odlaganje demontaže Privremenog mosta izaziva (novo) kašnjenje na izgradnji prilaznih saobraćajnica i gura ih u kasne jesenje mesece sa prvim niskim temperaturama i više padavina koje su glavni neprijatelj asfaltiranja.

Da li moguće naći Solomonsko rešenje – i da bude otvaranja, i da radovi ne trpe?

Po mom mišljenju može!

Otvaranje može da se desi i po okončanju oba ugovora – za izgradnju Mosta (koji uključuje i demontažu Privremenog mosta) i za izgradnju pristupnih saobraćajnica. Oba ugovora finansira EU - delimično (Most) ili potpuno (prilazne saobraćajnice). Potpuni završetak svega jeste razlog za proslavu, pa i za svečano otvaranje.

Most je i inače parcijalno puštan u saobraćaj – železnica 7. aprila, drum ovih dana, sve – recimo u novembru.
U međuvremenu moglo bi (i moralo bi) da se radi na uređenju kejova – čišćenju i popravkama kolovoza I travnjaka, popravci i instaliranju uličnih svetiljki, postavljanju novih klupa, … Mnogo posla koji nije obuhavaćen ni jednim od ugovora za izgradnju Mosta i prilaznih saobraćajnica.
Novosadski kejovi su divni, ali i delom dosta zapušteni, naročito na levoj obali nizvodno od Hotela Aurora i na desnoj obali nizvodno od Varadinskog mosta. Ta mesta će sigurno postati mnogo posećenija, naročito uveče kad Most sine svojim svetlima.

Da li je u ovom predlogu išta nelogično ili nerealno?

Još jedan predlog, (ranije već iznet, ali da ga ponovimo):
Pre puštanja drumskog saobraćaja pustiti pešake, recimo na 4 sata. Ljudi bi se kretali po drumskom kolovozu i pešačkim stazama, sa konopcima oko predviđenih koridora kretanja, uz redare naravno. Na taj način bi građani stekli pravi utisak o Mostu, osetili bi ga, bacili bi pogled na Dunav i grad sa nove tačke.
Posle isteka ta 4 sata (ili više, to nije presudno važno), uklonili bi se svi orijentiri i proradio bi normalan drumski saobraćaj.
Da li je i ovaj predlog u nečemu neostvariv, nepotreban ili loš?


Nadajmo se da je dalje najavljeno čekanje na otvaranje Mosta ipak posledica nesporazuma i da će posle vaganja svih činjenica oko aktuelne izgradnje pristupnih saobraćajnica i demontaže Privremenog mosta biti postupljeno na racionalan način – dobar za sve – i za izvođače, i za građane, pa i za političare.

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, kasko, mrnjavi, Duja, vicakur, Brane, Zex021, Trpovski, Blavak, Mikins, Djordje Cvarkov, valjan, Eldarion, AeroDron, DL, Savke, miligor, slobasum, Bojan i ovaj član ima 1 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 01:58 #4405

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Razlog za otvaranje je samohvalisanje Predsednika Aleksandra. Most je scenografija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Djordje Cvarkov, Eldarion, slobasum, Bojan

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 09:58 #4406

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Tamo gde prestaje logika pocinje Srbija.

Nikog ne interesuje narod i njegov interes, samo svoj, reklamiranje, palamudjenje, vlast i lopovluk uz pomoc nje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 10:03 #4407

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9198
Neka se okupi vise vozaca neka sklone lepo barikade i neka normalno prelaze preko mosta pa onda neka dodje policija i neka "cuva"most

Dosta vise politizovanju svega
Poslednja izmena: 25 jul 2018 10:05 od Otis.Driftwood.Ressurected.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 10:06 #4408

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ja sam za. Napraviti FB Event "Otvaranje novog mosta u Novom Sadu" i skupiti par stotina ljudi, bar. Samo ko ce da organizuje, pa da bude hapsen posle...
Poslednja izmena: 25 jul 2018 10:08 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Eldarion, plumber.ns

Novi Žeželjev most 25 jul 2018 10:18 #4409

  • Vosa
  • Vosa's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 113
  • Primljenih Zahvalnica: 203
Ne znam za vas ali mene je ovo cimanje oko mosta veoma razocaralo. Nismo to zasluzili. Pogotovo mi koji smo se radovali zavrsetku.

Ovako neka kap koja preliva casu ce biti razlog za moj odlazak odavde. Papire sam vec sredio. Dosta vise ponizavanja. :wallbash:
Poslednja izmena: 25 jul 2018 10:21 od Vosa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bogdus

Re:Novi Žeželjev most 25 jul 2018 21:52 #4410

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Previše je kapi koje mogu da preliju čašu oko nas svakodnevno. Svi mi balansiramo na ivici jako dugo. Ja imam utisak da mi je ceo život prošao u nekim krizama, ratovima, vanrednim stanjima i sličnim sranjima iako to nije u potpunosti tačno. Ali je moja percepcija takva i zaista ima dana kada više nemam snage i volje ni za sebe ni za druge. Opet, nekad, pojavi se tako neki optimizam ničim izazvan i sve izgleda bolje. Naravno da to ne traje dugo i onda sve iz početka. Kao kuče koje juri sopstveni rep.
Ono što hoću da kažem, očito ne baš najjasnije je sledeće:
Idi, pokušaj u nekoj drugoj, bar malo normalnijoj zemlji. Na ličnom i velikom uzorku, 90 % onih koji su otišli je srećnije tamo nego što su bili ovde. Vratio se samo 1 od 100.
Plus sam primetio da što su fizički dalje od Srbije to veći patrioti postaju :D


Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Inzenjer, Kajpers_belt

Re:Novi Žeželjev most 25 jul 2018 22:10 #4411

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
+1
Plus, šalji "kintu" nazad :-)
Poslednja izmena: 25 jul 2018 22:28 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 26 jul 2018 13:41 #4412

  • gremlinka
  • gremlinka's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 66
  • Primljenih Zahvalnica: 65
Qq, a ja čekam ko "ozebo sunce" da se elegantno dovezem do Tempa prolazeći ISPOD mosta i kurtališem obilaznice, Temerinske, Partizanske il` ne daj Bože, Jovana Subotića.
:S
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Ambasador

Novi Žeželjev most 27 jul 2018 00:01 #4413

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-07-27; Liste lučnih mostova rapona većih od 200 m.



Dok (nepotrebno) čekamo zvanično otvaranje Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu pogledajmo malo deo istorije mostogradnje. Tema su lučni mostovi čiji je raspon lukova najmanje 200 m – oblast raspona u kojoj je bio Drumsko-železnički most u Novom Sadu, (Žeželjev most 1961-1999) i aktuelni Železničko-drumski most u Novom Sadu (2018.) čije otvaranje čekamo.
Dakle, ono što našu publiku najviše interesuje:
Koliko ima betonskih, a koliko čeličnih mostova u ovoj grupi najvećih? Koji su „jači“, „bolji“? Betonski mostovi su trajni, a čelični nisu, jer rđaju?

Osnova liste, (koja ne pretenduje da je kompletna), je nemačka verzija Wikipedie sa listom najvećih lučnih mostova (de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_gr%C3%B6...en_Bogenbr%C3%BCcken). Ova verzija je najažurnija i sa najviše podataka. Trenutno se na njoj nalazi 215 lučnih mostova sa L ≥ 200 m.
Ovoj listi sam dodao 12 mostova iz moje elektronske biblioteke, tako da ovde prezentovana lista lučnih mostova sa L ≥ 200 m sadrži 227 mostova, svih statičkih sistema lučnih mostova, namena (drumski i železnički) i konstrukcionih materijala (čelik i beton).

Pre listi uvodne napomene:
Pod betonskim mostovima podrazumeva se da su im lukovi, kao osnovni noseći elementi, armiranobetonski. Lukovi su uvek u stanju pritiska pod svim opterećenjima, pa prednaprezanje nije potrebno. Od prednapregnutog betona mogu da budu drugi konstruktivni elementi mosta, npr. delovi kolovozne konstrukcije, koji imaju funkciju lokalne nosivosti, a ne globalne (kao lukovi).


Vrste lučnih mostova

Lučni mostovi kao konstruktivni sistemi imaju više vrsta (videti slike 1 i 2):
- statički sistemi: čisti lukovi (oslonjeni na tlo) ili lukovi sa gredom ili zategom;
- aranžman vešaljki kod mostova sa gredom ili zategom: vertikalne, kose, dijagonalne (ukrštene);
- položaj kolovoza: iznad ili ispod vrha luka;
- po materijalu konstrukcije: čelični, betonski, kombinovani – čelino-betonski.


Rezime liste lučnih mostova sa L ≥ 200 m:
- vreme izgradnje: 1902-2018;
- danas u eksploataciji 224 od 227, 3 srušena ili zamenjena:
DM Alme u Švedskoj (čelični, L = 278 m, 1960-1980.) srušen udarom broda;
DŽM u Novom Sadu (betonski, L = 211 m, 1961-1999.) srušen u vazdušnim napadima NATO-a;
DM u luci Men u Kanadi (čelični, L = 366 m, 1964-2012.) zamenjen novim mostom;
- po nameni: drumskih 194 (85,5%), železničkih 24 (10,6%), železničko-drumskih 9 (4,0%);
- po materijalu konstrukcije: čeličnih 137, čeličnih sa CFST 41, čelično-betonskih 2, betonskih 47,
ili
čeličnih+ čeličnih sa CFST – 178 (78,4%); betonskih i čelično-betonskih 49 (21,6%);
(CFST = Concrete Filled Steel Tubes = Čelične cevi punjene betonom)
- po godinama izgradnje:
1902-1961: 27 mostova, 22 čelična i 5 betonskih;
1962-1999: 72 mosta, 53 čelična i 19 betonskih;
2000-2018: 128 mostova, 103 čelična i 25 betonskih;
- najstariji: čelični (Viaur Viaduct, L=220 m, 1902.), betonski (Viaducto Martín Gil, L=210 m, 1942.);
- zemlje sa najviše lučnih mostova sa L ≥ 200 m: Kina 72, SAD 34, Japan 30.

U više ranijih postova je objašnjena velika razlika između drumskih i železničkih mostova. Železnički mostovi imaju mnogo veća opterećenja, mnogo zahtevnije uslove upotrebljivosti i mnogo veću izloženost zamoru.
To je razlog da ih je u ukupnoj listi lučnih mostova sa L ≥ 200 m mnogo manje od drumskih – svega 33 od ukupno 227 lučnih mostova.

Reći ćemo malo više o “teškašima” – železničkim i železničko-drumkim mostovima, tim pre što ovoj kategoriji pripadaju oba lučna mosta iz Srbije sa liste, stari i novi u Novom Sadu.

Zaključno sa 1961. (godinom puštanja u saobračaj Žeželjevog mosta) ukupno je izgrađeno samo 27 lučnih mostova sa L ≥ 200 m, od toga drumskih 21, železničkih 3 i drumsko-železničkih 3 mosta. Od 27 mostova, čeličnih je bilo 22, betonskih samo 5. Kad se uzme u obzir da su 3 betonska mosta izgrađena u vreme Drugog svetskog rata (1942. i 1943.) i neposredno posle rata (1952.) kad je vladala velika nestašica čelika, onda su podeljena mišljenja oko mosta u Novom Sadu, (čelični ili betonski most), bila sa te tačke gledišta opravdana. “Pobedio” je na kraju betonski most, ali i uz pomoć netehničkih faktora.

U celom periodu 1902-2018. u svetu su izgrađena samo 33 železnička i železničko-drumska lučna mosta, od toga u periodu 2000-2018. 21 most, (13 čeličnih, 2 čelično-betonska i 6 betonskih). Očigledna je ubedljiva većina čeličnih mostova.

Betonski železnički lučni mostovi sa rasponom većim od 200 m

Betonski železnički lučni mostovi sa rasponom većim od 200 m izgrađeni su tamo gde je njihov izbor bio najracionalniji:
- u nepovoljnom reljefu terena, sa skromnim pristupnim putevima, gde bi dopremanje velikih i teških čeličnih segmenata konstrukcije bilo ili nemoguće, ili neracionalno;
- unutar dugih poteza sa tipskim betonskim gredama, raspona oko 40 m, gde je deo trase sa lukom većeg raspona i sa istim takvim betonskim gredama iznad sebe, bio vrlo racionalno rešenje;
- tehnologijom izgradnje lukova uz pomoć privremenog čeličnog pilona koji užadima drži polovine lukova; ovakvu tehnologiju prva u svetu je primenila Mostogradnja 1966. godine prilikom izgradnje Drumskog mosta preko Šibenskog zaliva; veliki betonski železnički lučni mostovi u Kini, Španiji i Nemačkoj izgrađeni su upravo na ovaj način.

Primeri železničkih betonskih lučnih mostova izgrađenih starom tehnologijom – betoniranjem luka na skeli, videti na slikama: Martin Gil (Martín Gil Viaduct) – slika 7, most u Zaporožju – slika 7 i Drumsko-železnički most u Novom Sadu, (Žeželjev most) – slika 8.
Primeri železničkih betonskih lučnih mostova izgrađenih modernom tehnologijom – slika 7: Vijadukt Frošgrundze (Froschgrundsee Viaduct) i Vijadukt Almonte (Almonte Viaduct).

Čelični železnički lučni mostovi sa rasponom većim od 200 m

U svim ostalim slučajevima – lučnih železničkih mostova preko velikih vodenih površina pre svega - primenjena su čelične konstrukcije kao rešenje.
Kod izuzetno velikih raspona (većih od oko 300 m) i velikog broja koloseka (3 do 6) lukovi su rešetkasti, puni lukovi nisu više racionalni.

Primeri rešetkastih čeličnih lukova su mostovi Čaotianmen (Chaotianmen) – slika 5, Hel Gejt (Hell Gate) – slika 5, Dašengguan (Dashengguan) – slika 6 i Ajub (Ayub) – slika 8.
Primeri punih čeličnih lukova: Femarnsund (Fehmarnsund) – slika 8 i Železničko-drumski most u Novom Sadu – slika 8.

Mostovi Femarnsund i Železničko-drumski most u Novom Sadu su i jedini sa liste iz slike 4 sa dijagonalnim (ukrštenim) vešaljkama, gde Femarnsund ima jedan kolosek, a most u Novom Sadu dva.

Čelično-betonski železnički lučni mostovi sa rasponom većim od 200 m

Pomenimo najzad i mostove kombinacije čelika i betona, izgrađene do sada samo u Kini:
- betonska greda pridržana čeličnim lukom: most Jičan (Yichan), slika 6;
- lukovi od betona i čelika sa ovešenom čeličnom gredom: most Kaijuanba (Caiyuanba), slika 6;
- čelični lukovi punjeni betonom: most Beipanidžiang (Beipanjiang), slika 6; ovo rešenje je primenjeno na 40 drumskih mostova i samo na jednom železničkom.


Železnički lučni mostovi u Srbiji sa rasponom većim od 200 m

U svetskoj mostovskoj elit iz samo 13 zemalja i sa slike 4 nalaze se i dva mosta iz Srbije, slika 8:
- Drumsko-železnički most u Novom Sadu, (Žeželjev most 1961-2018), veći luk L = 211 m;
tip: čisti luk sa nezavisnom kolovoznom konstrukcijom, vertikalne vešaljke, betonski, 1 kolosek;
- Železničko-drumski most u Novom Sadu (2018.), veći luk L = 219 m;
tip: luk sa zategom, dijagonalne vešaljke, čelični, 2 koloseka.


Komentar

U svetskoj praksi izgradnje lučnih mostova – drumskih I železničkih - ima i čeličnih, i betonskih mostova. Čelični lučni mostovi su daleko brojniji (78,4%) od betonskih (21,6%) u kategoriji raspona većih od 200 m.

Koji su “bolji”?

U stručnom smislu ne može se govoriti na navijački način. Obe vrste imaju svoje polje primene, gde su odlučujući faktori uslovi izgradnje (vrsta terena, opremljenost izvođača) i cena izgradnje. Čelični mostovi imaju malu prednost jer su univerzalniji u svim uslovima gradnje.
Troškovi održavanja su približno jednaki za obe vrste, 1 do 1,5% koštanja mosta godišnje. Zabluda je, pogotovo kod laičke publike, da betonski mostovi skoro ne moraju da se održavaju i da su njihovi troškovi održavanja veoma mali.

Železničkih lućnih mostova raspona većeg od 200 m izgrađeno je do danas samo 33 i to (opet samo) u 13 zemalja. Srbija sa svoja dva mosta u ovoj elitnoj grupi zaista može da bude veoma ponosna.

Podsetnik na kraju: O mostovima koje su projektovali srpski inženjeri, drumskim raspona većeg od oko 200 m i železničkim raspona većeg od 100 m, govorili smo u postu od 26. decembra 2017.








Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, vicakur, TurboMaximus, Brane, Zex021, sasar, Blavak, Bogdus, Mikins, valjan, Eldarion, mdinic, neobuscitta, DL i ovaj član ima 5 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 27 jul 2018 00:09 #4414

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, kasko, mrnjavi, Brane, Blavak, Mikins, valjan, Eldarion, mdinic, DL, miligor, slobasum

Novi Žeželjev most 27 jul 2018 07:56 #4415

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Evo ponovo slika br. 5 do 9 ...









Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Dukelander, limanac, kasko, mrnjavi, Jov.NS, vicakur, TurboMaximus, Zex021, romanempire, sasar, Blavak, Mikins, valjan, Eldarion, mdinic, AeroDron, DL, kuburicsrdjan, Otis.Driftwood.Ressurected i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 27 jul 2018 08:38 #4416

  • zeljolaki
  • zeljolaki's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 127
  • Primljenih Zahvalnica: 231
Politicari pucaju,Inzenjer i dalje drzi cas ! :-)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 30 jul 2018 10:12 #4417

  • plumber.ns
  • plumber.ns's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 116
  • Primljenih Zahvalnica: 197
Pozdrav svima,
Jel se zna kada će moći da se pređe biciklom preko novog mosta ?
Hvala
Ne volem...
AL TEBE VOLEM !
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 30 jul 2018 12:27 #4418

  • ChobbyNS
  • ChobbyNS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 125
  • Primljenih Zahvalnica: 68
Kada veliki vođa to odobri.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Novi Žeželjev most 30 jul 2018 13:24 #4419

  • Kusavac
  • Kusavac's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 46
  • Primljenih Zahvalnica: 28
**Vrhovni** :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: ChobbyNS, slobasum

Novi Žeželjev most 30 jul 2018 14:47 #4420

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9198
Diktator kakav vodja. Vodja je zapravo i pozitivna rec.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kuburicsrdjan, slobasum
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru