Sremska strana pristupnih saobraćajnica polako se formira i verovatno čekamo slobodni termin AV da dođe i otvori nam ovu fazu završenih radova.
Meni je lično zastrašujuća činjenica da se na sremskoj strani sva skretanja, uključenja i isključenja dešavaju direktno u jedinu saobraćajnu traku. Sa novosadske strane postoje bar male trake za prestrojavanje, a na drugoj strani ništa. Znajući nove navike mladih šofera, tu će biti svih vrsta naletanja, bojim se.
Sa nedavnog puta po Kosovu, Albaniji, Grčkoj i Makedoniji, kao i po jugu Srbije, uočavam da mi na severu najsporije usvajamo kružne tokove (a naročito u Novom Sadu).
Po mom subjektivnom iskustvu, nakon prelaska Žeželjevog mosta prema Petrovaradinu, relativno naglo skretanje udesno, pa nizbrdo, već pri brzini od preko 50 km na sat veoma je neprijatno.
Kad se tome doda, u nekoj budućnosti, prilično oštro skretanje ulevo, ispod pruge, pa zatim opet udesno, prema budućoj obilaznici oko Petrovaradina, pitam se da li bi bilo bolje da su stavili kružni tok na sam pravac puta prema Reljkovićevoj ulici, potpuno usporili saobraćaj, i eliminisali prolaske ispod mosta, pored Dunava.
I sada se neće moći bezbedno voziti bilo kakvom brzinom većom od 40km/h, kad iz iste trake vozila skreću udesno prema vojnoj bolnici, ili kad se, idući prema mostu iz iste trake skreće desno za vojnu bolnicu i uliva saobraćaj od vojne bolnice.
Ne zaboravite da će taj saobraćaj, u perspektivi zatvaranja gradića, biti veoma, veoma, veoma intenzivan.
Ukratko, kružni tok ima ukupno četiri ulaza i četiri izlaza. Svi se odlično vide npr. u postu #5263, strana 264.
Ulaz u kružni tok iz pravca Reljkovićeve biće korišćen tek kada bude gotova obilaznica, pa će se Reljkovićeva direktno ulivati u kružni tok, a do uključivanja prema Žeželjevom mostu će biti još 710 metara, umesto sadašnjih 170.
Izlaz iz kružnog toka prema podvožnjaku biće korišćen takođe u dubokoj budućnosti, i onda ćemo se iz pravca vojne bolnice direktno, bez trake za ubrzavanje, ulivati u saobraćajni tok koji od mosta ide prema podvožnjaku.
Biće neudobno i opasno, u dugom vremenskom periodu.