Dukelander napisao/la:
Šta bi bilo optimalno?
300m za neki centar grada, 400m za gusto naseljene zone i 600 za ređe naseljene?
Mislim da bi tako nekako bilo optimalno. U Beogradu se, na primer, najviše teži ka proseku od nekih 500 metara između stajališta. Poređenja radi, ovde će na razmaku od 500 metara ljudi imati izbor između tri stajališta (Futoški put, sredina Bate Brkića, Jovana Dučića). Naravno, novosadski slučaj je drugačiji zbog gušće naseljenosti, ali mislim da kroz Bate Brkića nema potrebe za tim.
U svakom slučaju, umesto ovog stajališta na polovini Bate Brkića je mogao biti parking za još 4-5 automobila i/ili neka zelena površina. Ovako se dosta gubi na brzini prevoza (koja je premala u Novom Sadu najviše zbog neefikasnog sistema naplate) a samim tim i kvalitetu i atraktivnosti. Naravno, neću da isključim mogućnost da će stajalište biti hotspot za iskonske i bezkompromisne ljudske potrebe "samo da trknem do trafike" i sličnih.
Ne znam da li se sećate da je osmica imala stajalište na raskrsnici Hadži Ruvimove i Stevana Mokranjca, u smeru ka centru? Udaljenost između tog i stajališta na rasksrsnici sa Birčaninovom je bila samo 160 metara. Kao rezultat, autobusi nisu ni stigli da idu brže od 30 na sat i dosta su gubili vreme na ukrcavanju na oba stajališta.
Udaljenost između stajališta na Novom Naselju je u proseku veća od 300 metara, pa ne vidim da ikom smeta. Sve je odlično isplanirano (nekada davno) i javni prevoz tuda diše. Isti je slučaj i na Limanima. Takav primer treba da se prati, a ne sa zaustavljanjem kod svake bandere.
Inače, očekujem da će dvojka promeniti trasu puštanjem u promet ove ulice. Verujem da će njena nova trasa biti Novo Naselje -> Kneza Miloša -> Futoški put -> Bate Brkića -> Jovana Dučića -> ... -> Centar.