sergio-m napisao/la:
a zasto moraju sve linije da prolaze kroz centar?
a ako vec moraju onda saobracaj mora biti drugacije organizovan...
definitivno je koncept dvosmernih ulica u centru koje su to jos od 19 veka zastareo! proslo je svega 100 godina ulice su ostale iste a gabariti grada su enormno narasli!
a sta se radi grad se sabija jos vise u centar ....bice ovakvih problema sve vise u buducnosti ....ja tu ne vidim svetlo na kraju tunela...
to nije moja ideja ta okretnica je vec godinama u planu za javnu garazu i sta sve ne...
da tramvaj nije ukinut mogao je saobracati i kroz modenu i do trga i sl...ali to je sad neka druga tema a ne pozorisni trg....
Zato što Novi Sad nije milionski grad i prilično je centralizovan. Centar, Bulevar i Kampus Univerziteta su najveći generatori kretanja, a pritom su u krugu od 1-1,5 km tako da je i očekivano da većina linija tuda prolazi. A baš zbog ulica koje ne mogu da se šire, centar zahteva dobru pokrivenost gradskim prevozom.
S druge strane, radijalne linije (centar - periferija) su pouzdanije u odnosu na dijametralne (periferija - centar - periferija) jer kod ovih drugih kašnjenje na jednom kraju linije uzrokuje kašnjenje i na drugom. A sama okretnica u centru je mogla da se napravi u prizemlju buduće višespratne garaže u Šafarikovoj. Tako bi se sklonilo sadašnje ruglo, a u isto vreme bi bilo i funkcionalno.
valjan napisao/la:
Pa to se i ja pitam, skoro sve gradske linije prolaze ili kroz sam centar ili veoma blizu njega. Meni recimo od kuće na Telepu do posla na Novom naselju treba cca. 35-40 minuta peške, i nema te linije ili kombinacije linija koja to može da pobedi, moram ili da se vozim preko pola grada, ili da promenim 2-3 linije (a kod nas su skoro svi polasci podešeni tako da sve linije koje prolaze kroz neko stajalište dođu ili istovremeno ili sa veoma malim razmakom, tako da se lako može desiti da moram da čekam desetak minuta sledeći polazak), ili da pešačim do ili od najbližeg stajališta 10 ili više minuta, pa kako god izračunam brže mi je da celu deonicu pređem peške, ili je barem manje stresno. Naravno, kad god to vremenski uslovi dozvoljavaju, ja odem biciklom, za to mi je potrebno manje od 15 minuta, tek tu nema kombinacije linija koja može da pobedi to vreme...
Fali nam nekoliko manjih kružnih linija koje vode od nigde do nikud, ali bi im svrha bila da upravo skrate put između nekih tačaka u gradu, kako ljudi ne bi morali bezveze da se vozikaju skroz do centra pa se onda vraćaju maltene na istu stranu grada, neka se komotno preklapaju kao olimpijski ili Audi prstenovi, a usput mogu da budu i varijanta za lakši transfer između neke druge dve linije, a ove "trakaste" od-do linije malo reorganizovati da ne završavaju u centru nego samo da prolaze kroz ili blizu njega...
Slažem se da Telep nije baš dobro povezan gradskim prevozom i da nedostaju poprečne veze između pojedinih delova grada. Zato bih ja uveo liniju Klisa - Partizanska ul. - Detelinara - Novo naselje (ali ne skroz do okretnice nego do Bul. Slobodana Jovanovića ili Bate Brkića) - Telep - Liman IV ili Adice. Apsurdno je da brže može da se stigne iz centra do Telepa nego sa Novog naselja do Telepa. Sad baš odoh u offtopic.