Боровица фаворизован, па ухапшен
Изградња четврте фазе Булевара Европе, од Руменачког пута до аутопута, према речима актуелног директора Завода за изградњу града Горана Вишњића, „прогутала“ је око 4,5 милиона евра, од којих ни динар није уложен у изградњу.
То је последица, како Вишњић каже, „неких невероватних ствари“, које су се дешавале у уговарању посла и при исплаћивању аванса, за шта, Вишњић тврди, није било реалног основа. Према његовим речима, док је претходна власт узимала изградњу Булевара Европе као пример доброг посла, сада се испоставља да се „сваки дан појављују неке ствари које су у односу на уговарање посла катастрофалне, које су направиле толике проблеме и које ће правити проблеме“.
- На првом месту, Завод за изградњу града је увео у посао извођача, а да му пре тога није обезбедио потребну документацију, како би водио рачуна о роковима. Из тог разлога, не можемо да раскинемо уговор са „Боровица транспортом“. Међутим, ми радимо на томе – каже Вишњић за „Дневник“.
Истиче да је кроз један од два уговора, ЗИГ уплатио 607 милиона динара аванса, како каже, без икакве потребе.
- Од тих 607 милиона, фирма господина Боровице правдала је негде око 144 милиона, док 466 милиона није правдано. У међувремену истекла је банкарска гаранција, и једноставно тих пара у АИК банци – нема. Такође, по уговору с Боровицом, наглашено је да ће тај аванс од 607 милиона бити депонован у Развојној банци Војводине. Паре никад нису отишле тамо, јер, претпостављам, није добио гаранције од РБВ, већ су уплаћене у АИК банку, а да никад није потписан анекс уговора којим се то омогућава. Како је Боровичина фирма у блокади од јула, а касније је и ухапшен, ја донедавно нисам знао уопште где су паре. Тако да је остатак од аванса, 466 милиона динара, једноставно нестао – наводи Вишњић.
Како каже, у самом старту, у прављењу уговора за изградњу четврте фазе булевара, дошло је до проблема.
- У мају 2009. године био је избор квалификованих предузећа за учешће у рестриктивном поступку за радове који подразумевају булеварске радове, мостове, висеће објекте... „Боровица транспорт“, по налазу комисије, није се квалификовала, јер не испуњава минимум услова у погледу опреме и механизације. На један невероватан начин, тадашњи директор, 24. јуна 2009. године, без обзира на извештај комисије, предузећу „Боровица транспорт“ додељује квалификацију – објашњава Вишњић и као доказ даје на увид интерна документа ЗИГ-а. - Још једна невероватна ствар је, да је дан пре истека рока важења те квалификације утврђеног законом о јавним набавкама, који износи две године, дакле 23. јуна 2011. године, донета одлука о покретању друге фазе рестриктивног поступка за избор извођача радова на четвртој фази Булевара Европе, а тек је у септембру потписан уговор. Очигледно је да се то неко срачунато уклапао у рокове – рекао је Вишњић..