izvor: http://www.24sata.rs/
Gradnja novog Žeželjevog mosta počeće krajem oktobra, kada će na desnoj obali Dunava biti pobodeni prvi šipovi, potvrdio je Janko Kovljanić ispred Železnica Srbije, investitora ovog posla. Prvi graditelji konzorcijuma „Azvi” stigli su u Novi Sad i pripremaju teren na kome će u naredne dve nedelje nići gradilište sa materijalom, kontejnerima za inženjere...{jcomments on}
Prvi radovi koji će uveriti Novosađane da ovoga puta priča o početku gradnje nije prodavanje magle biće izvedeni tokom septembra. Tada će graditelji „Azvija” srušiti ostatke nekadašnjeg Žeželja. Nakon toga, radovi će teći bez prestanka: pobadanje šipova, postavljanje pontona preko kojeg će se postavljati elementi na vodi… Ovi radovi trajaće najmanje 32 meseca, do leta 2014. godine.
- U ovom trenutku buduće gradilište se ograđuje, a teren se raščišćava, i to na mestu gde se nalaze delovi pontonskog mosta korišćenog za gradnju montažno-demontažnog mosta. Ovde će uskoro biti postavljeni kontejneri za inženjere, a tu će biti dopremljen i materijal. U narednih nekoliko nedelja stići će i radnici konzorcijuma „Azvi” koji će početi rušenje ostataka mosta jer će na tom mestu biti pobodeni prvi šipovi novog mosta - kaže Kovljanić.
S obzirom na to da je glavni projekat pri kraju i da će biti predat do sredine septembra, a da će za potrebne građevinske kontrole i rešenje o izvođenju radova biti potrebno mesec do mesec i po, prvi šipovi mogli bi biti pobodeni krajem oktobra. Dozvola za izgradnju već je pribavljena od Pokrajinskog sekretarijata za arhitekturu.
- Izmene izgleda mosta u odnosu na idejni plan su minimalne. Lukovi i sam most biće identični prethodnom, jedino će rešetke pod lukovima koje su bile vertikalne sada biti kose, izgledaće kao manja mreža rešetaka. Bilo je i nekih sitnijih izmena vezanih za statiku mosta, ali ništa što značajnije utiče na gradnju - kaže Kovljanić.
Iako će izgledom kopirati nekadašnji Žeželjev, novi železnički most biće skoro 100 metara duži od prethodnika, a biće i viši za 120 centimetara kako bi oslobodio plovni put za sve evropske brodove. Biće izgrađen od čelične konstrukcije, a koristiće jedan rečni stub svog prethodnika.