izvor: www.24sata.rs
Novi Sad želi da u najskorije vreme na Ribarcu napravi kamp koji bi radio i koristio turistima cele godine, a u sklopu obimnog projekta planirana je i gradnja pešačkog mosta koji bi spajao kej i Ribarac. Urbanisti tragaju za najpogodnijom lokacijom, sprovode istraživanja i analize koje će reći kako bi trebalo da izgleda i funkcioniše taj most.
VEZA - Ideja o gradnji takvog mosta postoji u planovima koje je Skupština grada nekoliko puta usvajala, pokušavajući da iskristališe kako bi se mogli urediti Ribarac, Kamenička ada i Šodroš i deo Limana, koji izlazi na ovaj deo priobalja. Iako ne postoji tačna lokacija, prvobitna je ideja bila da sa gradske strane most bude smešten između studentskih domova i kompleksa Neimara, a da na Ribarac izbije na mestu gde su planirani parkovi - priča Aleksandar Jevđenić, rukovodilac u JP „Urbanizam“.
Prema njegovim rečima, dalje analize kako one prve na terenu, tako i samo projektovanje, trebalo bi da daju daleko preciznije podatke. Međutim, već je sasvim izvesno da ovaj most, izuzev pešačkih, mora imati i biciklističke trake.
- Most bi bio dug između 200 i 250 metara, sa minimalnom širinom pet metara. Biciklistička staza bi imala bar dva metra, a pešačke staze tri metra. Preko ovakvog mosta ne bi bio dozvoljen prelazak motornih vozila, čak ni za potrebe Hitne pomoći - kaže Jevđenić.
On otkriva i da bi ovaj most mogao da bude rasklapajući kako bi mogao da propušta brodove. Jer Novi Sad je dužan da poštuje odredbe Dunavske komisije o mostovima na Dunavu, što podrazumeva određenu visinu mosta.
Opcija mosta na rasklapanje dozvoljava da most bude na nižoj visini u odnosu na propise, a opet da bude omogućen prolaz rečnih brodova, prvenstveno brodova Vojske Srbije, kao i onih plovila koja bi išla ka Brodogradilištu i iz njega - kaže Jevđenić.
Jevđenić kaže da od gradskih vlasti zavisi kada će biti realizovana gradnja mosta, a da je pre ulaska u taj posao potrebno uraditi generalni projekat koji prati i neophodna istraživanja i analize, pri čemu se grad posle može odlučiti i o raspisivanju arhitektonskog konkursa za izgradnju mosta.
O početku radova posle analize
LETO - Zasada ne možemo reći tačan datum početka gradnje, jer čekamo najpre da vidimo urbanističke analize, a potom i projekat. Izvesno je da će projekat biti pokrenut sa mrtve tačke i da bi projektovanje moglo biti urađeno već sledećeg leta, kažu u Gradskoj kući.