izvor: http://www.24sata.rs/
Rešenje saobraćajnih gužvi na raskrsnici kod Futoške pijace urbanisti vide u izgradnji tunela ispod postojeće raskrsnice. Ovu ideju je na poslednjoj sednici podržala i Skupština grada, međutim neizvesno je kada bi mogli da uslede radovi, jer se radi o investiciji vrednoj više stotina miliona dinara.
{jcomments on}
Problem sa preopterećenjem raskrsnice kod Futoške pijace, gde se najprometnija saobraćajnica u gradu Bulevar oslobođenja ukršta sa Jevrejskom ulicom, prisutna je godinama. Nekoliko istraživanja i brojanje protoka saobraćaja koja su sprovedena na ovom mestu su pokazala da otprilike svaki motorizovani Novosađanin bar jednom dnevno prođe kroz ovu raskrsnicu, odnosno da je promet i preko 100.000 vozila na dan.
Grad je širenjem traka za skretanje ulevo pre nekoliko godina pokušao da smanji gužve, ali to nije značajno smanjilo opterećenje. Ono što se pokazalo kao jedino rešenje je razdvajanje ukrštanja vozila iz suprotnih smerova. Pošto gradnja nadvožnjaka sa petljama nije moguća jer bi se potpuno poremetio arhitektonski i urbanistički izgled ovog dala grada, urbanisti su predložili da se sagradi tunelska cev kojom bi Bulevar oslobođenja prošao ispod postojeće raskrsnice.
Saobraćaj bi funkcionisao tako što bi vozila koja idu pravo Bulevarom silazila u tunel, a vozila koja skreću levo i desno odmah bi išla u trake koje bi ih vodile ka Jevrejskoj ili Futoškoj ulici. Ova ideja, iako je prihvaćena i na Skupštini grada, trenutno je daleko od realizacije jer je jasno da grad trenutno nema na raspolaganju stotine miliona dinara koje su neophodne prvo za premeštanje komunalne infrastrukture, a potom i za gradnju.
- Zasad teško da se može očekivati realizacija ovog predloga koji može da reši problem gužvi na najprometnijoj raskrsnici u gradu. Osim obezbeđivanja neophodnih sredstava, potrebno je uraditi i dodatna projektovanja i druge poslove koji bi usledili pre gradnje - navodi načelnik Gradske uprave za saobraćaj Radivoje Pavlov.
On dodaje i da smatra da bi i rešenje koje bi podrazumevalo gradnju samo podzemnih prolaza pešaka već pomoglo, jer bi se i tako ubrzao prolaz vozila jer ne bi morali da propuštaju pešake.