izvor: www.novosti.rs
UKLANjANjE ostataka obalnih stubova starog Žeželjevog mosta, porušenog u agresiji NATO-a u aprilu 1999. godine, privedeno je kraju, a pobijanje dela šipova za nove noseće stubove počeće u subotu, potvrđeno je u petak „Novostima“ u „Železnicama Srbije“.
Ovo javno preduzeće u ime Vlade Srbije, kao investitora, obavlja kontrolu izvođenja kompletnog projekta gradnje novog mosta koja je, da podsetimo, upravo uklanjanjem ostataka starih stubova počela pre otprilike tri nedelje.
Prvi šipovi će, kažu u „Železnicama Srbije“, biti pobijeni za stubove na krajnjim obodima mosta, odnosno na nasipu s obe strane reke. Posle toga sledi pobijanje šipova za dva takođe obalna stuba, ali ona bliža reci. U njoj samoj je, inače, predviđen samo jedan stub i, kako je ranije najavljeno, za njegovo podizanje biće korišćeni temelji onog koji je nosio i stari most.
{adsense}
Ni kod obalnih stubova neće svi šipovi biti novi, pošto će, bar jednim delom, moći da se koriste i oni čija statičnost od udara projektila NATO-a nije ugrožena.
- Pored uklanjanja starih stubova i stvaranja uslova za pobijanje šipova za nove, deo pripremnih radova bilo je i podizanje obalnog nasipa preko kojeg će ići sama konstrukcija mosta - kažu u novosadskom predstavništvu špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi“ koji je gradnju mosta dobio na tenderu sprovedenom krajem 2010. godine.
Gradnja novog mosta je, inače, trebalo da počne u septembru 2011. godine, a do kašnjenja je došlo zbog nedoumica oko izmena glavnog projekta. One su, istina, u međuvremenu otklonjene, ali je sasvim neizvesno da li će novi most biti gotov do novembra 2013. kako je ugovorom sa „Azvijem“ predviđeno.
PARE NISU SPORNE
VREDNOST novog mosta bi trebalo da bude 45,3 miliona evra. Od toga, EU je obezbedila 26,1 milion, dok će 19,2 miliona dati AP Vojvodina i Grad Novi Sad, a sve tri strane tvrde da sa isplatom tog novca neće biti problema. Novi most će biti dug 474, a širok 34 metra i imaće po dva železnička koloseka, kolovozne trake i pešačke staze. Za razliku od idejnog projekta koji je predviđao da bude težak 13.000 tona, biće za 1.000 tona lakši, a i četiri bočna luka će biti nešto niža (30 umesto 32 metra).