Počeli radovi na rekonstrukciji Železničke stanice: Ruši se peron, saniraće se unutrašnjost
Pripremni radovi na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu su u toku, a u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad, navode u Infrastrukturi železnice Srbije.
Ovu informaciju Infrastrukture železnice Srbije daju medijima dve nedelje nakon što se 021.rs prvi put zvaničnim putem obratio ovom društvu u potrazi za odgovorima na pitanja koji su radovi u toku na železničkom peronu. Odgovore na ova i detaljnija pitanja tražili smo u nekoliko navrata, ali ih do danas nismo dobili.
Kako saopštavaju u ovom akcionarskom društvu, trenutno se ruši prvi peron i temelj nadstrešnica, a radi se i demontaža trećeg staničnog koloseka.
Do sada je, kažu, demontirano i uklonjeno oko dva kilometra staničnih koloseka, jedanaest skretnica, kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, sa desetog i jedanaestog staničnog koloseka.
"U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna. Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru", navode u IŽS.
Radovi na prva tri stanična koloseka, na desetom i jedanaestom koloseku deo su prve faze radova, koja će trajati do proleća. Ova faza obuhvata i izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice.
U samoj železničkoj stanici, koja je odavno "zrela" za ozbiljnu rekonstrukciju, saniraće se podovi, zidovi i krov, a biće urađena i energetska sanacija, zamena fasade i stolarije, dodaju u Infrastrukturi železnica Srbije.
"Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara. Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa smetnjama u razvoju, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici", navodi se u saopštenju.
U železničkoj stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema.
Samo gradilište je ograđeno i onemogućen je pristup trećim licima, navode u IŽS.