Tako je, postoji i u Mitrovici - Leget i on odlicno funkcionise.
Nelt = Cosco
Recimo da bukiramo/zakupimo 1x40 HC kontejner za izvoz all in do Sangaja preko Dragona, koja je zapravo kancelarija firme Cosco u Srbiji. Kamion sa kontejnerskom prikolicom dolazi na terminal i kupi prazan kontejner i sa njim ide na mesto utovara. Nakon toga, vraca se na terminal gde se kontejner pretovara sa kamiona na sam terminal viljuskarom i ceka prvi polazak voza koji ide za Rijeku/Pirej, a to je obicno 2-3 puta nedeljno. Tranzitno vreme do Pireja je nekih 7 dana, a do Rijeke nesto krace. Skoro svi kontejneri koji isplovljavaju iz Rijeke idu do Pireja tkzv fiderima, manjim brodovima i u Pireju se utovaraju na brod maticu koji ih prevozi do krajnje destinacije, u ovom slucaju do Sangaja.
Ovo je otprilike primer kako funkcionise brodar Cosco. Recimo, Maersk/MSC brodari imaju direktne linije iz Rijeke do Kine i oni se mogu otpremati preko Makisa, Legeta ili preko Panceva. Postupak je manje vise isti ali oni otpremaju kontejnere samo do Rijeke.
Zeleznicki transport jeste za nijansu jeftiniji ali je tranzitno vreme duze. U slucaju da kontejner natovaris na direktan kamion ujutru, on je do uvece, eventualno do sutradan ujutru u Rijeci.
U poslednje vreme se razvija i zeleznicka linija iz Kine do Poljske i Madjarske koja je konkurencija brodskom/avionskom transportu i tu je veliki potencijal. Cena je nesto vise od brodskog, a jeftinija od avionskog dok je tranzitno vreme krace od brodskog. Sve se svodi na potrebe klijenta.
Mi u Srbiji najcesce koristimo Rijeku za uvoz/izvoz, eventualno za juzne krajeve se moze koristiti luka Bar. Dostava do Kopra je nesto skuplja tako da se bas i ne isplati koristiti ga pored Rijeke.
Sve u svemu, zeleznicki transport itekako ima potencijal u Srbiji i razvio se u poslednjih par godina ali i dalje nije to-to. Pretpostavljam da neko ima interes da bude tako, mozda lobi iz drumskog transporta? Setite se samo kamenovanja vozova po Srbiji od strane nekih giliptera koje su unajmili autobuski prevoznici.