Izvestaj Dnevnika:
НОВИ САД: Изградња пруге за велике брзине на територији града Новог Сада интензивирана је током октобра.
1
Фото: Дневник/ В. Фифа
Извођач радова је руска компанија „РЖД интернешенел”, која је задужена за комплетну деоницу брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада, чија изградња је почела 2017. године градњом вијадукта у Чортановцима.
Како за “Дневник” каже портпарол „Инфраструктуре железнице Србије” Ненад Станисављевић, у току су радови на надвожњаку распона 30 метара у Венизелосовој улици у Новом Саду. Други се санира преко Темеринске улице и распона је 35,4 метара, као и онај преко Улице Радоја Домановића дуг 16 метара, а гради се нови за индустријски колосек.
– Осим тога, у Новом Саду предстоји изградња два потходника, оба ширине четири и по метра, и то у Карађорђевој улици и у Улици Ђорђа Зличића – каже Станисављевић. – У току је и сеча дрвећа, као и доградња старог насипа на деоници од Петроварадина до Новог Сада, док се у самом Петроварадину граде друмско-пешачки подвожњак у Улици Божидара Аyије ширине 13,6 метара и надвожњак преко Шеноине улице распона 16 метара.
„РЖД интернешенел” је с домаћим подизвођачима организовао изградњу брзе пруге на територији Новог Сада тако да се посао обавља непрекидно 24 сата и на градилиштима је свакодневно ангажовано око 110 радника. Руска компанија гради пругу до новосадске железничке станице, а сама станица и деоница до Суботице поверена је кинеским партнерима, који ће, сва је прилика, у тај велики посао кренути догодине.
1
Фото: Дневник/ В. Фифа
Крајем септембра, истиче Станисављевић, демонтиран је индустријски колосек у Луци Нови Сад, док су у станици Петроварадин монтирана шинска поља и скретнице.
На подручју Новог Сада од фебруара ове године изводе се различити радови у вези с пругом за велике брзине, а почело се од сече дрвећа и доградње насипа на потесу од Петроварадина до Новог Сада.
Између Старе Пазове и Новог Сада, на деоници пруге за велике брзине Београд–Суботица–Будимпешта, биће изграђена укупно 62 нова објекта, од којих је значајан број и завршен, између осталог, зато што на њеној траси неће бити укрштања пруге с друмским саобраћајницама у истом нивоу.
Реконструкција и модернизација отворене пруге од Старе Пазове до Новог Сада почела је 16. марта 2018. године. Вредност уговорених радова је 247,9 милиона долара, а пројекат се финансира из кредита Руске Федерације за модернизацију српских железница.
З. Милосављевић
Фото: В. Фифа
Slike:
www.dnevnik.rs/ekonomija/dnevnik-na-licu...dva-grade-19-10-2020