Billy napisao/la:
Da li "isplativo" znaci samo broj vozila x putarina?
Ima li drugih ekonomskih koristi? Demografskih? Ekoloskih? Bezbednosnih?
Da li siromašn čovek živi sam u stanu od 100 kvadrata?
Može i magistrala ili moto-put doprineti ekonomiji, demografiji, ekologiji i bezbednosti. Gomila opština između Beograda i Niša decenijama ima auto-put pa ne vidim da su nešto ekonomski jaki ili da imaju dobre demografske pokazatelje. Kako je u Vršcu 30% veća plata nego u Jagodini (imaju sličan broj stanovnika)? Kako to Niš nije jači ekonomski i demografski od Novog Sada? Niš ima auto-put od 1985, a NS tek od 2011.
Ne znam koliko povećana potrošnja goriva doprinosi ekologiji. Jedino je bezbednost dobar argument, ali treba imati i vidu da saobraćajne nesreće na auto-putu imaju teže posledice.
Insistiranje na auto-putu po svaku cenu je neracionalno. Imamo toliko para (ne mislim bukvalno) da bismo napravili auto-put do Sombora i Zrenjanina, ali bi se raspadala magistrala do Bačke Palanke, Bečeja i od Zrenjanina do Kikinde. Zar nije bolje da se smanji megalomanija i da za isti novac poboljšamo magistrale i napravimo pojedine deonice moto-puta do više gradova?