Reporteri "Dnevnika" na gradilištu tunela s iriške i kameničke strane (FOTO)
IRIŠKI VENAC: Bušenje tunela „Iriški venac” kroz Frušku goru, u dužini od oko 3,5 kilometara, jedne od najznačajnijih deonica i najupečatljivijeg objekta Fruškogorskog koridora, počelo je sredinom oktobra i očigledno se odvija po planu i predviđenom dinamikom, pošto su radnici probili desnu izlaznu cev u dužini od oko 20 metara iz pravca Paragova kao i sa iriške strane.
Reporteri „Dnevnika” su nakon nepuna dva meseca ponovo posetili najveće i najznačajnije gradilište u Vojvodini kako bi na licu mesta videli tempo izgradnje i bušenja tunela.
Ovoga puta prišli smo radovima sa iriške strane , a kamera našeg foto-reportera zavirila je u unutrašnjost tunela.
Foto: R. Hadžić
Kako smo saznali od radnika vremenski uslovi, odnosno niske temperature, kiša i magla, ne utiču na planove, jer se radovi izvode unutar tunela, i to na desnom izlaznom portalu. Bezbednost je na prvom mestu, pošto je teren zahtevan, a padine Fruške gore se teško daju obuzdati. Kako se tunel nalazi u sklopu nacionalnog parka miniranje nije dozvoljeno, pa radnici koriste poseban način izgradnje.
Foto: R. Hadžić
Oni trenutno ojačavaju zidove armiranim betonom i s posebnim potpornim cevima, koje će sprečiti obrušavanje stene. Kako je ranije saopšteno iz „Koridora Srbije”, nominalnog investitora Fruškogorskog koridora, nakon početnog tempa koji je nešto sporiji, očekuje se da će na dnevnom nivou biti probijano između dva i dva ipo metra i to na sve četiri tačke.
Foto: R. Hadžić
O značaju projekta, pre svega za stanovnike Iriga, Petrovaradini, Sremske Kamenice i Novog Sada govorio i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović koji je nedavno posetio Irig povodom obeležavanja Dana opštine.
- Bio sam jedan od onih koji su se izborili, od samog početak, da se pristupi realizaciji velikog infrastukturnog projekta, odnosno izgranji Fruškogorskog koridora, i to još od 30. decembra 2013. godine - podsetio je Mirović. - Od tada, pa sve do 2015. godine bio sam na čelu radne grupe koja je pripremala dokumentaciju za izgradnju koridora. Na sastanku koji je održan u septembru 2019. godine predsednik Republike Aleksandar Vučić pitao je koje autoputeve u Srbiji je još potrebno izgraditi. Rekao sam: „Treba da se radi i Fruškogorski koridor.” Predsednik se složio i rekao da građani to i očekuju, kao i da Novi Sad i Irig imaju velike saobraćajne probleme koji moraju biti rešeni. Kada se teretni saobraćaj izmesti, tada će u Irigu početi nova faza razvoja, jer će turisti posećivati i svoj novac trošiti u toj opštini.
Foto: R. Hadžić
Podsetimo bušenje tunela, koji će nakon završetka radova biti najduži u Srbiji, počelo je nakon skoro godinu ipo dana priprema okolnog terena i gradnje potpornih zidova. Ulaz će biti na samom početku Iriškog venca, nedaleko od mesta gde se sada razdvajaju dva smera saobraćajnice.
Foto: R. Hadžić
Uz glavni tunel, postojaće i dva pomoćna koja će služiti kao „put za bekstvo„ pokvarenim kamionima, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven i kamerama, a njima će se upravljati iz kontrolnog centra u kom će se voditi pažnja i o zagađenju. Rok za završetak svih radova na toj deonici je po ugovoru mart 2025. godine, ali izvođač radova „CRBC” obećao je da će nastojati da radove završi ranije.
Silvia Kovač
Izvor:
Dnevnik