Ugovor za Fruškogorski koridor do kraja godine, u radnoj grupi i predstavnik Novog Sada
Nastavljamo pregovore u vezi sa Fruškogorskim koridorom, kako o ceni tako i o dinamici, a u radnoj grupi biće i predstavnik Novog Sada i plan je da do novembra - decembra imamo potpisan komercijalni ugovor, izjavila je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović posle razgovora sa gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem.
Ona je najavila da će za Fruškogorski koridor posle toga biti podneta aplikacija ka kineskoj Eksim banci u vezi sa finansiranjem koridora koji je još jedan autoput koji Srbija gradi. Kako je objasnila, veći deo dokumentacije za Fruškogorski koridor je već spreman.
Ona je najavila da će brza pruga Beograd-Novi Sad biti gotova u jesen 2021. godine i dodala da će u martu 2020. godine početi radovi na pruzi Novi Sad-Subotica.
Vučević je istakao je da izgradnja Fruškogorskog koridora znači, između ostalog, i izgradnju obilaznice oko Petrovaradina.
"Verujemo da ćemo do kraja godine imati informacije o početku realizacije, odnosno da će doći do sklapanja svih potrebnih pravnih akata. Taj projekat ima veliki značaj za Novosađane. On podrazumeva obilaznicu preko Petrovaradina, novi most na Dunavu, odnosno spajanje dva autoputa, Beograd-Zagreb i Beograd-Budimpešta. To je nešto o čemu smo do sada mogli samo da maštamo, a uveren sam da smo sada blizu realizacije", rekao je Vučević.
Takođe, kako je naveo gradonačelnik, tema je bila i izmeštanje dela želelezničkog transportnog saobraćaja kroz Novi Sad.
"Pričali smo o izmeštanju dela železničkog transportnog saobraćaja, pre svega vezano za ranžirnu stanicu, a naša namera je da ne ide više sav železnički saobraćaj kroz grad - da probamo zajedničkim snagama da nađemo alternativnu lokaciju za ranžirnu stanicu. Takvo rešenje neće samo uticati na bezbednost i kvalitet života Novosađana, nego otvara i veoma atraktivne lokacije za investicije budući da se Ranžirna stanica nalazi na Bulevaru Evrope", rekao je Vučević.
Kako je objasnio razgovaralo se i o pitanju aerodroma "ne samo u Čeneju već i na još jednoj lokaciji koja bi se nalazila u Bačkoj i bila alternativa postojećim aerodromima".
Tema je bila i podrška republike za dalji razvoj biciklističkih staza jer one kako je ocenio on imaju turistički potencijal.
Fruškogorski koridor će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma s tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji s dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila. Izgradnja te saobraćajnice je veoma važna, posebno za građane Iriga, kroz čiji centar prolaze teški kamioni i druga vozila.
Procenjuje se da bi izgradnja Fruškogorskog koridora trebalo da košta više od 100 miliona evra.
Detaljnije o tome kuda će se protezati Fruškogorski koridor možete čitati
OVDE.
Autor: 021.rs