Za vikend sam bio u Segedinu u mini shoping turu. S'obzirom da studiram saobracaj, dosta obracam paznju na saobracaj i signalizaciju. Odusevio sam se kako je kod njih sve sredjeno.
Evo jednog tipicnog primera za kruzni tok. Nazalost nisam bas uspeo u voznji da slikam ali se nazire ono o cemu cu pricati.
Svi znamo kako se kod nas u NS-u desava da u kruznom toku onaj iz leve strane isece ovog sto je u desnoj traci kako bi se ovaj prvi iskljucio iz kruznog toka. Madjari su to jednostavno resili. Umesto razdelnih linija izmedju traka su ubacili male betonske kugle velicine golf loptice tako da onaj iz leve trake mora dosta ranije da se prestroji u desnu ukoliko hoce da se iskljuci iz kruznog toka.
Jedan drugi kruzni tok su uredili tako sto su po razdelnim linijama ubacili led diode tako da i po mraku i po kisi uvek mozete da vidite kojom trakom treba da vozite dok se kod nas te linije po kisi jako slabo vide. Na jednom vecem kruznom toku su cak stavili semafore i to ispred kruznog toka i u samom kruznom toku sto je meni malo nelogicno ali oni su pametniji od mene i vidim da to tako funkcionise. Takodje, kad se upali zeleno svetlo u sred kruznog toka, upale se i led diode koje vas vode kuda smete da idete.
I sto je najbitnije, a najjeftinije da se uradi, ispred kruznog toka su iscrtali koja traka je namenjena za koji izlaz. Npr lepo je nacrtano da se desna traka koristi ako cete izaci na prvom skretanju, srednja na drugom i leva na trecem. Cudi me da se nasi nisu setili tako genijalne, a tako jednostavne i jeftine ideje.
Biciklisticke trake koje izlaze na put su obelezene jarkom florescentnom narandzastom bojom tako da nema sanse da ih ne primetite.
Cesto idem za Segedin tako da se nadam da cu sl put uspeti detaljno da slikam. Ovog puta sam bio u zurbi, a i nisam imao gde da parkiram u blizini jer njihova saobracajna kultura je takva da je vas prosto sramota da stanete negde nasred puta kao sto se radi kod nas. Prosto vas svi ostali ucesnici na neki nacin primoravaju da postujete propise. Nikog nisam video da jurca. Svi voze 50-60.