gljeb1947 napisao/la:
Opet mi matori moramo da malo damo "vatre" forumu. Moto trke u Novom Sadu pedesetih godina su bile svojevrsna atrakcija. Bile su to ulicne trke Bulevarom, Vojvodjanskih brigada, Maksima Gorkog pa prema mostu i tako u krug. Novi Sad je imao znacajne takmicare koji su se okupljali-klubovali u garazi AMS u Futoskoj ulici skoro kod futoske rampe. Bili su to pre svih Vasa Andjelic(koji je nastradao na moto trkama)na Tomos Puhu i Milenko Konjovic na NSU koji je kasnije presao u klasu tzv "Ocensko terenske voznje". Tadasnji reprezentativac u biciklizmu Djordje Vuksan je takodje sa svojim BMW-om poceo da se takmici, ali je na zalost nastradao u automobilskoj nesreci na Trandzamentu. Poseban "lik"je bila tetka Mara koja se takmicila sa svojim motorom JAWA 250 ili 350 ccm.
Tada je na trke dolazila cela elita ondasnje Jugoslavije od kojih je jedan od najmarkantnijih bio visestruki prvak Slavko Barbaric iz Zrenjanina sa svojim NORTONOM u klasi 500 ccm.
Verujem da ima u Novom Sadu ljudi koji imaju i precizne podatke o tome i bilo bi zaista lepo da se mladje generacije upoznaju malo bolje sa jednom lepom tradicijom Novog Sada
Cim uhvatim malo vremena, postavicu par slika sa tih takmicenja a tema je veoma interesantna i vredna dalje razrade. Novi Sad je bio jedan od najaktivnijig gradova u auto-moto sportu i pocelo je sa trkama motora iz prostog razloga sto su motori bili jeftiniji i laksi za pripremu od automobila. Automobilski sport se razvija tek 60tih i neki od prvih sampiona tadasnje Jugoslavije su bili novosadjani (Ivica Karlavaris, na primer).
Sto se tice "tetka Marte", predavala mi je fizicko pocetkom 90tih u osnovnoj skoli. Zena se zvala Marta i bila je nadrkana mala osusena baba sa nekih 1.54 cm visine i govnarskim forama zbog kojih je niko nije voleo. Koliko se secam, pred penziju je pocela da preteruje i neko ju je nab'o glavom i razbio nos. Posto je svima bilo dosta nje, taj neko se izvukao sa ukorom a ona je otisla u penziju.