dnevnik.rs
Вукчевић: Новом Саду треба још један мост
Ажурирано пре 15 часова 55 минута
Значајан пораст становника у последње две деценије улицале су на функционисање Новог Сада у многим аспектима, а један од важнијих је и саобраћајни. Повељом Генералне скупштине Уједињених нација до 2020. године траје декада повећања безбедности у саобраћају.
Немања Вукчевић Фото: Р. Хаџић
Enlarge
Немања Вукчевић Фото: Р. Хаџић
У том контексту, савремене технологије, нови научни приступи и захтеви данашњег времена у којем је кретање обавезно, морају да заштите учесника у саобраћају, али и обезбеде несметан проток саобраћаја, било да се ради о новим мостовима и сабраћајницама, подземним и паркинзима на спрат или увођењу Трафик Менаyмента, каже у интервјуу за наш лист члан Градског већа за саобраћај и путеве Немања Вукчевић.
- Пођеднако је важно и нужно утицати на свест и савест учесника у саобраћају, кроз едукацију и промоцију, од најмлађих дана. Јер, ниједан систем, чак и ако је у техничком смислу савршен, не може гарантовати понашање возача, пешака и бициклиста. Ексклузивни пример решења пешачког прелаза код Електротехничке школе, први те врсте у Србији, треба да је аргумент да се оваква пракса настави одвајањем значајнијих средстава у Буyету за 2014. годину. Улагање у безбедност никако није трошак, него инвестиција и лако је израчунати да су саобраћајне незгоде далеко скупље од саобраћајних иновација.
Да ли је Новом Саду потребан још један мост, поред “Жежељевог”, и да ли су постојећи мостови у задовољавајућем стању?
Значај и огромна вредност само једног моста нису се променили још од времена које је описао наш нобеловац у роману „На Дрини ћуприја“. Сматрам вишеструко корисном идеју да се једна од његових следећих годишњица обележи отварањем новог моста који би носио име Иве Андрића, баш на делу Дунава који је новосадски. Идејни пројекат моста на некадашњим стубовима „Франца Јозефа“, који би се настављао на Булевар Цара Лазара, и у великој мери допринео саобраћајним, али и културним и туристичким, решењима Новог Сада и Петроварадина, у фази је потраге за средствима. Тренутно, мост на Сентандрејском путу је у изузетно лошем стању, а његова санација заједнички је посао Града који је одвојио значајна средства и Републичких органа, на које чекамо да испуне свој део те обавезе како бисмо кренули са радовима. Кружна раскрсница на силаску са моста већ је у поступку Јавне набавке. Мост слободе, такође, захтева санацију, што ће се и планирати након детаљног стручног извештаја о стању, након прегледа који ради „Мостоградња“. Каћки мост је саниран прошле године. На Жежељевом мосту радови су поново у пуном јеку, 200 радника свакодневно ради на малом и великом луку, и средњем стубу у Дунаву.
Таксисти тврде да их је превише на улицама града, око 2.000. Да ли ће доћи да смањења броја возила?
Питање такси превоза решава се у добром правцу, и што је важно нагласити, у сарадњи са таксистима кроз Радну групу, коју поред чланова Градског већа и представника такси превозника, чине и представници Полиције, Прекршајног суда, и Пореске управе. У прилог неоспорном решењу, деценијама уназад наслеђеног проблема, одвојили смо средства за израду стручне Студије о такси превозу коју управо покрећемо, а која ће утврдити чињенице и са закључцима Радне групе уобличити Предлог Одлуке о такси превозу, која је коначан циљ. Надамо се да ће се то десити у следећа два месеца. Она ће утврдити који је оптималан број таксиста и према томе ћемо се равнати у будућности.
Гојко Четник
(Опширније прочитајте у нашем, штампаном издању од петка 13. септембра)