Biće nešto od tog mosta preko Ribarca, odnosno mora ako imamo u vidu buduću izgradnju stambenjaka u tom delu grada.
Novi Sad ove godine dobija jedan most, a u planu izgradnja bar još četiri
Novi Sad će ove godine dobiti na korišćenje novi železničko-drumski most na mestu nekadašnjeg Žeželjevog mosta, dok će izgradnja drugih prelaza preko Dunava i Kanala DTD uslediti nekih narednih godina.
Iako urbanistički i drugi planovi predviđaju gradnju više mostova u Novom Sadu, kako se trenutno situacija odvija, većih pomaka ove godine neće biti.
Jedina veća aktivnost ove godine kada su mostovi u pitanju, biće rekonstrukcija Sentandrejskog mosta, na koju se čeka više od deset godina. Kako 021.rs saznaje, ugovor za ove radove potpisan je 29. decembra i uskoro se može očekivati početak obnove koja će trajati šest meseci i koja je vredna 68,5 miliona dinara sa PDV-om. Troškove na jednake delove dele Grad i Putevi Srbije.
Na osnovu planova za ovu godinu, koji se mogu videti u projekciji budžeta i drugih akata, vidi se da je jedino još izvesno da će biti započeta gradnja "blizanca" Sentandrejskog mosta. Projektant ovog mosta je nedavno odabran na tenderu Uprave za građevinsko zemljište, ali sada ceo postupak stoji jer je podnet prigovor na javnu nabavku. Ukoliko tender ipak uspe zbog dužine roka od 240 dana koliko će pobednik tendera imati za projektovanje novog mosta preko Kanala DTD, izvesno je da radova neće biti pre 2019. godine, ne samo zato što prvo treba sprovesti tender za izvođača radova, već i zato što u projekciji budžeta i programu uređenja građevinskog zemljišta ima dovoljno novca samo za plaćanje projektovanja novog mosta i popravke postojećeg Sentandrejskog mosta. U dugoročnim planovima blizanac Sentanadrejskog mosta pominje se tek za 2020. godinu u visini od 100 miliona dinara, što nije sigurna vrednost njegove gradnje jer će Putevi Srbije sa Gradom deliti troškove i tek treba da se završi njegovo projektovanje.
Što se tiče ostalih mostova na Kanalu DTD, u budžetu i programima poslovanja ne se pominje biciklističko-pešački most na ušću kanala u Dunav, čija je vrednost procenjena na oko 14 miliona dinara. Jedino se u programu uređenja građevinskog zemljišta navodi da će biti finansiran plan detaljne regulacije, što posredno govori da će njegova izgradnja možda uslediti 2019. ili 2020. godine kako je i predviđeno Strategijom održivog razvoja grada do 2020. godine, čije je izmene Skupština grada usvojila na decembarskoj sednici. Podsetimo da se o gradnji ovog mosta govori već desetak godina.
Što se tiče mostova na Dunavu, gradnje novih, ali i rekonstrukcije starih ove godine veće biti. O obnovi Varadinskog mosta, koji je već godinama ozbiljno pogođen korozijom zbog nikad izvedene antikorozivne zaštite, nema ni reči u gradskim planovima, tako da će to što je grupa entuzijasta samostalno prošle godine ofarbala ogradu za sada biti jedina intervencija na ovom prelazu preko Dunava.
Kada je u pitanju Most slobode, u budžetu su predviđena sredstva za redovno praćenje klizišta sa sremske strane, kao i novac za projektovanje biciklističkih staza. Kada je sagrađen 1980. godine, Most slobode ni tada, ali ni posle obnove 2005, nema biciklističke staze i poslednjih godina Novosađani se često žale na ovaj problem. Gradska uprava će ove godine platiti da se ispita mogućnost kako da se na Mostu dodaju staze za bicikle pomeranjem ograde pešačke staze.
Budući most preko Ribarca
Jedini gradski most koji se još navodi u planovima je most preko Ribarca, koji se u gradskim urbanističkim planovima pominje od pedesetih godina prošlog veka, odnosno pre nego što je postojao plan izgradnje Mosta slobode. Most preko Ribarca predviđen je kao deo bulevara koji povezuje Limane, odnosno Novi Sad sa Sremskom Kamenicom. U aktima za ovu godinu se navodi da je predviđen novac za izradu plana detaljne regulacije mosta preko Ribarskog ostrva u produžetku Bulevara Evrope.
Pomenimo i da u ovogodišnjim planovima nema ni pomena o izgradnji pešačko-biciklističkog mosta preko Dunavca do Ribarca, ali da lokalna vlast nije zaboravila na njega, nakon što je 2015. godine obustavljen tender za njegovu izgradnju, govori to što se i dalje nalazi u Strategiji razvoja Novog Sada do 2020. godine. U strategiji gradnja ovog mosta predviđena je za 2019. ili 2020. godinu, a radovi su procenjeni na 275 miliona dinara.
Priči o mostovima dodajmo i informaciju da Novi Sad ove godine nakon otvaranja novog železničkog mosta može da očekuje i uklanjanje privremenog drumsko-železničkog sagrađenog 2000. godine. Ovaj privremeni most, koji je poneo i ime pokojnog vojvođanskog premijera Boška Peroševića, sagrađen je da traje oko pet godina, ali zbog odlaganja i kašnjenja u gradnji novog železničkog mosta na mestu Žeželjevog, doživeće da u godini svog punoletstva konačno bude sklonjen.