Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Prigradske železnice Novog Sada

Prigradske železnice Novog Sada 01 jan 2016 17:03 #1

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
Ova tema odavno nedostaje, a samo Udruženje ljubitelja železnice ima nameru da se aktivnije bavi ovom temom u narednom periodu.

Osnovni pravci su: Odžaci, Vrbas, Bečej, Perlez, Inđija, a treba razmotriti i Beočin i Bačku palanku (zahteva se obnova pruga).

Osnovni interval sleđenja 60 minuta, uz razmatranje gušćeg reda vožnje u slučaju izgradnje dvokolosečnih pruga.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 04 jan 2016 11:14 #2

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Ne verujem da bi izgradnja dvokolosecne pruge bila isplativa niti da drzava za nju u dogledno vreme ima novca.
Kada bi se iz Backe Palanke ili Zrenjanina moglo stici do NS za pola sata do 45 min mogu da poverujem da bi bilo putnika u spicevima na svakih sat, tipa 6:10, 7:10, 8. Do Gajdobre je voz za Sombor pun, a tu sidje dosta ljudi. Eventualno bi se vozovi iz SO i iz BP tu mogli vezati ali se time gubi 5-10 minuta.
Zrenjanin je na zalost lose povezan.

Za i iz BG sada ima polazaka na svakih sat pa je pravac do Indjije dobro pokriven. Doduse, ne vodi se kao prigradska zeleznica.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 06 jan 2016 13:22 #3

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
Неку теоријску перспективу за градњу другог колосека имају правци ка БГ и СУ. На осталим правцима је и дугорочно сасвим довољно имати превоз сваких сат времена, чак треба почети и са много блажим стандардима.

Брзина превоза није нешто што би протерало све или готово све путнике у околини НС. Многа насеља кроз која пролазе пруге имају готово никакве или никакве аутобуске везе, са најчешће прескупим аутобуским монополистом. Железница је део културе и традиције за много људи. Минимум политике квалитета је:
- Ред вожње у складу са основним потребама
- Остваривање полазака
- Исправност основне опреме (грејање, тоалет)
- Повољна цена
Брзина игра игру само у везама насеља са по минимум 30.000 становника, а то је мањи број путника. Међутим, ниска брзина утиче на потискивање великог дела транспортне тражње, и високе оперативне трошкове.

У економској анализи развоја оваквог транспортног система, мање су важни приходи од продаје карата. Важније последице су:
- Генерисање повратног развоја од већих насеља ка мањима. Просторни развој.
- Развој компактног метрополитенског подручја са преко пола милиона становника као јединственог тржишта и извора људских ресурса, јачање економско-пословног ефекта великог града, формирање метрополитена у већој мери конкурентном другим великим градовима.
- Решавање социјалног проблема стамбеног питања кроз активирање зона ван градског језгра, и повратак становника у одређена мања насеља.
- Побољшање образовне структуре становника кроз доступност средњих школа, факултета, библиотека из већих градова.
- Ефикаснији здравствени систем кроз повећање доступности здравствених центара
- Еколошки ефекти
- Смањење зависности од увозних фосилних горива и друмских возила, побољшање спољно трговинског биланса.
- Побољшање безбедности друмског саобраћаја кроз уклањања дела истог са друмова.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Buck, ranko su ns, Blavak, Bogdus

Prigradske železnice Novog Sada 06 jan 2016 18:21 #4

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
bome dobra ova ekonomska analiza. Sve uzeto u obzir :yes:
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 08 jan 2016 15:54 #5

  • Karlito
  • Karlito's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 13
  • Primljenih Zahvalnica: 27
Није све, изостављена је демографија. Постоји врло јака корелација између постојања добрих железничких веза и демографије. Ту су и врло јаки аргументи при одбрани железничких пројеката у јавности.
Udruzenje ljubitelja zeleznice
vozoljubitelji.blogspot.com/
ljubitelji.zeleznice @ gmail.com
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 08 jan 2016 22:31 #6

  • nssale
  • nssale's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 31
Koliko košta izgradnja pruge? Mislim na osnovnu verziju, ravnica i polaži šine i šta još ide uz njih, nikakvi vijadukti, mostovi itd.? Jel ima neki podatak koliko košta km pruge?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 16 jan 2016 19:45 #7

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1901
Ako se ne varam, milion evra po kilometru sa elektrifikacijom i sistemom APB-a koji omogućava kretanje više uzastopnih vozova između dve stanice. S obzirom da je kod nas potreban remont postojećih pruga, cena bi bila daleko manja. Do pola miliona evra po kilometru.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: nssale

Prigradske železnice Novog Sada 17 jan 2016 00:07 #8

  • nssale
  • nssale's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 23
  • Primljenih Zahvalnica: 31
Hvala, sad otprilike mogu da steknem utisak koliko bi koštala pruga od Novog Sada do nekih mesta. Pretpostavljam da je to za pruge na kojima bi brzine bile oko 150km/čas?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 27 sep 2020 18:09 #9

  • miki_NS
  • miki_NS's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 158
  • Primljenih Zahvalnica: 397
Čini mi se da bi (uz malo dobre volje i uređenje nekoliko stajališta) pruga ka Futogu već sada mogla da posluži kao dobra alternativa za autobus pogotovo za severni deo Veternika.
Pruga prolazi u blizini novih zgrada u Veterniku, pored Doma zdravlja i pored blokova kuća na severu.
Crvenim sam označio stajališta koja bi bila verovatno pogodna za korišćenje, plavim ona koja bi u budućnosti možda bila zgodna (ali su možda preblizu crvenim stajalištima).(slika 1)
Zanimljivo da bi se sa nešto više od 2 km pruge, železnica mogla dovesti skoro u središte Futoga i to skoro bez rušenja - uštinule bi se parcele severno od Poljoprivredne škole i moglo bi se doći jednokolečnom prugom sa čeonim stajalištem do same glavne ulice (slika 2).



Poslednja izmena: 27 sep 2020 18:17 od miki_NS.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Buck, kasko, mrnjavi, Duja, sasar, Blavak, Mikins, valjan, Eldarion, zlaja, Conecto, Toni021, nsns

Prigradske železnice Novog Sada 28 sep 2020 10:27 #10

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Bilo bi interesantno naci staru trasu somborske pruge i videti kako su urbanisti upropastili buducnsot zeleznice, tramvaja, nadzemnog metroa nazovete ga kako zelite u Novom Sadu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mel

Prigradske železnice Novog Sada 28 sep 2020 11:19 #11

  • Otis.Driftwood.Ressurected
  • Otis.Driftwood.Ressurected's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3925
  • Primljenih Zahvalnica: 9196
Evo kako su Vrdnicani rehabilitovali nekadasnje trase pruge

Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak, valjan

Prigradske železnice Novog Sada 28 sep 2020 20:49 #12

  • SlanaBara
  • SlanaBara's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 112
  • Primljenih Zahvalnica: 379
miki_NS napisao/la:
Čini mi se da bi (uz malo dobre volje i uređenje nekoliko stajališta) pruga ka Futogu već sada mogla da posluži kao dobra alternativa za autobus pogotovo za severni deo Veternika.
Pruga prolazi u blizini novih zgrada u Veterniku, pored Doma zdravlja i pored blokova kuća na severu.
Crvenim sam označio stajališta koja bi bila verovatno pogodna za korišćenje, plavim ona koja bi u budućnosti možda bila zgodna (ali su možda preblizu crvenim stajalištima).(slika 1)
Zanimljivo da bi se sa nešto više od 2 km pruge, železnica mogla dovesti skoro u središte Futoga i to skoro bez rušenja - uštinule bi se parcele severno od Poljoprivredne škole i moglo bi se doći jednokolečnom prugom sa čeonim stajalištem do same glavne ulice (slika 2).
Ja sam pomalo skeptičan prema ovakvoj liniji iz dva razloga:
1. linija prolazi periferijom Futog i Veternika, što znači da nema veliko gravitaciono područje kao autobusi koji prolazi sredinom ovih naselja;
2. linija prolazi periferijom Novog Sada i završava na železničkoj stanici, ne prolazeći blizu šireg centra grada, mnogih srednjih škola, kliničkog centra itd., kao autobusi.
Vozovi ne bi mogli da imaju interval kao autobusi (linije 51-56 do Veternika zajedno imaju interval polazaka 5-10 minuta u špicu i 10-20 min van špica) zbog jednokolosečne pruge i malog potencijalnog broja putnika. Dakle, neko čeka voz pola sata da bi došao do železničke stanice, odakle opet mora da preseda do odredišta. Za tih pola sata prošlo je već 5-6 autobusa ka gradu. Naravno da postoji određeni broj ljudi čije je odredište u blizini železničke stanice, ali njihov broj je mnogo manji od onih koji bi do odredišta morali da presedaju (dovoljno je pogledati prazne autobuse na linijama 52-56 na Bulevaru i broj ljudi koji uđu/izađu kod Futoške pijace).

Na ovoj pruzi pre svega vidim vozove ka Odžacima i usputnim mestima, a u budućnosti i vozove do Bačke Palanke. Do Odžaka se sada putuje oko sat vremena, a sređivanjem pruge bi moglo i brže, što bi bilo prihvatljivo za svakodnevno putovanje u Novi Sad na posao ili u školu. Do Bačke Palanke postoji pruga koja se ne koristi, ali njena trasa je duža od trase državnog puta br. 12, a i zaobilazi Begeč, Gložan i Čelarevo. Zato bi najbolje bilo izgraditi novi trasu pruge od Futoga do Bačke Palanke. Ove međumesne vozove bi mogli da koriste i građani Futoga i Veternika kojima je pruga blizu kuće.

Pravo rešenje za potez Novi Sad-Veternik-Futog je laki šinski sistem (tramvaj) Futoškim putem i dalje ka Veterniku i Futogu. Najbolje bi bilo smestiti šine u sredinu, a kolovozne trake pomeriti ka kućama. Prostora uglavnom ima, samo bi takav zahvat bio skup jer bi podrazumevao rekonstrukciju čitave trase. Ali uglavnom nema jeftinih i dobrih rešenja.

kasko napisao/la:
Bilo bi interesantno naci staru trasu somborske pruge i videti kako su urbanisti upropastili buducnsot zeleznice, tramvaja, nadzemnog metroa nazovete ga kako zelite u Novom Sadu.
Budućnost bilo kakvog brzog šinskog sistema uništena je pomeranjem pruge 2,5 km na sever, praktično na periferiju grada, ili barem na periferiju gušće naseljenog dela Novog Sada. Zamišljam kako neko sa Naselja stiže za 6-7 minuta do kampusa umesto za 20 min pretrpanom devetkom. Ili kako neko iz Inđije i Vrbasa stiže u skoro sam centar grada umesto da na sadašnjoj železničkoj stanici preseda na četvorku i sedmicu, koje se probijaju kroz gužvu do odredišta. Shvatam ja da se ljudi groze železnice u blizini svojih zgada, da misle kako pruga deli grad na dva dela (a bulevari kao ne dele?), ali zato sada čekamo na semaforima i po 5 minuta kako bismo skreuli levo, nemamo gde da se parkiramo, putujemo u pretrpanim autobusima itd.
Poslednja izmena: 28 sep 2020 20:52 od SlanaBara.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan, Toni021

Prigradske železnice Novog Sada 28 sep 2020 20:56 #13

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
kasko napisao/la:
Bilo bi interesantno naci staru trasu somborske pruge i videti kako su urbanisti upropastili buducnsot zeleznice, tramvaja, nadzemnog metroa nazovete ga kako zelite u Novom Sadu.

Šta nam je tačno nepoznato?
Ulice na trasi pruge su:
- Cara Lazara celom svojom dužinom
- Bulevar Evrope celom dužinom
- Bulevar Patrijarha Pavla celom dužinom
- Vardarska

Pruga je još išla u jednom periodu kroz Maksima Gorkog i Štrosmajerovu.
Krak se odvajao od današnje raskrsnice BPP i Bulevara Evrope prema današšnjoj kasarni mornarice pa do Štranda.
Krak se odvajao i do Sajma tj "vašarišta".

Na futoškom putu postojala je "veternička rampa". Tu se pruga ukrštala sa glavnim ulaskom u grad sa zapada.

Što se tiče potencijala tih pravaca, najvećem delu "iskorišćavanja" istih smo posvedočili u prethodnih 20 godina.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 28 sep 2020 20:57 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 28 sep 2020 21:06 #14

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1901
kasko napisao/la:
Bilo bi interesantno naci staru trasu somborske pruge i videti kako su urbanisti upropastili buducnsot zeleznice, tramvaja, nadzemnog metroa nazovete ga kako zelite u Novom Sadu.

Većina današnjih bulevara (Bulevar cara Lazara, Bulevar Evrope, Bulevar patrijarha Pavla), je nastala na trasama nekadašnje pruge u Novom Sadu.


Izvor fotografije: FB Stare fotografije Novog Sada
Poslednja izmena: 28 sep 2020 21:07 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Blavak

Prigradske železnice Novog Sada 29 sep 2020 10:13 #15

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1177
  • Primljenih Zahvalnica: 2333
SlanaBara napisao/la:
ali zato sada čekamo na semaforima i po 5 minuta kako bismo skreuli levo, nemamo gde da se parkiramo, putujemo u pretrpanim autobusima itd.

Koliko puta sam već zatekao ogromnu kolonu na silasku sa mosta slobode gde svi čekaju da skrenu levo u Narodnog fronta, a ja skrenem desno i tu nikad nema nikog a postoji i uslovno zeleno pa možeš baš uvek da skreneš, pa opet desno pored škole, pa još jednom desno i ispod mosta i stignem najmanje 5 minuta ranije nego oni koji uporno čekaju da skrenu levo. Samo treba razmišljati "out of the box" i upotrebiti onu narodnu "preko preče naokolo bliže" i nema gužvi ;) Ili matematički 3*desno<1*levo :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Duja, Blavak, Djordje Cvarkov, mel, dvojko

Prigradske železnice Novog Sada 29 sep 2020 11:27 #16

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 663
  • Primljenih Zahvalnica: 687
^
posle kažu nije denivelisana raskrnica :troll:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Duja

Prigradske železnice Novog Sada 29 sep 2020 18:37 #17

  • Чиле
  • Чиле's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Ђеносајдал
  • Poruka: 1047
  • Primljenih Zahvalnica: 3902
Истина је у очима посматрача. ;)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 17 jan 2023 23:16 #18

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 59
  • Primljenih Zahvalnica: 30
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/328921/U...e-o-cemu-je-rec.html

Da li je u planu i da li ima nekih nacrta u vezi izgradnje prigradske železnice u Novom Sadu?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Prigradske železnice Novog Sada 18 jan 2023 22:20 #19

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1901
Железничка станица Подбара постоји и данас и служи за опслуживање рафинерије нафте Нови Сад. Њој се приступа пругом из Новог Сада преко Сајлова, Римских Шанчева и потом се један крак одваја ка Подбари, а главни правац наставља ка Орловату.

Да је у плану приградска железница Новог Сада не би дошло до уклањања пруге Петроварадин - Беочин и претварања у бициклистичку стазу. Но, како то још није реализовано, нити се спомиње, можда још и има наде за приградску железницу. Посебан парадокс је укидање пруге ка Беочину, а недавном реконструкцијом станице Петроварадин остављен је колосек за ту пругу.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: TurboMaximus, Gari, mel

Prigradske železnice Novog Sada 18 jan 2023 22:41 #20

  • nemanja031
  • nemanja031's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 59
  • Primljenih Zahvalnica: 30
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/315480/N...rat-za-zracenje.html

Pitam pošto su bila zdvojena sredstva iz budžeta APV za izradu elaborata o prigradskoj železnici.
Poslednja izmena: 18 jan 2023 22:42 od nemanja031.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru