limanac napisao/la:
Bio je jedan period tog apsurdnog zakona da su zabranili bicikle u pesackoj zoni, moguce da si tad bas upao. Ubrzo su se ljudi iz Biciklisticke inicijative cini mi se angazovali i zatim je doneta uredba da moze, ali brzinom hoda pesaka. Skroz je bilo apsurdno diskriminisati tako bicikliste i proterivati, da ne pricamo kako bi i po cemu sve morali da idu da bi zaobisli pesacku zonu, pa je ovo kompromisno resenje ispalo...
Biciklistička Inicijativa je nastala baš posle tog kažnjavanja po centru, od ljudi koji su se okupili na protestu koji je bio posle.
Kažnjavanje je prestalo kad se skupilo 250 biciklista i diglo dreku ispred Gradske Kuće. Poenta je da policija nije samoinicijativno napravila tu akciju, nego su pozvani, od strane Grada da to rade.
E sad:
Члан 7.
25) пешачка стаза је пут који је намењен
искључиво за кретање пешака.
27) трг је посебан плато намењен кретању и окупљању
пешака који је
дефинисан урбанистичким плановима и проглашен од стране органа
локалне самоуправе.
2. Пешачка зона
Члан 160.
Пешачка зона је део пута, улице или део насеља по коме је дозвољен
искључиво саобраћај пешака.
Пешачка зона мора бити обележена прописаном саобраћајном
сигнализацијом.
У пешачкој зони, у одређеном временском периоду, надлежни орган
општине или града,
може дозволити кретање одређених возила брзином
кретања пешака, тако да не угрожавају пешаке.
Imali su osnova da kažnjavaju bicikliste u peš. zoni jer istima nije dozvoljen prolaz ni u brzini hoda pešaka (prilakođenoj brzini ili kako god). Isto nije dozvoljeno ni danas, osim na potezu Njegoševa ulica, trg, ulica Modene, koja je neki pilot projekat par entuzijasta iz gradskih službi, koji su dobili šansu posle gužve oko kažnjavanja i protesta.
Pisao sam o tome i ranije, a pisao je i Žare Bogosavljević. Posebnim dozvolama, u novosadsku pešačku zonu, može da uđe preko 600 (šest stotina) motornih vozila.
Još da dodam da su dozvolili prevelike bašte kafićima, pa je stvarno hazardno prolaziti biciklom u popodnevim satima kroz centar.
Rešenje bi moralo biti vezano za kompletnu regulaciju saobraćaja u širem centru grada i za planiranje i razvoje tog potesa, i uključivalo bi već pominjano:
1. velike spratne javne garaže po obodu centra
2. proširenje pešačke zone na ulice Njegoševu, Trifkovićev trg, Miletićevu, Pašićevu, Grčkoškolsku, Trg Republike
3. efikasno rešavanje javnog transporta po obodu zone (u/ispod zone)
4. regulisanje veličine otvorenih bašti kafića (ne mogu da zauzmu 2/3 i više profila ulice kao sada)
5. vremensku regulaciju ulaska motornog saobraćaja u zonu (ujutro od 6 do 11 npr.)
6. dozvoljavanje prolaska biciklima kroz zonu, u brzini kretanja pešaka
7. uvođenje aktivne kontrole, i kvartovskog policajca