Dobra je boja, samo te zbunjuje to što su ofarbali cele stubove iza bočnih stakala u plavo, što se ni meni ne dopada. Isto tako, autobusi u Zagrebu nose RAL 5015, ali zbog kolor šeme plava boja izgleda potpuno drugačije.
i.postimg.cc/BQRQtm2L/Mb-gbr-229-zet.jpg
Slažem se sa SingDarom, nije kupovina autobusa način da se unapredi javni prevoz, mada je jedan od vodećih faktora. Sada je bitno te autobuse dobro uposliti što se čini dobrim redom vožnje, a uz elektronsku naplatu karata i GPS praćenje, nadam se da dobijamo pouzdan prevoz i neko sasvim novo iskustvo. U ovom trenutku ostaje samo da čekamo.
@kasko
Za prigradske linije dosta varira, ali je u gradu prosek vrlo nizak - između 15 i 20 kilometara na sat, zavisno od linije. Ako se elektronskom naplatom skrati zadržavanje vozila u stajalištima, mislim da se može prebaciti 20 vrlo lako.
Što se tiče brojki:
1969 - 70 - Ikarus na šasiji Volvo B58 - 140.000 stanovnika (popis iz 1971)
1997/98 - 50 - Neobusi na Volvo B10M (40 solo) i B10MA (10 zglobnih) - između 200 i 210 hiljada (prema popisima iz 1991 i 2002)
2005 - 65 - Ikarbus IK-103 (19 + 1 CNG), IK-201 (20), Neobus 501G na Volvo B7RLE (25) - cenim oko 240 hiljada (prema popisima iz 2002 i 2011)
2019/20 - 101 - Feniksbus FBI83M CNG (8 midi), Mercedes-Benz Conecto NGT (43), BMC Procity 18 CNG (20), nepoznati od EBRD (25 solo + 5 zglob) - verovatno oko 300 hiljada stanovnika
Tako da, može se reći da su ove dve godine bile najplodnije, pogotovo s obzirom na to da je 71 autobus kupljen u 2019. godini. Ipak, ne treba zaboraviti da je Novi Sad više nego duplo veći po broju stanovnika, kao i da prigradska naselja nisu ni bila blizu po broju stanovnika današnjoj situaciji.
Takođe, u poslednjih 15 godina je situacija bila očajna po pitanju nabavke autobusa, sa izuzetkom 2007. godine kada je kupljena solidna količina niskopodnih autobusa:
2006 - 0
2007 - 36
2008 - 0
2009 - 0
2010 - 0
2011 - 26
2012 - 5
2013 - 0
2014 - 0
2015 - 11
2016 - 10
2017 - 5
2018 - 6
Iz tog ugla, ovo je bio iznuđen potez. Nastavkom kilavih nabavki ne bismo dogurali nigde, a autobusi iz 1990. godine bi nas vozili barem još pet.