Pre nekih mesec dana je ovaj park bio na javnom uvidu.
Парк између Детелинаре и Новог насеља још увек само идеја
Мада је било најава да ће се до краја 2015. године направити парк на простору између Нове Детелинаре и Новог насеља,
то се није десило. Како кажу у ЈКП „Градско зеленило”, идеја да се подигне парк површине око десет хектара на поменутом простору потекла је у том предузећу.
– Површина, која је делимично у власништву „Железница Србије”, представља ругло тог дела града и наше мишљење је да би се подизањем парка тај простор на најбољи начин оплеменио – каже саветник директора ЈКП „Градско зеленило” за медије Иван Ножинић. – Предуслов за реализацију пројекта су измене Урбанистичког плана, а затим решавање имовинскоправних питања са „Железницама Србије”. Све док се то не реши, „Градско зеленило” не може да крене у изградњу парка, иако идејни пројекат постоји.
Нова Детелинара је место на којем је протеклих година изграђен велики број зграда, а да се при том није водило рачуна о зеленим површинама те је евидентиран њихов недостатак. Да би се повећале површине под зеленилом, анализом слободних површина утврђено је да тај простор има потенцијал да постане парк. Ограничен је улицама Радомира Раше Радујкова, Булеваром Европе, Улицом Ђорђа Никшића Јохана и новопланираном улицом Милана Јешића Ибре.
По речима генералног директора „Железница Србије” дипломираног економисте Душана Гарибовића, друга етапа изградње новосадског железничког чвора договорно је утврђена између Самоуправне интересне заједнице комуналних делатности града и Железничке транспортне организације „Нови Сад”, као и Самоуправне заједнице за железнички саобраћај Војводине 1985. године, када је потписан Самоуправни споразум о обезбеђивању новца за реализацију пресељења свих железничких капацитета са старе локације на Новом насељу на нову локацију у Индустријској зони. Део капацитета нове Ранжиране станице изграђен је и пуштен у саобраћај још 1992. године, док је због неизграђености преосталих садржаја, на старој локацији на Новом насељу настављен рад у оквиру Локомотивског депоа и Колске радионице, што је условило потребу задржавања дела железничких капацитета у урбаном делу града.
Протокол о заједничким инвестицијама у Новом Саду, по Гарибовићевим речима, закључен је 2004. године између Министарства за капиталне инвестиције Републике Србије и градоначелника Новог Сада, а њиме се предвиђа интезивирање радова на измештању старе железничке ранжиране станице на нову локацију у Индустријској зони. Протоколом из 2008. године између ЈП „Завод за изградњу града” и „Железница Србије”, чији је предмет „Реализација Самоуправног споразума о обезбеђивању средстава ради заједничког учешћа у финансирању изградње друге етапе Новосадског железничког чвора из 1985. године”, је део земљишта, у који спада траса Булевара Европе, уз надокнаду, пренет у власништво Града. Преостале парцеле, укључујући и локације које би представљале његове границе, остају у власништву „Железница”, све до тренутка док Град не заврши изградњу и преда у посед „Железницама” преостале капацитете на локацији нове Ранжиране станице Нови Сад. На тај начин биће омогућено пресељење преосталих железничких садржаја са старе локације на нову.
По Гарибовићевим речима, изградњом и предајом на употребу поменутих капацитета, преостали део земљишних парцела на локацији старе Теретне станице био би пренет у власништво Града,посао је започет, али вероватно због недостатка новца у буyету Града није још увек настављен. Пројектна вредност радова процењена је на око 45 милиона евра.
Планска документација за тај део града предвиђа да се на тој површини подигне неколико вишеспратница, виших од десет спратова, па је неопходно покренути процедуру измене плана, чиме би било омогућено подизање парка, али из ЈП „Урбанизам” нису одговорили на питање да ли се на том пољу нешто урадило.