Две идеје за бициклистичку стазу на Мосту слободе: Стручњаци ће проценити која је боља
Градски урбанисти имају две идеје за пројектовање бициклистичких стаза на Мосту слободе, а једна од њих биће званично предложена након пажљивог разматрања.
Како за 021.рс наводе у кабинету градоначелника, пре пројектовања, стручне службе "Урбанизма" морају да сагледају све услове - саобраћајне, безбедносне и урбанистичке.
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић недавно је наговестио да се ради на проналажењу најбоље идеје за пројектовање бициклистичких стаза на Мосту слободе, што растући број бициклиста тражи већ годинама.
Поменуо је неколико решења, а 021.рс сазнаје о чему се тачно ради.
Прво решење - зауставна трака
Стручњаци разматрају опцију да се изгради двосмерна бициклистичка стаза на десној, зауставној траци од Новог Сада ка Сремској Каменици. Уколико би био усвојен, овакав пројекат подразумевао би надвишење зауставне траке, измештање заштитне ограде и, наравно, постављање хоризонталне и вертикалне сигнализације.
"Веза моста са Сремском Каменицом била би преко постојеће спиралне рампе (Каменички парк) и преко постојећег пролаза који се непосредно пре тунела одваја од моста, пролази кроз Каменички парк и излази код факултета 'Фабус' односно повезан је са Улицом војводе Путника", наводе у Граду за 021.рс.
Друго решење - конзола за потпуно одвајање
Друго решење је еколошки прихватљивије за пешаке и бициклисте. Подразумева да се испод зауставне траке и тротоара, у правцу кретања за Сремској Каменици, изгради конзола.
Бициклисти и пешаци би на тај начин били потпуно одвојени од моторног саобраћаја на самом мосту. То би повољно деловало на смањење буке и другог загађења из саобраћаја.
Шта се тренутно ради на Мосту слободе?
Мост слободе је сада у добром стању. У систему је редовног одржавања, као и други мостови у граду (иако нису сви у истом стању). Међутим, у Граду напомињу да је потребно да се уради одређена санација.
"Ради стварања што бољих услова за одвијање колског и пешачког саобраћаја, Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције тренутно изводи другу фазу радова на одржавању Моста слободе. Ови радови подразумевају поправку обостраних пешачких стаза са каменичке стране моста, на делу од силазне рампе до тунела, затим наставак радова на антикорозивној заштити унутрашњег дела носећег сандука моста, поправку пешачке ограде и дилатационе спојнице. Уговорена вредност радова износи 40,5 милиона динара, са роком завршетка од 320 календарских дана", поручују у управи за 021.рс.
Претходно су рађени делови моста са новосадске стране, на деоници изнад Кеја и Штранда - сређене су пешачке стазе са обе стране, саниран стуб уз шеталиште, урађена унутрашња антикорозивна заштита, очишћен сандук моста, поправљена пешачка ограда и замењене одбојне ограде на коловозу. У ту сврху потрошено је 68 милиона динара, кажу у градској управи за наш портал.
"Пре неколико година обављени су и радови на поправци и заштити носећег кабловског система Моста слободе. Радови су обављени на основу налога датог од стране надзорних органа ове Управе који су, приликом једне од редовних контрола Моста слободе, уочили промене на кабловском систему, односно одређене деформације заштитних капа и пригушивача осцилације каблова. У складу са добијеном препоруком консултованих стручњака пројектантских кућа и професора Факултета техничких наука у Новом Саду, ангажовано је грађевинско предузеће 'Мостоградња' које је, сем што је извршило радове на санацији заштитних капа, обавило и детаљну контролу свих каблова и притом се утврдило да су они у добром стању", закључују у Граду.
Надзорни органи и даље ће, напомињу надлежни, пратити стање Моста слободе, а у буџету Града планираће се средства у складу са потребама одржавања моста.
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/274876/D...i-koja-je-bolja.html