Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Pešačko biciklistički most preko Dunavca

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 14:38 #41

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Nije problem u broju ljudi, nego u njihovom "sastavu". Setaci, dede & babe, milf sa sitnom decom i sl, biciklisti...




Da budem malo jasniji. Da je most na Ribarcu deo velikog plana sredjivanja Dunavske obale ( koji postoji ali ocigledno je u nekoj dubokoj fioci pa ga se nisu setili pred izbore ), ne bi bilo frke. To bi bio najbolji projekat koje su gradske vlasti smislile svojim "podanicima" u zadnjih 40 godina! Kvalitetno bi iskoristio neverovatne prirodne resurse i spustio ljude na reku, sto je ideal zivota pored Dunava. Medjutim, ovo je samo jedna sitnica, koja ce "kao" podici nivo svesti ljudi o lepoti dunavske obale a pri tom sjebati R. Ostrvo kao igraliste za limansku ( a i ostalu ) decu svih uzrasta.







Inace, plan za sredjivanje obale je fantastican i, naravno, podrazumeva sklanjanje Brodogradilista i Mornarice. To znaci da ce R. Ostrvo biti zaista ostrvo, a od spica do kraja je kajak staza, marine, setalista i mostici. Osim toga, treba prokopati Sodros da bi voda bila cistija i dno adekvatno za sve vodene sportove. Uz tu konstalaciju lako je zamisliti i stanove duz nasipa, kod NS time-a, Kinesku Cetvrt, kafice i splavove na dunavu i brdo raznih divnih stvari koje mogu lako da se naprave.






Kada bi se tako nesto napravilo, grad bi dobio ogroman prostor ( ne samo za gradnju, izdavanje i sl ), nego i za organizaciju raznih sportskih takmicenja. Evropska ili svetska prvenstva u veslanju, jet ski, wind surf, jedrilicarstvo ( microtoneri ).... Da ne govorim sto bi na Kamenjaru koje je sire,vece i po tlu, kvalitetnije ostrvo od R. Ostrva, zasta i mogao da se napravi Zoo vrt...
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: sandman

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 14:44 #42

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Pa ok, ali u nekoj perspektivi i taj most bi cucnuo tu. Ovaj veliki plan je jako cool, verovatno ce se i desiti jednog dana, a do tada ne fali nista ni milficama ;) Mozda je bas ovo korak ka podizanju svesti, kad R.Ostrvo postane dostupnije, malo po malo ce krenuti i neko sredjivanje i potreba za sirenjem, valjda :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 14:51 #43

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Steve
U redu je to, ali čitav projekat neće sigurno biti urađen u komadu. Od nečeg mora da se krene
Poslednja izmena: 20 jan 2012 14:52 od TurboMaximus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 15:07 #44

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Plašim se izvedbe ovog izabranog rešenja. Delovaće jeftino, aluminijumski...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kabacum

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 15:37 #45

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
TurboMaximus napisao/la:
Steve
U redu je to, ali čitav projekat neće sigurno biti urađen u komadu. Od nečeg mora da se krene


Naravno ali krece se od krupnijih stvari, prokopavanja i sl, a ne od mostica. To je kao da si prvo ulupao slag za tortu pa tek ona pekao kore i zezao se sa ostalim sastojcima. Sa druge strane, glupavo je prvo praviti most jer ne znas sta se neki buduci urbanisti bolje da smisle. Ako napravis most ( kao fixnu stvar ) pa oko njega pravis velike stvari, moze se lako desiti da ti most zasmeta, pa sjebe neku vecu koncepciju.

Da ne govorim o tome da ce most smetati brodovima koju ulaze i izlaze iz mornarice i brodogradilista, kao i da ce jednog dana smetati velikim sleperima i dizalicama kad se bude selila mornarica i brodogradiliste i kad se bude prokopavao ceo potez. Znaci, sranje u najavi!!!






Zbog svega sto sam nabrojao u ovom i predhodnim postovima, projekat mosta je losa stvar ( ma koliko dobro on izgledao ).


- U pitanju je predizborno obecanje ( sa diskutabilnom realizacijom )
- U pitanju je bajat predlog koji je samo podgrejan zarad trenutnih politickih ambicija
- U pitanju je samo jedan delic daleko veceg i znacajnijeg projekta o kome se namerno cuti
- U pitanju je zamazivanje ociju sa vece slike sredjivanja obale
- U pitanju je sjebavanje R. Ostrva kao "igralista"
- U pitanju je ( naravno ) bar nekakva pronevera stredstava kroz konkurse i sl
Slobodni Zidar
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 15:49 #46

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Deo crtica sigurno stoji. Međutim, dok 20 godina budemo čekali velike projekte most bi mogao da posluži. Ribarac ne doživljavam kao nedirnutu prirodu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 16:02 #47

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Ne mora da se ceka 20 godina uopste. Da je neko pametan, kao sto naravno nije, islo bi se deo po deo.

Prvi korak je osnivanje drustvenog preduzeca u vlasnistvu grada koje bi se bavilo obalom. Finansiralo bi se od taxi za splavove i kafice u tom delu ( ima ih 10tak, sasvim dovoljno za pocetak ) kao i od izdavanja novih dozvola. Prvi zadatak je da se prokopa ulaz u Sodros i korito tog zaliva i da se izgrade marine. To nije veliko ulaganje a donosi kesh ( 250 e minimum po camcu godisnje ). Velika marina u zalivu, na najprirodnijem okruzenju za tako nesto sa maximalnom sigurnoscu bi donela brdo para ( ziv kes i to stalno ). Kad se izbaci Brodogradiliste, krece uredjivanje tog spajanja, posle nekog vremena organizuju se takmicenja. Ne treba zaboraviti da od spica R. Ostrva do kraja Sodrosa ima preko 2.5 km vodene linije. To je kapital, to je dovoljno da se naprave takmicenja na svim nivoima u skoro svim vodenim sportovima!!! Ono, da gledas trke jet skijeva na Euro Sportu live from Novi Sad!


Veoma brzo bi doslo do fine kolicine novca koja je sa pomoci grada dovoljna da se zapocne, recimo, uredjenje obale, ciscenje sume na Kamenjaru, pravljenje parkinga i setalista. I tako svake godine po nesto i onda nema cekanja 20 godina da se nesto zapocne, nego je ceo proces gotov za 10tak. Tokom tog perioda, traziti partnere za ulaganje, proucavati razna resnjenja, gledati kako su slicne stvari resili Norvezani, Holandjani, Nemci... Samo da ima pameti, samo da ima pameti....
Slobodni Zidar
Poslednja izmena: 20 jan 2012 16:05 od Steve McQueen.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Sasa, Brane

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 16:09 #48

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
1. svi mostovi su iste dužine i iste visine u centralnom delu jer je to konkursom zadato.
2. EuroGARDI je jedini biro u gradu koji je mogao ispuniti uslove. Eventualno je mogao doći neko sa strane.
3. @ Steve zar nije ostrvo idealno za



:lol: :lol:

Što se rešenja tiče, sva tri su mi ok. Prvo bih stavio na treće mesto, Krstonošića na prvo, a Silađija na drugo.
Mada... Silađijevo rešenje je ovde skica rađena rukom. Pošto sam video tehnički crtež uživo, mogu da kažem da je ubedljivo najzanimljiviji od ponuđenih. Doduše, tad je imao umesto A stubova iskošene pilone i sve je bilo statički jako zanimljivo. Što bi Englezi rekli, bilo je mind boggling.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 20 jan 2012 16:10 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 16:14 #49

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
@ Steve: Ti si pravnik, reci nam da li znaš šta od obale pripada Novom Sadu a šta Vodama Vojvodine?
Meni se nešto čini da je i kej delom finansiran iz sredstava Pokrajine upravo zato što Vode Vojvodine kontrolišu obale, i ne znam koji deo priobalja.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 16:15 #50

  • Steve McQueen
  • Steve McQueen's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Vintage race cars
  • Poruka: 862
  • Primljenih Zahvalnica: 330
Hehehehe, nije ostrvo za neke reli poduhvate. Prob'o, popusio, iskidao gume i odustao ( doduse, na kolima ).
Cak nije ni za mauntin bajkove... ravno je i nema mnogo off road puteva

Dukelander napisao/la:
@ Steve: Ti si pravnik, reci nam da li znaš šta od obale pripada Novom Sadu a šta Vodama Vojvodine?
Meni se nešto čini da je i kej delom finansiran iz sredstava Pokrajine upravo zato što Vode Vojvodine kontrolišu obale, i ne znam koji deo priobalja.



Ne znam sta kome pripada, ali cu se vrlo rado pozabaviti tom problematikom i javicu ti sta sam pronasao :okay:
Koliko vidim na sajtu Vode Vojvodine, njihove delatnosti prvenstveno su vezane za vodosnabdevanje i ekologiju a najvise se baziraju kontrolisanjem kanala DTD i ostalih reka u Vojvodini. U ostalom, ko god da ima jurisdikciju nad Dunavskom obalom u NS, jednim ukazom Vlade Vojvodine ce ona biti prebacena na grad ili javno preduzece u vlasnistvu grada, tako da to nije neka prepreka.
Slobodni Zidar
Poslednja izmena: 20 jan 2012 16:27 od Steve McQueen.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 16:50 #51

  • kabacum
  • kabacum's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Imperare sibi maximum imperium est
  • Poruka: 209
  • Primljenih Zahvalnica: 97
Od ponudjenih najbolji, uklapa se valjda samo sa klupama na keju ali ok. Iskreno ja bih umesto ove braon boje sve ofarbao u belo!

I o kakvoj netaknutoj prirodi usred grada pricate??? Ostavite to za udaljenije lokacije. Znate li sta znaci Margitsziget za Budimpestu?!
Poslednja izmena: 20 jan 2012 17:01 od kabacum.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 17:17 #52

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Na mreži
  • Moderator
  • Poruka: 1016
  • Primljenih Zahvalnica: 894
upravo sam izmerio, margit je jedva duplo duži od ribarca.
koliko to ogromno deluje uživo...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 17:31 #53

  • neusatz!
  • neusatz!'s Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1403
  • Primljenih Zahvalnica: 2973
Mislim da sve obale u Vojvodini, ali nsiam siguran, pripadaju Vojvodina vodama. Takodje, koliko se ja sećam kajak staza niej bila zamišljena uz Ribarsko ostrvo već su i one i marina bili predvidjeni duž Kameničke ade. Po meni Ribarsko ostrvo ne bi trebalo previše dirati, urediti staze, staviti uz njih klupe i kante za otpatke, neke kioske, neupadljive, sa kokicama, sladoledom, sokovima i sl, pa da se ljudi tu šetaju i sede uveče uz deo gde je most. Izlazak grada na obalu na žalost možda mi nećemo ni dočekati, ali nadam se da će kad tad ceo limanski deo, gde je sad mornarica i gde je brodogradilište, biti šetalište sa ribljim restoranima, kafe barovima i ostalim sadržajima koji će kad otopli vrveti ljudima...
Dobrodošlica na SSC forumu:

You have been banned for the following reason:
No reason was specified.

Date the ban will be lifted: Never
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 17:54 #54

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Prvo rešenje je više pasarela i logičniji nastavak šetališta.
Druga dva deluju nametljivo dominantno što, po meni, vizuelno ugrožava okruženje. Lučni ostavlja utisak duplo više i glomazne građevine.
500m je karikiranje, zbog S krivine. Realističniji prikaz bi me možda naveo na razmišljanje, ali ga nemamo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 17:56 #55

  • True_detective
  • True_detective's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 267
  • Primljenih Zahvalnica: 248
Dukelander napisao/la:
@ Steve: Ti si pravnik, reci nam da li znaš šta od obale pripada Novom Sadu a šta Vodama Vojvodine?
Meni se nešto čini da je i kej delom finansiran iz sredstava Pokrajine upravo zato što Vode Vojvodine kontrolišu obale, i ne znam koji deo priobalja.


Vodama Vojvodine pripada zemljište do nasipa (zajedno sa nasipom), na svim tokovima u Vojvodini.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 18:34 #56

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Veternikk napisao/la:
Vodama Vojvodine pripada zemljište do nasipa (zajedno sa nasipom), na svim tokovima u Vojvodini.

To sam i ja pomislio.
Onda vlasnici svih onih kućica, restorana, i ostalog što je izgrađenu u pojasu ispred nasipa moraju da imaju neki ugovor sa Vodama Vojvodine. Kako neko može da poseduje "parcelu" u tom pojasu?

Turbo, svi mostovi su morali da poštuju isto zakrivljenje. Silađi je u skici to verovatno karikirao. Njegov most je dosta komplikovan za izvesti.
Što se vizuelnog utiska Krstonošićevog lučnog mosta tiče, to je tačno, ali opet, most je skladan proporcijski (sam sa sobom) a i podseća tom masom i rasporedom lukova na kamene mostove iz krševitih krajeva, ili na engleske čelične lučne mostove sa početka industrijske revolucije. Meni nosi puno asocijacija.
Most koji je projektovao EuroGARDI je u krajnoj liniji jako jednostavan za izvesti. 4 malo jača šipa i preko njih greda. Verujem da je most moguće izvesti jako efikasno, tj. brzo, za razliku od druga dva. Estetika mu, bar po meni nije jača strana. Izgleda mi kao instalacioni most za gasovod. S druge strane, to natkriveno stajalište u sredini je dobra stvar, a zbog tih "rogova" prolazak preko mosta će verovatno imati zanimljiv šmek za razliku od Krstonošićevog gde je na samom mostu čistina.
Silađijev je zanimljiv i za prelaženje i za gledanje sa strane.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 20 jan 2012 18:35 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 20:28 #57

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1904
Mislim da niko ne može da poseduje parcelu u tom području ali ako je objekat na plavnom području onda je to kao dozvoljeno. Prijateljicinog rođaka su tužili zbog kućice pored Dunava i ako se ne varam on je dobio sud jer je kućica u plavnom području. Ima fotografiju kada je kućica u vodi. Kućicu ne koristi za život nego leti, vikendom.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 20:52 #58

  • Sasa
  • Sasa's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 631
  • Primljenih Zahvalnica: 1082
limanac napisao/la:

Druga i treća nagrada nisu dodeljene jer preostala dva prijavljena idejna rešenja, Ateljea Krstonošić i Ladislava Silađija, nisu ispunila potrebne uslove. Njima će biti dodeljeno obeštećenje u iznosu od 150.000 dinara.

Cek, cek...
Ako dva od tri rada "nisu ispunila potrebne uslove", sta ima ziri njih da gleda!? Oni se odmah stavljaju u stranu i za njih je konkurs zavrsen! Zasto je njima dodeljeno obestecenje?
Nisu ispunili glavni uslov a to je velika republicka licenca! Znaci, imamo nadmetanje u kome su dva od tri resenja neuslovna, i konkurs je vazeci? Neverovatno! Ispada da je glatko mogao ucestvovati i veci broj ucesnika, ali nije jer su popizdili zbog uslova konkursa. A pticica je dojavila Mirku i Laciki da ipak posalju, makar i skicu rukom, bice fine love!
I jos: opet je odlucila administracija. Zakljucak: "lepse i funkcionalnije" je resenje sa licencom od onog bez licence!

p.s. - izvinjavam se za ovoliko hejta na forumu, ali to mi je jedini ventil za ispustanje svega sto se u radno vreme nakupi :rant:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck

Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 20:58 #59

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1127
  • Primljenih Zahvalnica: 2190
Rešenja su više nego smešna, kao i sam konkurs. Pobedničko rešenje mi je mega jadno, kao da mo u 80ima. Za Euro Gardi tek ne mogu da verujem :suicide:.
Slažem se sa Stev - om i Sasom, treba se razmišljati malo dalje ali šta je tu je, mi smo ovde da damo konstruktivnu kritiku i ovako sve što pišemo ide niz vetar...
Poslednja izmena: 20 jan 2012 21:00 od Buck.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Odg: Re: Odg: Pešačko biciklistički most preko Dunavca 20 jan 2012 21:02 #60

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
@Sale

Ne, u pravu si :)
Za Laciku sam odmah znao da će biti zainteresovan da radi.
Tražio je da vidi sa kim može, tj. ko ima veliku licencu, a radio je rešenje eto tako, za sebe.
Setićeš se da je radio sam od sebe i rešenje mosta na stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa. Kačio sam na jutjub. Ne mislim da mu je neko javio, ali i dalje mislim da je raspisivanje konkursa sa velikom licencom bzvz ideja jer se tražilo idejno rešenje.

I naravno da su njih pomenuli da im ne bi propao konkurs. Siguran sam da su obojica poslali najprostije idejno rešenje bez ikakve papirologije. Raspisivač konkursa je uradio loš posao.

EuroGARDI je svakako mogao da konkuriše posle za izradu glavnog projekta.
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Poslednja izmena: 20 jan 2012 21:07 od Dukelander.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru