Na mestu gde iz Dunava samo vire stubovi nosači nalazio se most koji je nosio ime austrijskog cara, izgrađen 1883. godine po projektu Karla Baumana kao deo pruge Budimpešta – Zemun
Novi Sad – U naredne tri godine Novi Sad bi trebalo da dobije još dva nova mosta preko Dunava.
Ovaj drugi most biće podignut na stubovima 1941. godine srušenog mosta „Franca Jozefa”, imaće četiri saobraćajne trake i dva tunela ispod Petrovaradinske tvrđave. Idejno rešenje izabrano je na Međunarodnom konkursu grada Novog Sada (od šest pristiglih), a zajednički su ga uradili preduzeća DOO „Ponting“ iz Maribora, AD „Centar za puteve Vojvodine“ iz Novog Sada i DOO „DDC“ iz Ljubljane.
Od autora se, između ostalog, tražilo da most bude različit od ostalih u gradu, i da svojim izgledom ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu. Druga nagrada pripala je projektu firme „Unitef – Ceh” iz Budimpešte, a ostala četiri rada su otkupljena.
Prema izabranom idejnom rešenju, novi most će biti u obliku kontinualne grede sa plitkim lukom. Imaće dve zasebne trake u oba pravca sa razdelnim ostrvom i pešačke staze. Sredstva za gradnju trebalo bi da budu obezbeđena iz budžeta grada Novog Sada i Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine, a procenjeno je da bi koštao između 30 i 40 miliona evra.
Na mestu gde iz Dunava samo vire stubovi nosači nekada se nalazio most cara Franca Jozefa, ili Franje Josifa, izgrađen 1883. godine po projektu Karla Baumana, kao deo pruge Budimpešta – Zemun. Bio je dugačak 432 metra i nastavljao se u tunel ispod Petrovaradinske tvrđave dužine 341 metar, koji je sada dobrim delom obrušen. Most je od 1929. godine nosio ime princa Aleksandra Karađorđevića, a srušila ga je Vojska Kraljevine Jugoslavije, 11. aprila 1941. godine, kako bi sprečila dalje nadiranje okupatora.
Od nekadašnjeg mosta cara Franca Josefa, ili princa Aleksandra Karađorđevića, ostala su samo tri betonska potporna stuba koji će nositi i konstrukciju budućeg novog mosta.
Potrebu izgradnje novog mosta potvrdila je saobraćajna studija, koju je po narudžbini gradske uprave napravio Novosadski univerzitet. Budući da se očekuje dalji porast broja stanovnika i broja vozila, gradu su potrebne bar još dve saobraćajnice preko Dunava, zaključili su stručnjaci. Novi most, takođe, omogući će i da se izmesti saobraćaj iz podgrađa Petrovaradinske tvrđave, čime će se na najbolji način zaštititi i taj čuveni kulturno-istorijski kompleks.