Pa, razlog moje posete Milanu je familija. Tamo mi živi brat, postao sam stric, pa smo ženče i ja išli na "babine".
Sa aerodroma Malpensa ka gradu na svakih pola sata (manje više) ide voz Malpensa expres.
U samom gradu, a i šire sam imao veoma prijatan osećaj, bez nekog straha da možemo zabasati gde ne treba. Gradina ogromna, ali lako snalaženje. Putokazi, označen i tačan prevoz, sve što se i očekuje od evropskog grada te veličine. U gradu smo koristili tramvaj (imaju i metro, ali nam nije zatrebao za naše relacije), a za van grada (do jezera) koristili smo vozove. Znači, ako nismo bili na nogama, bili smo na šinama. Gradska karta je 1,5 EUR i važi 90 minuta od "poništavanja" za sve vidove gradskog transporta.
Grad je veoma, veoma lep. Nije mi jasno zašto se o Milanu govori kao o "onom industrijskom gradu na severu, ne tako lepom kao ostali italijanski gradovi."
Mada, koliko mi brat kaže, sada je i značajno je doteran za Expo. Na primer, ulica Paolo Sarpi, kada smo prošli put bili (ima dosta godina, doduše) bila je zgurana i kroz nju je prolazio saobraćaj. Sada je pešačka ulica, sa žardinjerama i zanimljivo, sa 90% kineskih radnji.
Sve te moderne zgrade (centrala UniCredit, vertikalni vrtovi...) su takođe izgrađene u poslednjih desetak godina. Grad se brzo menja.
Arco de la Pace, zamak Sforci i park između njih su mesto koje je praktično u centru, a zeleno je, za štetnju i relaksaciju.
Inače, broj modnih radnji i raznoraznih modnih brendova je jednostavno neverovatan. Stvarno se oseća taj značaj mode. Imam osećaj da je taj deo sa ekskluzivnim radnjama velik kao ceo Novi Sad. Jednostavno, šetali smo (i šetali, i šetali...), posmatrali te doterane lutke u izlozima i doterane (doterane!) ljude na ulicama, i uživali.
Cene su, očekivano, više nego u NS. Kafa je odlična, ali se puno pije sa nogu. Ima dosta tih mesta koje imaju šalter prema ulici za pijenje kafe s nogu, ili šank unutra a za kafu, dok je to kod nas još uvek natenane
Po klubovima ne idem (godine čine svoje), pa tu ne mogu ništa da kažem, ali kafića i restorančića ima milion i u svima ima ljudi.
Pivo nisam pio, ali smo npr. na jednom mestu tri čaše belog vina platili 8 EUR. Ništa strašno. Puno dobrih restorana. Na kraju krajeva, Milano nije turističko mesto, pa ima i mnogo supermarketa, u kojima su cene otprilike iste kao ovde.
Pizza koju sam jeo kod Giovanni-ja u ulici Sarpi je za 10 (testo tri prsta debelo, a pizza da ne poveruješ koliko je ukusna).
E da, i ovo bi moglo biti zanimljivo. Kada se krene otprilike na jugoistok od Duoma, dolazi se do jednog dela grada sa kanalima. Nevelikim, ali je lepo šetati uz njih. Brat mi kaže da je pre 100 godina ceo Milano bio u kanalima skoro kao i Venecija (dobro, ne baš), ali su ih vremenom zatrpali. Ostalo je nekoliko. A sada ih opet otkopavaju i produžavaju, zbog lepote, turizma... uz obale su kafići, klubovi, restorani. Biće kod njih sa kanalima kao sa NS i tramvajima.
Da rezimiram, uopšte nije istina da je Milano samo industrijski grad. Ima on mnogo lepote da ponudi i sasvim je logičan i kao turistička destinacija.