Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 17 nov 2015 13:47 #1341

  • Bridgeboy
  • Bridgeboy's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 77
  • Primljenih Zahvalnica: 281
Kako sam i pretpostavljao, glavni problem je trenutno (citaj visedecenijsko) stanje u nekada vodecoj domacoj gradjevinskoj firmi (preduzecu), a u novije vreme glavnom podizvodjacu na velikim infrastrukturnim projektima.

Tako da od srednjeg stuba u dogledno vreme ne treba ocekivati previse, ukoliko se ne nadje neko volsebno resenje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 17 nov 2015 18:20 #1342

  • Novajlija
  • Novajlija's Avatar
  • Van mreže
  • Član je blokiran
  • Poruka: 2141
  • Primljenih Zahvalnica: 5713
Pricao sam sa radnicima koji su danas zavrsavali smenu, kazu da ce luk biti spojen za desetak dana, trenutno se proveravaju montirani segmenti i dodatno se zavaruju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Blavak, Bogdus, Mikins

Novi Žeželjev most 18 nov 2015 02:06 #1343

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Komentari i fotosi sa gradilišta 2015-11-04 i -13.


Posle duže pauze evo i mojih nekoliko reči o aktuelnom stanju radova na mostu.

O stubu 3:

Publiku najviše zanima stanje radova na stubu 3, to i jeste u poslednje vreme najveći problem na gradilištu.
Ukratko, evo šta se događalo, koliko saznajem, na gradilištu:
Problem je, kao što je i ranije pisano, promena planiranog načina rada zbog neočekivanog 4,5 m visokog zida po celom obimu kesona starog mosta, udaljenog samo oko 0,8 m od talpi priboja.
Da bi se donela konačna tehnička odluka kako dalje sa radovima ispitano je stanje injektiranog tla, (videti post #646/str.44). Urađeno je 10 bušotina dužina od po oko 10 m i pregledani izvađeni uzorci u pogledu kompaktnosti, što je baza za procenu vodoproustljivosti, trenja talpi i stepena njihovog uklještenja u tlu. Rezultati su bili zadovoljavajući.
Urađeni su i dodatni proračuni cele zaštitne konstrukcije priboja. Cela problematika je svestrano razmotrena između specijalista za ovakve inženjerske probleme Izvođača i Podizvođača (Mostogradnje), varirajući razne parametre osobina tla. Za razliku od projekta čelične konstrukcije mosta gde su sve osobine materijala pod punom kontrolom i u vrlo uskim granicama pojedinačnih veličina, kod konstrukcija koje su u dodiru sa tlom stvar je dijametralno suprotna – moguća su velika rasipanja pojedinih parametara. Ceo rad je dodatno bitno iskomplikovao pomenuti zaostali zid iz 1960.

Rezultat prethodnih napora je da se radovi nastavljaju za dva dana.
Sve će biti pažljivo praćeno tokom laganog snižavanja nivoa vode unutar priboja.
Očekuje se, dakle, povoljan razvoj radova.

Ostali radovi:

Na lučnom mostu na levoj obali (219 m lučni most) zavaruju se montažni nastavci prethodno montiranih segmenata. Uslov za ubacivanje poslednjeg segmenta je da svi montažni nastavci lukova budu potpuno zavareni, (to znači pregledani ultrazvučno 100%, popravljeni gde je potrebno, ponovo pregledani i primljeni od strane nadzornih inženjera).
Ceo posao ide veoma dobrim tempom.

U toku je uveliko i montaža pešačkih staza na privremene oslonce, što takođe teče kontinualno i neometano.

Na lučnom mostu na desnoj obali (177 m lučni most) odvijaju su pripreme za spuštanje zatega za oko 150 mm u centralanoj zoni. Ova operacija je deo priprema konstrukcije za montažu kablova.

Posebne okolnosti:

Izvestan (negativan) uticaj na radove ima trenutni status Mostogradnje kao preduzeća u restruktuiranju. Ljudi Mostogradnje se junački bore da održe svoje preduzeće i aktuelne ugovore. Još uvek je Mostogradnja preduzeće, sada nažalost i jedino domaće preduzeće, koje može da izvede jedan veliki most. Nabrojmo samo najskorije reference: veliki železnički most kod Sečnja (80 m raspona) izveden za ruskog generalnog izvođača, železnički most preko Morave kod Ćuprije – izveden za italijanskog generalnog izvođača, obimna i tehnički vrlo složena sanacija mosta Gazela u Beogradu – izvedena za austrijskog generalnog izvođača, ....
Kako je dospela u ovu situaciju i pored svojih dokazanih sposobnosti stvar je okolnosti koje su nažalost pratile mnoga naša proizvodna preduzeća poslednjih dvadesetak godina.
Po mom mišljenju ovakva preduzeća su morala da se očuvaju, kao neke nacionalne institucije npr, tim pre što je reč o radnicima (inženjerima raznih struka, majstorima takođe raznih struka), a ne birokratiji. Ko će sutra da nam održava velike mostove, a tek ne daj bože, da nam ih popravlja u slučaju nekih velikih neprilika? Stranci? Da svakako, ali za 2 do 3 puta veće pare nego što bi naplatila Mostogradnja, (a do juče su zvali Mostogradnju da uradi posao za njih ....).

Nadajmo se ipak da će se ovoga puta stvari odvijati u povoljnom pravcu i da se nećemo morati vraćati na aspekte radova koji nisu tehnika.

Fotosi:
Tri fotosa iz poslednje dve nedelje: montaža pešačkih staza i pretposlednjeg segmenta luka, pogled iz vazduha na gradilište (sličnu je već je objavio Bridgeboy, ali je ovde sa nešto višom rezolucijom).

Inače sve čestitke na prethodnim divnim fotosima Bogdusa, Ranka Su Ns, Braneta , ...





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, ranko su ns, kasko, mrnjavi, banens, TurboMaximus, Dunavski, Brane, Novajlija, Bridgeboy, Trpovski, LemiNS, Blavak, Bogdus, Billy, Mikins, Light i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 18 nov 2015 13:44 #1344

  • LemiNS
  • LemiNS's Avatar
  • Van mreže
  • Zidar
  • Poruka: 67
  • Primljenih Zahvalnica: 315
Може ли ми неко појаснити због чега нису префарбане попречне греде на сремској страни већ само лукови (греде тек мало око састава) ?

Извињавам се ако је то негде обрађено јер ову тему готово и да нисам пратио, а текстови су дугачки, дугачки.. :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Bogdus

Novi Žeželjev most 18 nov 2015 14:12 #1345

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Dobro pitanje Lemi. I ja sam ranije hteo to da pitam.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 19 nov 2015 02:03 #1346

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Odgovor na pitanje i fotosi sa gradilišta 2015-11-18.


Pitanje LemiNS, Bogdus:
Може ли ми неко појаснити због чега нису префарбане попречне греде на сремској страни већ само лукови (греде тек мало око састава) ?

Odgovor:

Dobro zapažanje LemiNS i Bogduse!

Tačno je, poprečne grede koje spajaju lukove nemaju kompletno nanet sistem zaštite od korozije.
Razlog je što nije bilo pristupa dužinom poprečnih greda pa nije moglo ni da se farba.
Sistem pomoćnih konstrukcija (stubova i platformi) odgovarao je samo radovima sklapanja konstrukcije, tj. obezbeđeni su pristupi svim pomoćnim osloncima i mestima zavarenih montažnih nastavaka, ostalim delovima konstrukcije – ne.

Ostatak zaštite od korozije biće nanet pristupom iz korpi lakih kranova koji će se kretati betonskom kolovoznom pločom, dakle onda kad lučne mostovske konstrukcije budu odavno na svom konačnom mestu – na stubovima 2, 3 i 4.

Zašto to nije ranije učinjeno sa dodatnih horizontalnih platformi, odgovor je verovatno u finansijsko-tehničkoj analizi izvođača – da je ovako ipak jevtinije.
Ne zaboravimo nikako da je most izuzetno jevtin i da se strogo vodi računa o svakom dinaru.


Altuelne fotografije sa stuba 3:
Uveliko su u toku pripreme za predstojeće betoniranje čepa na dnu priboja.
Na slikama su vidljive cevi kojima će se beton pumpati sa desne obale na stub 3, kao i pripreme na priboju.





Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Buck, limanac, ranko su ns, kasko, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Bridgeboy, Blavak, Bogdus, Mikins, valjan

Novi Žeželjev most 21 nov 2015 14:14 #1347

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
"

"Žeželj" ponovo stao zbog dugova
21. novembar 2015 • 13:50 | Novosti
Samo pet meseci pošto su posle jednogodišnjeg prekida nastavljeni, radovi na novom Žeželjevom mostu ponovo su u zastoju, što ozbiljno preti da ugrozi njegov završetak i do produženog roka - novembra 2016.



Razlog je zahtev firme "Prolifting", podizvođača "Mostogradnje", da joj se odmah isplate obavljeni radovi u proteklih pet meseci. Njihova specijalna dizalica je na jedan od lukova, koji se montira na novosadskoj obali, podigla 40, od ukupno 54 elementa i stala.

- Oni traže da im se to odmah plati, ali špansko-italijanski konzorcijum AZVI, koji je glavni izvođač radova i koji ima novac, po zakonu to ne može da uradi direktno, već preko "Mostogradnje". A ovi imaju toliko neplaćenih dugovanja da je izvesnije da će neko od poverilaca te pare uzeti pre nego što stignu do "Proliftinga" - objašnjava izvor "Novosti" iz pokrajinske administracije.

Ukupna vrednost novog Žeželjevog mosta je, da podsetimo, 48,3 miliona evra, od čega Vojvodina daje 14,7 miliona, Novi Sad 7,4 miliona, a EU 26,2 miliona. Do završetka montaže novosadskog luka, koja sada stoji, ostalo je da se podignu još samo tri elementa, a kako će i kada će problem oko plaćanja podizvođača biti rešen, zasad niko ne zna.

- U igri je predlog da AZVI i "Prolifting" naprave ugovor o cesiji, koji bi omogućio direktno plaćanje i oni su na to spremni, ali je neophodna i saglasnost "Mostogradnje". Nje, međutim, zasad nema i konačan ishod je potpuno neizvestan - tvrdi izvor lista.

Nije, međutim, samo zastoj u montaži lukova razlog za strahovanja da ni novi rok završetka mosta neće biti ispoštovan. Već dva meseca, naime, kasni i početak radova na rečnom stubu i neizvesno je kada će. Reč je o jednom, od ukupno tri oslonca (dva obalna, na bačkoj i sremskoj strani su ranije završena), koji će nositi celu konstrukciju novog Žeželjevog mosta.

Zastoj u gradnji, nastao jer "Mostogradnja" nije plaćala svoje podizvođače, već je viđen na gradilištu novog mosta u julu, zbog problema sa uplatama firmi "Pro industri", angažovanoj na podvodnim radovima. Po ugovoru sklopljenom sa špansko-italijanskim konzorcijumom početkom 2011, most dug 474, a širok 30 metara trebalo je da bude gotov do 8. septembra 2013. Letos je rok produženo do 16. novembra 2016, dok su za demontažu postojećeg montažno-demontažnog mosta predviđena dodatna tri meseca."
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 nov 2015 14:37 #1348

  • Buck
  • Buck's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1127
  • Primljenih Zahvalnica: 2190
Sta bi tek bilo da je "Mostogradnja" glavni izvodjac radova? Mada mnogo toga ovde nije jasno, kao da svima nije u interesu da se posao zavrsi...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 nov 2015 14:43 #1349

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Ove vesti o prekidima radova su već postale uobičajne - ništa novo.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 21 nov 2015 21:28 #1350

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Pre 40 dana pisao sam o razgovoru sa radnikom Mostogradnje.
Sreo sam ga juče. Tada, u oktobru, dobili su polovinu jedne
plate i posle toga ništa, i kaže da radnici opet neće da rade.

On kaže da se priča da će pare, a time i most,
krenuti kako treba tek kad BG uspe da ukloni Pajtića.

I sve mi se čini da smo svi mi, zajedno sa mostom, taoci politike,
još od njegovog rušenja, do danas.
Vreme ide, a mali broj vidljivih frontova napreduje,
pa i na tim koji napreduju očito svako malo nešto zapinje.
Poslednja izmena: 21 nov 2015 21:28 od Trpovski.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov

Novi Žeželjev most 23 nov 2015 09:32 #1351

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1909
Inzenjer napisao/la:
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Komentari i fotosi sa gradilišta 2015-11-04 i -13.


Posebne okolnosti:

...Nabrojmo samo najskorije reference: veliki železnički most kod Sečnja (80 m raspona) izveden za ruskog generalnog izvođača, železnički most preko Morave kod Ćuprije – izveden za italijanskog generalnog izvođača, obimna i tehnički vrlo složena sanacija mosta Gazela u Beogradu – izvedena za austrijskog generalnog izvođača, ....

quote]


Inženjer, da li misliš na železnički most preko reke Tamiš kod Pančeva a u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Pančevački most - Pančevo?

Na manjem luku je počelo i nanošenje osnovne boje na varove i mesta brušenja na zategama, i na zategama i spojevima pešačkih staza. Verovatno će uskoro i farbanje tih delova. Neki dan sam video i kran sa korpom, koji si pominjao da će biti korišćen za farbanje poprečnih greda. Mislim da su ga koristili u okviru priprema za postavljanje vešaljki.
Poslednja izmena: 23 nov 2015 09:35 od Brane.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 11:58 #1352

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1909
Fotografisano je juče poslepodne iz voza, sa mobilnim telefonom. Pripremljena je pumpa-kran za beton kod trećeg stuba tako da će i betoniranje uskoro da počne.



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, kasko, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, Podbarac

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 12:09 #1353

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Secam se da je Inzenjer ovo vec objasnjavao ali zar nije trebalo prvo da se ispumpa voda? Ili je ovo ono pocetno betoniranje dna koje moze da se radi nekako kroz vodu? Slabo ja ovo sve kontam :D
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 12:18 #1354

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Novajlija

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 12:25 #1355

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Prekjuče sam video variole na poslu, tako da po meni nije bilo nikakvog prekida.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 12:29 #1356

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Na mreži
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Varioci su radili ali ovaj prolifting je pravio problem tj. nije valjda hteo da dize preostale segmente sa ogromnom dizalicom dok im se ne isplate dugovanja.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 15:47 #1357

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 795
  • Primljenih Zahvalnica: 1909
Postavljena je poslednja poprečna greda tako da su ostala su još dva segmenta do završetka lulova.
U toku je i betoniranje na stubu broj tri :-)

Svaka čast građevinarima.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: kasko, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, Podbarac

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 17:50 #1358

  • Podbarac
  • Podbarac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 107
  • Primljenih Zahvalnica: 421
Betoniranje i noću. Hvala Bogu...

Poslednja izmena: 25 nov 2015 18:01 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 17:52 #1359

  • Podbarac
  • Podbarac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 107
  • Primljenih Zahvalnica: 421
Hvala Bogu da su počeli...

Betoniranje i po mraku

Poslednja izmena: 25 nov 2015 18:03 od Novajlija.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, montana, mrnjavi, TurboMaximus, Brane, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Djordje Cvarkov, valjan

Novi Žeželjev most 25 nov 2015 19:35 #1360

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
Dobre vesti zasluzuju i 2 posta.:)

Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Podbarac
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru