Železničko-drumski most u Novom Sadu: Fotosi od 2016-05-09.
Snimci od 9. maja, uz malo komentara ...
Na gradiliištu se radi na nekoliko frontova, u tišini, kao i uvek.
Na većem lučnom mostu, na levoj obali Dunava, preostala su za montažu samo dva segmenta pešačkih staza. Zavarivanje pešačkih staza radi se intenzivno i odvija se bez problema.
Zavarivanje lukova se završava.
Na manjem lučnom mostu, na desnoj obali, u toku su intenzivne pripreme za montažu kablova. Tu ima mnogo posla koji takođe publika ne može da vidi: razmotavanje, odmeravanje i sečenje strukova, zavarivanja HDPE-cevi, ugradnja opreme za monitoring – merenja napona konstrukcije, zatim obimne pripreme geodestskih ekipa za 3D-merenja, priprema projektanata za ocenu stanja konstrukcije posle montaže svakog od kablova (raznovrsni komplikovani proračuni), itd, itd.
Na stubu 3 je evakuisana oprema iz priboja, za svaki slučaj. Inače sve je spremno za nastavak rada. Betoniranje još jedne zone izravnavajućeg sloja bilo je inače u planu 9. maja.
Graditelji, naravno, pomno prate razvoj događaja oko nivoa reke, a pažnja dela javnosti – bar sa ovog Foruma, svakako je za najveću pohvalu.
Najzad evo i fotosa od 9. maja:
Fotos 1:
Pogled na deo konstrukcije lučnog mosta na desnoj obali.
Ovako sveže belo obojena deluje lako i čisto, iako je reč o teškoj i robustnoj konstrukciji velikog mosta.
Fotos 2:
Pogled na priboj stuba 3. Nivo reke je na samo oko 40 cm ispod nivoa talpi.
Ploveća platforma iz priboj je sa uredno složenom opremom, armaturom, daskama, paluba je izuzetno čista. Zaista, celo gradilište je “kao apoteka”
Fotos 3:
Pogled sa reke na lučni most na desnoj oballi. Iz korpe dizalice se radi na ugradnji jedne čelične cevi kabla.
Na krajnjem poprečnom nosaču ugrađene su dve vute, (to su dva trouglasta dela na spoju sa zategama). Njihova uloga je da dodatno, pre svega torziono, ojačaju krajeve krajnjih poprečnih nosača prilikom jednog od koraka lansiranja mosta. Posle završenog lansiranja se uklanjaju.
Fotos 4:
Još jedan pogled na lučni most na desnoj oballi, ali iz tačke bliske obali.
U prvom planu su delovi konstrukcije prilaznog mosta između stubova 1 i 2.