Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 26 maj 2016 23:52 #1661

  • Šipadžija
  • Šipadžija's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 24
  • Primljenih Zahvalnica: 178
Donja površina nivoa tavanice kesonske komore, tj poslednja prepreka za vodu koja pritiska temelj je na koti 57.5.
Površina osnove priboja iznosi A = 962.6 m2

Umax=-(75.00-57.50)*962.6*10=-168460 kN

Da je Dunav nešto glomazniji, verovatno bi bilo ovako, samo elipsasto i uz pomoć ankera koji bi bili raspoređeni po čitavoj površini temelja.





Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi, ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, Buck, limanac, mrnjavi, Duja, Pinki, TurboMaximus, Dunavski, Brane, das ivon, Novajlija, sasar, Inzenjer, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light, Djordje Cvarkov i ovaj član ima 3 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 27 maj 2016 09:14 #1662

  • Light
  • Light's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 162
  • Primljenih Zahvalnica: 307
Bravo i hvala svima (da ne nebrajam, nekog bi slučajno izostavio) na stručnim analizama, a hvala i za entuzijazam koji ne jenjava ni posle toliko godina praćenja izgradnje našeg novog gradskog obeležja.
Mislim da ste zajedno doprineli da ovo bude najbolja tema na forumu.
Podjednako mogu i neko ko voli mostove kao i neko ko je potpuni laik, da posmatraju temu i da razumeju o čemu se raspravlja.
Mnogo sam naučio, a dali ste mi i materijala da mogu da "branim" most od napada u javnost koja ne razume ni kompleksnost i značaj ovog mosta koji će se izučavati u stručnim literaturama.
Neko je predložio da kad se most završi moglo bi jedno okupljanje da padne.
Samo tako nastavite! :rock:
"Politicians, ugly buildings, and whores all get respectable if they last long enough!" - Noah Cross, Chinatown (1974)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Pinki, Dunavski, Šipadžija, Inzenjer, Djordje Cvarkov

Novi Žeželjev most 27 maj 2016 16:47 #1663

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Okaceno je 10 vesaljki/kablova do sada:


Poslednja izmena: 27 maj 2016 16:50 od Bogdus.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, limanac, kasko, mrnjavi, Pinki, TurboMaximus, Brane, das ivon, sasar, Trpovski, Inzenjer, Blavak, Posmatrac, Light, Djordje Cvarkov, valjan, mdinic i ovaj član ima 2 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 02:07 #1664

  • Inzenjer
  • Inzenjer's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 417
  • Primljenih Zahvalnica: 6587
Železničko-drumski most u Novom Sadu: Fotosi od 2016-05-26 i 27.



U toku je prva od dve tehnički najsloženije operacije na manjem lučnom mostu – mostu 177 m raspona na desnoj obali – montaža i zatezanje kablova.

Uopšte o načinu montaže kablova razgovarali smo ranije – videti post od 2016-04-27.
Sada ćemo se detaljnije osvrnuti na montažu kablova na ovom mostu.

Redosled radnih operacija je sledeći:

1) Rad projektanta.

Projektant izračuna kojim silama treba zategnuti svaki kabl. Te sile su različite zbog različite geometrije kablova (dužina kabla i ugao nagiba prema horizontali) i različite pomerljivosti tačaka konstrukcije na lukovima i zategama – krajnjim tačakama kablova. Uz ovo problematiku komplikuje i činjenica da konstrukcija mosta poprečno nije simetrična, nizvodni luk i zatega su jačih dimenzija od istih na uzvodnoj strani (ovo je posledica većih saobraćajnih opterećenja i težine tucaničkog zastora na nizvodnoj strani mosta).

Najpre se izračunaju sile u kablovima koje potiču od težine čelične konstrukcije i nešto ugrađene opreme.
Ovo su sile koje treba da se dobiju na kraju zatezanja kablova.
Pošto, razumljivo, 36 kablova ne mogu da se montiraju odjednom i u jednoj sekundi, nego jedan po jedan (ili par po par), onda se zatezanje obavlja u 36, odnosno 18 koraka.
Posle svakog koraka - montaže svakog kabla – konstrukcija se drukčije deformiše, drugim rečima pomeraju se krajnje tačke svakog od prethodno montiranih kablova. Posledica je promena rastojanja krajnjih tačaka kabla, odnosno promena njegove dužine. Promena dužine izaziva i promenu sile u kablu. Tako npr. ako je jedan kabl montiran sa silom zatezanja od 1600 kN (u starim merama 160 t), u sledećem koraku – posle montaže sledećeg kabla, može da padne na samo 800 kN!
Ovakva promena sile zatezanja prvog kabla na montaži događa se 36 puta (!) do završetka montaže svih kablova.
Cilj i veština projektanta je da sile u svim kablovima budu jednake onima kao da su svih 36 kablova montirani odjednom!

Izuzetno složen inženjerski zadatak.

Ovde, međutim, nije kraj složenostima.
Cela konstrukcija se greje i hladi, „diše“ sa promenama temperature. Dejstvo toplote takođe deformiše konstrukciju, tj. izaziva promene položaja krajnjih tačaka svakog od kablova, odnosno menja sile u kablovima, pa zadatak koji izgledao rešen, ustvari nije dovršen do kraja. Potrebno je, dakle, izračunati kolika se promena sila očekuje pri realnoj temperaturi montaže kablova.
Projektant mora i ovo da izračuna i to za svaki korak montaže kablova, tj. da ceo proračun ponovi 36 puta!

2) Rad izvođača – montažera kablova.

Izvođač dobije od projektanta početne sile zatezanja za svaki kabl.
Kabl se, međutim, sastoji od 55 strukova koji se montiraju jedan po jedan, od 1. do 55.
Prvi struk se zategne nekom silom. Posle zatezanja drugog struka, padne sila u prvom. Posle zatezanja trećeg struka padnu sile u prvom i drugom i tako da kraja – do 55. struka.
Cilj je, međutim, da sile u svim strukovima budu iste, (tolerancija je samo do ±2,5%).
Da bi postigao izjednačenost sila u strukovima, izvođač mora da proračuna celu operaciju svodeći je na nivo strukova, a polazeći od kabla kao celine.
Ovo je takođe, dakle, pretežno intelektualni posao.

3) Geodetske kontrole, kontrole sila u kablovima i kontrole napona konstrukcije.

Geodetske kontrole:
Objašnjeno je već da presudan značaj imaju deformacije konstrukcije.
Da bi se ublažio uticaj toplote pri geodetskim merenjima, merenja se obavljaju rano ujutru, oko 5 sati. Snimi se prostorni položaj velikog broja tačaka konstrukcije na lukovima i zategama. Ove tačke su prethodno obeležene nalepljenim stikerima, da bi se obezbedilo da se stalno mere položaji istih tačaka.
Merene tačke, međutim, nisu jednake teorijskim tačkama konstrukcije (na osama lukova i zatega), kojima barata proračun projektanta.
Potrebno je, dakle, ekstrapolovati snimljene tačke. Ovo se radi složenim matematičkim algoritmom koji je u stvari analitička geometrija u prostoru.
Rečju, geodete moraju da izvode merenja milimetarske preciznosti i da tek posle složene obrade snimljenih podataka daju konačan izveštaj stanja geometrije konstrukcije. Podrazumeva se da i oni ovaj postupak provode 36 puta!

Kontrole sila u kablovima.
Izvođač kablova takođe mora stalno da kontroliše sile u svim kablovima posle montaže svakog kabla.
Na primer, posle montaže 2. kabla mora da izmeri silu u prvom; posle montaže 3. kabla moraju da se izmere sile i u 1. i 2; .... ; posle montaže 36. kabla moraju da se izmere sile u svih 35 prethodno montiranih kablova.

Kontrole napona konstrukcije.
Čelična konstrukcija mosta je u izvesnim presecima lukova i zatega opasana mernim trakama kojima se meri izduženje/skraćenje konstrukcije, odakle se proračunavaju naponi.
Merenja napona traju kontinualno, za svo vreme trajanja montaže, odnosno zatezanja kablova.

4) Završna ocena o izvedenim zatezanjima kablova.
Podaci svih kontrola – geodetskih, sila u kablovima i napona konstrukcije – slivaju se kod projektanta koji upoređuje mereno/računsko i donosi konačan zaključak da li se konstrukcija mosta posle montaže kabla broj i ponaša u skladu sa očekivanim (projektovanim) stanjem. Tek posle pozitivnog zaključka može da se montira kabl broj i+1.


Iz izloženog publika može da vidi da je montaža kablova izuzetno složen i fini posao, pre svega intelektualni.
Za laika deluje neverovatno da bukvalno par milimetara nekog ugiba konstrukcije ogromnih razmera (ovde 177 m raspona), može da ima ikakav značaj, a ima ga, itekako!
Uopšte, sve konstrukcije sa kablovima, (npr. mostovi sa kosim kablovima, lukovi sa ukrštenim kablovima vešaljki) su veoma složene za projektovanje. Lukovi sa ukrštenim vešaljlama pogotovo! Zato se na prste mogu prebrojati pojedinci – inženjeri u zemlji koji uopšte mogu da urade ovakav posao.

Za kraj još i ovo:
- deformacije, odnosno vertikalni ugibi lukova i zatega koje smo pominjali kreću se u veličinama od 1 do oko 50 mm, dakle, golim okom potpuno neprimetne!
- na montaži kablova radi ukupno, u svim pomenutim ekipama, ne više od 20 ljudi!


Nastavlja se ...




Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, mrnjavi, Duja, Pinki, TurboMaximus, Dunavski, Brane, das ivon, Šipadžija, Novajlija, Trpovski, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Mikins, Light i ovaj član ima 6 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 08:13 #1665

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
o bože kakav post. Hvala na ovakvim informacijama. Iskreno uopšte nisam razmišljao o složenostu i važnosti ovoga postupka. :cheers:
I težini proračuna. Svi mi znamo iz života da se dešavaju takve deformacije ali mi na kraj pameti nije bilo da je to izuzetno složen i komplikovan proraćun i rad. I uopšte ne sumnjam da samo mali broj ljudi u zemlji uopšte zna to da izvede.
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 09:48 #1666

  • Bijeljinac
  • Bijeljinac's Avatar
Ne znam ni zasto ga prave i tolike pare daju na njega,onaj montazni je sasvim dovoljan
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 10:08 #1667

  • Dukelander
  • Dukelander's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 4951
  • Primljenih Zahvalnica: 8344
Nije tema zašto ga prave, već kako ga prave.
Tema zašto ga prave je odavno nebitna jer se most gradi :)
‎"IF we cannot provide the great cities and the great suburbs with some kind of poetry, they will simply go on breeding these broken fanaticisms that make women wave sabres and men found insane religions."
~GKC: Illustrated London News, October 7, 1905.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Buck, Trpovski, Blavak

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 10:46 #1668

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Bijeljinac napisao/la:
Ne znam ni zasto ga prave i tolike pare daju na njega,onaj montazni je sasvim dovoljan

Verovatno se niste nikada zatekli u koloni kamiona koja dopire do Temerinske ulice, ili u Petrovaradinu duboko u Reljkovićevu, pa sve do Preradovićeve.

Po toj logici, i onaj most na baržama bio je sasvim dovoljan, svaki dan oko ponoći više niko nije čekao da pređe most, svi koji su tog dana želeli da pređu stigli su da ga pređu.

www.bastabalkana.com/2013/02/mostovi-kao...i-simbol-ivo-andric/

U gradu koji na mnogim saobraćajnim pravcima počinje da liči na naš (saobraćajno) najružniji grad, Beograd, Žeželjev most je stvarna potreba. To su znali i graditelji pre 55 godina, a tada je kamion preko mosta prelazio na svakih desetak minuta.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Dukelander, Cookie, kasko, Pinki, das ivon, sima11813, Blavak, Mikins

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 13:15 #1669

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Voda se ispumpava a vodostaj neće preko 300 narednih nedelju - dve


Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Poslednja izmena: 29 maj 2016 13:16 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, limanac, mrnjavi, Novajlija, Blavak, Bogdus, Mikins, Light, valjan, Dalmatinac

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 17:28 #1670

  • tonyk
  • tonyk's Avatar
  • Van mreže
  • Moderator
  • Poruka: 1016
  • Primljenih Zahvalnica: 894
bio sam danas na tcrđavi, i baš na mestu odakle je ova poslednja fotka, vodič objašnjava nekoj grupi stranaca da će to biti "jedan od najvećih..."
nisam stigao baš da čujem previše, jurio sam dete i pazio da se ne strmekne negde.

verovatno su sami i pitali, prosto ne može da se ne primeti, ali malo me (prijatno) iznenadilo da to pominje.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Light

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 17:33 #1671

  • Bijeljinac
  • Bijeljinac's Avatar
E oduzese mi karmu na pravdi Boga,a samo sam se zezao :cheer:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 29 maj 2016 23:44 #1672

  • Posmatrac
  • Posmatrac's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 310
  • Primljenih Zahvalnica: 3472
Dobre vesti! (cudim se da ih niko jos nije "objavio" ovde)

Betoniranje je nastavljeno jos juce (u subotu 28.05.2016.) - znaci da isprazne vodu treba im 3-4 dana

Slike oko 14:00



iako se i dalje voda izbacuje kao sto se vidi na narednoj slici, mesalice su tu :clapping:



Nazalost ne mogu uslikati dno temelja...



Slike manjeg luka iz nekog drugog ugla :)
Pocinje se nazirati konacan izgled :banana:





Cekajuci miksere za beton (oko 15:00)



Sa kraja keja



Oko 16:00 stize mesalica na barzu (pretpostavljam da su onda predvece nastavili betoniranje

Poslednja izmena: 30 maj 2016 00:00 od Posmatrac. Razlog: dodavanje slike
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, sergio-m, mrnjavi, Duja, Pinki, TurboMaximus, Brane, das ivon, Šipadžija, Novajlija, sasar, Direktor, Trpovski, Blavak i ovaj član ima 8 ostalih zahvalnica

Novi Žeželjev most 30 maj 2016 11:00 #1673

  • Dalmatinac
  • Dalmatinac's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 133
  • Primljenih Zahvalnica: 194
Bice jako lep most, mozda i najlepsi u ovom delu Evrope :cheer: :banana:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Direktor, Blavak, Light, Djordje Cvarkov

Novi Žeželjev most 30 maj 2016 14:48 #1674

  • Djordje Cvarkov
  • Djordje Cvarkov's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 361
  • Primljenih Zahvalnica: 1486
Dalmatinac napisao/la:
Bice jako lep most, mozda i najlepsi u ovom delu Evrope :cheer: :banana:
Što bi rekli političari: "u regionu, a i šire".
Pozdravite Vašu mamu
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 01 jun 2016 17:31 #1675

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Sledeće ispumpavanje verovatno posle 20.06.2016.





Svuda iznad Apatina snažan porast, naši prognoziraju 350 za sedam dana, bojim se da će i ovaj put preplaviti gradilište.
Bugarski link sa dnevnim promenama na engleskom je zatajio, ali na bugarskom lepo radi, a brojevi i imena gradova su nam isti:
appd-bg.org/site/wrap.php?2
Poslednja izmena: 01 jun 2016 17:36 od Trpovski.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Blavak

Novi Žeželjev most 01 jun 2016 17:41 #1676

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8560
  • Primljenih Zahvalnica: 36806
Raste na celom toku kroz SK (vidi se i kod bugara)



www.shmu.sk/sk/?page=1&id=hydro_vod_all&station_id=5127
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Duja, Trpovski

Novi Žeželjev most 03 jun 2016 11:09 #1677

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Dunav sutra dostiže vrhunac u Pešti. Kod nas će za oko 4 dana doći na 400-420, a zatim pada. Dve do tri nedelje će se izgubiti.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Cookie, Blavak

Novi Žeželjev most 04 jun 2016 17:08 #1678

  • Bogdus
  • Bogdus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3196
  • Primljenih Zahvalnica: 11275
Zagat je ponovo poceo da se plavi:


Postavljeno je do sada 16 od 36 vesaljki ako sam dobro prebrojao:


Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Cookie, limanac, kasko, Pinki, TurboMaximus, Brane, Novajlija, Trpovski, Blavak, Mikins, Light, valjan, mdinic

Novi Žeželjev most 04 jun 2016 18:17 #1679

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Zatežu.
Struk po struk luk.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 04 jun 2016 20:42 #1680

  • Trpovski
  • Trpovski's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 258
  • Primljenih Zahvalnica: 863
Ovih dana razmišljao sam o poređenju radova na sremskom i bačkom luku.
Seo sam i pregledao sve strane našeg foruma od 50. do danas, tražeći događaje koji mogu da se uporede.

Za sremsku stranu (SR) ima, naravno, više događaja. Sve te događaje izvukao sam, sa datumima, i stavio na prvu sliku:



Od momenta povezivanja lukova, do postavljanja prvih sajli prošlo je 27 meseci.
Nisam mogao da procenim koliko vremena od toga je propalo zbog štrajkova, pa će to vreme eventualno da popravi moju procenu u stvarnosti.

Zatim sam pretpostavio da će redosled važnih događaja biti isti, kao i vremena između njih.
Za bačku (NS) stranu sam, kao početak poređenja uzeo datum povezivanja lukova.
Ako dinamika bude kao na sremskom luku (ovaj je veći, ali nadajmo se da neće biti prekidanja radova zbog štrajkova), važniji trenuci, koji se još nisu dogodili na bačkom luku desiće se u sledećim terminima:



U nastavku vremena, pratićemo nove važnije događaje na sremskoj strani, kao i stvarna događanja u odnosu na procene koje sam nabrojao u gornjoj slici.

Kako se nešto od tih događaja stvarno i dogodi, moći ću da uradim korekciju, nadam se u smislu skraćivanja rokova.
Poslednja izmena: 04 jun 2016 20:45 od Trpovski.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Nicisy1, solimns, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, kasko, cipacar, mrnjavi, Pinki, TurboMaximus, Novajlija, sima11813, Blavak, Bogdus, Posmatrac, Light, valjan, Podbarac
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru