@Trpovski
Dakle, sredinom jula kreće montaža vešaljki na većem luku... i ako je suditi po dinamici na manjem, trajaće 2 do 2,5 meseca.
Dunav stopirao radove na Žeželju
Novi Sad -- Radovi na srednjem stubu novog Žeželjevog mosta, jedinom rečnom od ukupno pet, ponovo su obustavljeni.
Novi most će koštati više od 48 miliona evra, a biće dug 474 i širok 30 metara. U pet stubova će biti ugrađeno 9.000 kubnih metara betona i 3.000 tona čelične armature. Uz to, u dva pomenuta luka biće ugrađeno još 11.000 tona čelika.
Razlog je visok vodostaj Dunava, pa je armiranje stuba u postojećem kesonu moralo da bude stopirano.
"Zbog visokog nivoa reke, radovi su obustavljeni 29. maja, a biće nastavljeni čim vodostaj opadne", kažu za Večernje novosti
u "Infrastrukturi Železnica Srbije" koja, u ime republičke vlade, vodi gradnju mosta.
Kada će se to desiti, još je neizvesno, jer Republički hidrometeorološki zavod rast vodostaja Dunava kod Novog Sada prognozira i za naredne dane. Prema ranijim najavama, novi most, inače izuzetno važna tačka na budućoj brzoj pruzi Beograd - Budimpešta, trebalo bi da bude završen do novembra ove godine.
I sadašnji, kao i niz prethodnih zastoja, zbog kojih je špansko-italijanski konzorcijum AZVI, kojem je poveren ceo posao, angažovao i nove podizvođače radova, ozbiljno prete da i taj rok bude probijen. Po ugovoru s tim konzorcijumom, potpisanom početkom 2011, most je, podsetimo, trebalo da bude gotov još krajem 2013, ali se to nije dogodilo ni gotovo tri godine kasnije.
Kada je o ostalim radovima reč, u "Infrastrukturi Železnica Srbije" preciziraju da se na manjem luku na petrovaradinskoj obali (dužina mu je 180, a visina 34 metra) montira drugi red vešaljki i da će to, prema planu, biti gotovo do kraja juna.
"Na velikom luku koji se montira na novosadskoj obali, a koji je dug 220 i visok 47 metara, u završnoj fazi je zavarivanje. U skladu sa planiranom dinamikom, instaliranje vešaljki na ovom luku počeće sredinom jula", dodaju u tom javnom preduzeću.
Kada budu završeni, lukovi bi, sa reke, baržama, trebalo da budu navezeni na stubove mosta. Za razliku od srednjeg, rečnog, četiri obalna stuba - po dva na sremskoj i bačkoj strani - završena su još pre dve godine.