Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-04-03; Probno opterećenje – dan prvi.
Sledi kratak izveštaj sa prvog dana probnog opterećivanja mosta.
Odmah da kažem glavno: prvi dan je u potpunosti uspeo.
Sve izmerene vrednosti deformacija se izvanredno slažu sa proračunskim!
Osim toga, sve predviđene aktivnosti planirane za 1. dan ispitivanja, su izvršene veoma uspešno.
Danas je bilo na programu opterećivanje drumskim vozilima, kamiona mase oko 24 tone svaki.
Lučni mostovi su opterećivani podužno nesimetrično (samo polovina raspona) i celim rasponom.
Prilazni mostovi – koliko stane kamiona.
Najinteresantniji su rezultati kad je broj kamiona bio maksimalan. Rezultati su preliminarni, ne još i zvanični.
Na manjem lučnom mostu: 30 kamiona x 24 t/kamion =
720 tona; najveći ugib mosta na uzvodnoj strani =
16 mm, (za raspon od 177 m).
Na većem lučnom mostu: 38 kamiona x 24 t/kamion =
912 tona; najveći ugib mosta na uzvodnoj strani =
23 mm, (za raspon od 219 m).
Da bi publika imala neku orijentaciju o pomenutim veličinama opterećenja i ugiba dva poređenja:
- na starom mostu, na većem luku je bilo ukupno opterećenje kamionima i vagonima
741 tona; maksimalnu ugib konstrukcije (na rasponu od 211 m) je bio
28 mm;
očigledno je da je današnje probno opterećenje novog mosta, i to samo kamionima, na manjem luku skoro jednako celom probnom opterećenju starog, a na većem luku je i značajno veće!
- nosivost samo jedne vešaljke novog mosta u stanju granične upotrebljivosti je 700 tona, tj. samo jedna vešaljka novog mosta bi mogla da ponese celo probno opterećenje starog – i kamione, i lokomotivu, i vagone!
Sutra je drugi, završni dan probnog opterećenja. Uključuju se hiljade tona železnice! Danas je prošla pored gradilišta duga kompletno natovarena kompozicija teškog teretnog voza koji sutra treba da se nađe na mostu. U završnoj fazi statičkih ispitivanja na mostu će se naći puna vagonima oba železnička koloseka I obe drumske trake sa kamionima od danas. Ukupno oko 6700 tona tereta! (Već smo razgovarali o tome, post od 11. februara).
Najveće probno opterećenje ikad na jednom mostu u Srbiji, pri čemu se jedva dostiže 50% opterećenja na koje je most projektovan i izveden!
Na kraju testa, u okviru dinamičkih ispitivanja, mostom će protutnjati 3 lokomotive, vezane u jednu kompoziciju.
Očekuje nas, dakle, jedan dugi dan krajnje uzbudljiv i – očekujem – uspešan kao danas.