Tek sad vidim da je most zapravo jeftiniji.
Nisu ni krenuli, a već kasne s izgradnjom
Završetak novog Žeželjevog mosta do kraja 2013. doveden je u pitanje, jer su mali izgledi da će radovi na izgradnji početi u ovoj godini.
Poslanica Srpske radikalne stranke u Skupštini Vojvodine, Marijana Četojević, kaže da je reč o propustu vlasti, koja nije bila sposobna da započne posao, iako je novac za izgradnju obezbeđen: "Radi se o tome da je zaboravljeno da je u pitanju Koridor 10 i da samim tim mora da zadovoljava određene tehničke uslove koje je investitor bio zadužen da da. Radi se apsolutno o nesposobnosti vladajuće koalicije, nedovoljnoj stručnosti ljudi koji su bili zaduženi da sprovedu ovakav projekat u delo".
Ugovor o izgradnji potpisan je krajem januara u Vladi Vojvodine. U ime sufinansijera potpisali su ga šef misije Evropske komisije u našoj zemlji, Vensan Dežer, pokrajinski premijer, Bojan Pajtić, gradonačelnik Novog Sada, Igor Pavličić, generalni direktor JP "Železnice Srbije" Milovan Marković i rukovodilac u španskom konzoricijumu "AVZI" Hoze Alehandro Serano. Tada je najavljeno da će radovi početi čim to vremenske prilike dozvole.
Međutim, izrada glavnog projekta počela je 10. marta, a trajaće pola godine, potvrđeno je nedavno u "Železnicama Srbije". Nakon završetka ovog posla, potrebno je sprovesti tehničku kontrolu, podseća Marijana Četojević: "Naravno da tehnički prijem ne mogu da vrše lica koja su učestvovala u izradi samog projekta. Samim tim, stigli smo do oktobra meseca, što znači da u toku godine ne može biti započeta izgradnja mosta".
Novi most biće izgrađen na mestu starog, srušenog 26. aprila 1999. godine, u NATO bombardovanju. Od ostataka starog mosta biće korišćeni samo temelji centralnog rečnog stuba koji su izdržali bombardovanje. Novi most dug 440, a širok 25 metara, sa dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze biće praktično vizuelna replika starog, koji je prema projektu Branka Žeželja, izgrađen 1961. godine. Za razliku od tog mosta, u samoj konstrukciji, neće dominirati beton, već čelik.
Vrednost projekta je 45,3 miliona evra, za 15 manje nego što je prvobitno bilo najavljivano. Gotovo polovinu novca, tačnije 26,2 miliona evra, obezbediće Evropska unija iz bespovratnog IPA fonda, a preostali deo će finansirati Vlada Vojvodine i Grad Novi Sad. Pokrajina i Grad platiće i demontažu postojećeg privremenog metalnog mosta. (D.S.)