Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Novi Žeželjev most

Novi Žeželjev most 23 feb 2012 21:01 #81

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
На „Жежељу” сад лукови не ваљају


Ни готово 13 година после рушења железничко-друмског моста преко Дунава код Новог Сада и шест година од „чврстих” обећања да ће почети изградња новог, неизвесно је када ће радови кренути.

Грађевинска сезона је на помолу, прошла је година од потписивања уговора са шпанско-италијанским конзорцијумом „Азви”, „Тадеи” и „Консалди” о изради главног пројекта и изградњи моста, а, по најновијим информацијама, још су дискутабилни лукови новог моста. Како „Дневник” сазнаје, пројектант је испројектовао косе вешаљке, на шта наши негодују.

Давних дана је речено да ће нови „Жежељ„ личити на порушени, осим што ће лукови бити накошени према унутра и биће изграђени од челика, а не бетона. Међутим, чини се да се сада такав изглед доводи у питање, иако упућени тврде да је предложена варијанта и квалитетна и модерна јер се предложеном конструкцијом обезбеђује и чврстоћа и елеганција. Кажу да је то исто као код неког одевног предмета – једнима се свиђа раван крој, а другима трапезаст, а све је ствар личног укуса. Или можда сујете неког од чланова комисије.

Израда главног пројекта каснила је и, уместо половином септембра прошле године, завршен је крајем 2011. Како сазнајемо, прошао је техничку контролу коју је урадио Институт „Кирило Савић” у Београду и таман када је требало да се у Покрајинском секретаријату за урбанизам пријаве радови, уследиле су примедбе техничке природе: зашто косе вешаљке, а не вертикалне?
Уговор с изабраним извођачима је потписан 25. јануара прошле године, рок за израду главног пројекта био је шест месеци, почевши од 10. марта 2011, а за изградњу моста уговорен је рок од 32 месеца, с тим што су радови били најављени још за прошлу грађевинску сезону. Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић и „Железнице Србије”, које су преузеле права и обавезе инвеститора изградње новог моста у име наше државе, сву кривицу за кашњење радова пребацили су на изабране извођаче који нису у року предали главни пројекат за изградњу моста.

Постоји могућност да наша комисија врати главни пројекат на дораду, као што је вратила и идејни пројекат италијанској пројектантској кући „Италфер”. Али не зато што је пројекат био лоше урађен, него зато што су се накнадно сетили да се мост налази на саобраћајном Коридору 10 и да уместо једноколосечне пруге треба да има двоколосечну, што је допринело кашњењу идејног пројекта, за који је новац обезбедила Европска агенција за реконструкцију преко програма КАРДС.

Вредност новог моста је 45,3 милиона евра, а новац су обезбедили ЕУ из бесповратног ИПА-фонда, Влада Војводине и град Нови Сад. Мост ће имати два железничка колосека, две друмске и две пешачке стазе, дужину 474 метра и ширину 25, а састојаће се од два повезана лука од 180 и 220 метара.

Р. Даутовић

Рок крај следеће године

Уколико се убрзо не усагласе ставови о изгледу будућег Жежељевог моста, постоји могућност да се изгуби неколико пресудних месеци почетком грађевинске сезоне, што би се негативно одразило на коначно постављени рок изградње до краја 2013. А и шеф Делегације Европске комисије у Србији Венсан Дежер, који је још приликом потписивања уговора 25. јануара 2011. обећао да ће радови почети те године чим време дозволи, неће на крају свога мандата 2013. моћи прошетати преко новог моста – као што је пожелео.

www.dnevnik.rs/ekonomija/na-%E2%80%9Ezez...ad-lukovi-ne-valjaju

:whistle:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 feb 2012 22:23 #82

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 903
  • Primljenih Zahvalnica: 896
Mislim strašno...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 23 feb 2012 22:28 #83

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Neozbiljno, haoticno, anarhicno, drsko, bahato
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Poslednja izmena: 23 feb 2012 22:29 od Otis Driftwood.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 24 feb 2012 00:17 #84

  • sandman
  • sandman's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1209
  • Primljenih Zahvalnica: 639
ne padne mi ovo na pamet skoro nikad, ali sad cu reci.. Da i kod nas izbije vojni puc kao u turskoj 70ih ili 80ih ne znam, da se pohapsi svako ko se dotakao o politiku profesionalno :banana: ili rumunski scenario.. bolje da sad prestanem da pisem, kasno je :troll:
Poslednja izmena: 24 feb 2012 00:18 od sandman.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 24 feb 2012 07:49 #85

  • mrnjavi
  • mrnjavi's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Vozači da se ostave na miru!
  • Poruka: 3435
  • Primljenih Zahvalnica: 9193
sandman napisao/la:
ne padne mi ovo na pamet skoro nikad, ali sad cu reci.. Da i kod nas izbije vojni puc kao u turskoj 70ih ili 80ih ne znam, da se pohapsi svako ko se dotakao o politiku profesionalno :banana: ili rumunski scenario.. bolje da sad prestanem da pisem, kasno je :troll:

Turski scenario bi bio idealan, samo što je kod nas i vojska korumpirana do srži.
"Stari svijet umire, novi se bori da se rodi. Ovo je vrijeme monstruma."
Antonio Gramši
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 mar 2012 15:43 #86

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
:suicide:
Ništa od Žeželjevog mosta?

Izgradnja novog Željeljevog mosta, koja je trebalo da počne sa prvim prolećnim danima, već kasni, a pitanje je da li će ikad i biti završen jer je ceo projekat neodgovarajući.

Iako je u javnost puštena informacija da izgradnja neće početi zbog pogrešno isprojektovanih kosih lukova, nova saznanja potvrđuju da je izvođač radova promenio statički sistem mosta do neprepoznatljivosti, želeći da ga izgradi što jeftinije. S obzirom na to da je novi Žeželjev most planiran kao deo Koridora 10, preko kojeg bi pored putničkog, išao i železnički saobraćaj, projekat koji je uradio italijansko-španski konzorcijum "Azvi-Tadei-Konsaldi" je u potpunosti neupotrebljiv.

Da stvar bude gora, nijedna državna institucija ne zna kod koga se trenutno nalazi glavni projekat. Kako piše Dnevnik, projekat je dobio zeleno svetlo na tehničkoj kontroli koju je uradio beogradski Institut "Kirilo Savić", ali nakon toga svi peru ruke od glavnog projekta budućeg novosadskog mosta. Dok investitor ne prihvati glavni projekat koji je prošao državnu reviziju, od izgradnje, za koju je preostalo još 20 od ugovorena 32 meseca, neće biti ništa.

Upućeni izvori iz oblasti mostogradnje kažu da nikad nisu čuli za firme kojima je dodeljena izrada glavnog projekta i izgradnja tako velikog mosta. Oni su se na tenderu plasirali kao drugi, jer su bili skuplji za tri miliona evar od prvoplasiranih, koji nisu izabrani zbog nedostatka garancija.
021.rs
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 mar 2012 20:28 #87

  • True_detective
  • True_detective's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 267
  • Primljenih Zahvalnica: 248
Pa kakve su ovo dezinformacije? Gledao sam Mrku pre dve nedelje na tv-u, kaže da je Žeželjev most u Novom Sadu u izgradnji... lažu nas novinari, lažu nas i oči, most se gradi! :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 mar 2012 20:40 #88

  • Yokai
  • Yokai's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 3515
  • Primljenih Zahvalnica: 2286
Veternikk napisao/la:
Pa kakve su ovo dezinformacije? Gledao sam Mrku pre dve nedelje na tv-u, kaže da je Žeželjev most u Novom Sadu u izgradnji... lažu nas novinari, lažu nas i oči, most se gradi! :)
Kad Mrka kaze da se gradi, moras mu verovati. Idem odma da lecim oci, jer izgleda da nesto nije uredu :)
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 10 mar 2012 21:50 #89

  • Pinki
  • Pinki's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Festina lente
  • Poruka: 903
  • Primljenih Zahvalnica: 896
Znači biće opet pre roka... :bash:
Poslednja izmena: 10 mar 2012 21:50 od Pinki.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 11 mar 2012 08:05 #90

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Most je počeo da se gradi toliko pre roka, da mi to čak ne vidimo! :lol:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 11 mar 2012 10:50 #91

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
Most je završen.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 11 mar 2012 18:53 #92

  • Brane
  • Brane's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 793
  • Primljenih Zahvalnica: 1901
Današnje fotografije okoline starog mosta koja je očišćena, verovatno u sklopu priprema gradilišta.



Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: mukyz, Nicisy1, Dukelander, Cookie, Buck, limanac, Pripadnik, Duja, Pinki, TurboMaximus, LALAponac

Novi Žeželjev most 20 mar 2012 11:12 #93

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Sad vidim kroz prozor nesto se radi na ogradjenom gradilistu
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 20 mar 2012 17:00 #94

  • inactive_account
  • inactive_account's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 260
  • Primljenih Zahvalnica: 70
Otis Driftwood napisao/la:
Sad vidim kroz prozor nesto se radi na ogradjenom gradilistu

Nadam se da ne odvoze kontejnere sa gradilista :troll:
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 20 mar 2012 17:40 #95

  • Otis Driftwood
  • Otis Driftwood's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2499
  • Primljenih Zahvalnica: 1270
Ma to Rodni naredio da sklone sve, pa par dana kasnije da vrate sve i tako u krug, da ljudi pomisle da se radi nesto :D
Listen, you Malibu middle class Barbie piece of shit, I'm tryin' to work here. Work? You ever work? Yeah, I'll bet you have. Scoopin' ice cream to your shit-heel friends on summer break. Well I ain't talkin' about no goddamn white socks with Mickey Mouse on one side and Donald Duck on the other. I...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 26 mar 2012 06:43 #96

  • True_detective
  • True_detective's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 267
  • Primljenih Zahvalnica: 248
Konačno neke konkretnije informacije:
Žeželjev most lakši za 1.000 tona!

Šta je sporno u generalnom projektu novog Žeželjevog mosta? Umesto 13.000, most bi trebalo da bude težak oko 12.000 tona, saznaju "Novosti".

Ukoliko bude građen prema generalnom projektu koji je, krajem prošle godine, izradio špansko-italijanski konzorcijum "Azvi", novi Žeželjev most biće za oko 1.000 tona lakši nego što je to bilo predviđeno idejnim projektom, pišu "Novosti".

Uz to, bočni lukovi će, umesto 32, biti visoki 30 metara. Najzad, ranije predviđene vertikalne, trebalo bi na novom mostu da budu zamenjene kosim zategama.

Ukupna težina mosta prema idejnom projektu je, inače, trebalo da iznosi oko 13.000 tona betona i čelika, a rezervu prema ovoj i drugim pobrojanim izmenama, iznela je Komisija za mostove republičkog Ministarstva za infrastrukturu, potvrdio je našem listu njen predsednik Dejan Kovačević

"Reč je o izmenama na koje, po važećim srpskim propisima, saglasnost može da da samo Državna reviziona komisija Ministarstva za prostorno planiranje", bio je izričit Kovačević.

Toj komisiji, međutim, zahtev za izdavanje saglasnosti na izmene još nije stigao. Tako je stvorena svojevrsna pat pozicija, jer bez odobrenog generalnog projekta ni vojvođanski Sekretarijat za urbanizam ne može da izda odobrenje za početak radova, što je, inače, bilo planirano još za jesen prošle godine.

U celoj priči koja, inače, izaziva sve veće negodovanje Novosađana, izgleda nije nebitna ni činjenica da će, ako pomenute izmene generalnog projekta ipak budu prihvaćene, troškovi gradnje mosta biti manji za otprilike dva miliona evra.

To, naime, otvara i pitanje za koga bi to, zapravo, bila ušteda: izvođača radova koji bi svakako inkasirao ranije ugovorenih 45,3 miliona evra ili investitora kojem bi, za pomenuti iznos uštede, cena bila umanjena?

Formalni investitor je, inače, republička Vlada koja je svoja ovlašćenja prenela na "Železnice Srbije", a novac za gradnju obezbeđuju EU (26,1 miliona) i AP Vojvodina i Grad Novi Sad (zajedno 19,3 miliona evra).

Ugovor sa "Azvijem" koji je posao dobio na međunarodnom tenderu potpisan je još u januaru 2011, a rok za završetak mosta je 30 meseci. Od tada je, međutim, prošlo gotovo 14, a radovi još nisu ni počeli, podseća list.
preuzeto sa Monda.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: limanac

Novi Žeželjev most 26 mar 2012 08:03 #97

  • kimi
  • kimi's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 759
  • Primljenih Zahvalnica: 165
Au sunce ti ...... , ove slike su ko kopija Pripyata..
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 26 mar 2012 10:38 #98

  • Cookie
  • Cookie's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Institutionalized
  • Poruka: 4225
  • Primljenih Zahvalnica: 3198
Veternikk napisao/la:
.....

Ukoliko bude građen prema generalnom projektu koji je, krajem prošle godine, izradio špansko-italijanski konzorcijum "Azvi", novi Žeželjev most biće za oko 1.000 tona lakši nego što je to bilo predviđeno idejnim projektom, pišu "Novosti".

...

Težina se računa u idejnom projektu?
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 05 apr 2012 19:46 #99

  • Saputnik
  • Saputnik's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 28
  • Primljenih Zahvalnica: 4
„Жежељ” креће преко Дунава следеће недеље?

Ажурирано пре 1 час 3 минуте





Мистерија око измењеног пројекта за изградњу железничко-друмског моста преко Дунава у Новом Саду, порушеног априла 1999. у НАТО-овом бомбардовању, јесте пред решењем и, како „Дневник„ сазнаје, радови ће, коначно, почети следеће недеље, и то понајпре захваљујући притисцима из Европске комисије.










Enlarge




Како „Дневник” такође сазнаје, ових дана се раде ситније техничке корекције на пројекту, који ће се потом упутити Градском и Покрајинском секретаријату за урбанизам који ће издати дозволу за припремне радове, односно изградњу.

По информацијама до којих смо дошли јуче, Институт „Јарослав Черни” предложиће водозаштитне мере за градилиште на сремској страни и чим се добију услови заштите, они ће се применити на терену и радови ће почети. Како чујемо, да градилиште не би угрозило водоводни систем, радиће се посебним савременим машинама и уградити разделни слој глине, који ће послужити као тампон између градилишта и водозаштитног подручја.

Најпре почињу припремни радови, који, осим заштите подручја водоснабдевања, подразумевају и рушење остатака порушеног моста и припремање терена за изградњу. Извор доступан нашем листу каже да је питање дана када ће градилиште оживети. Радови већ увелико касне јер је обећано да ће почети с првим лепим данима прошле године, али је каснио главни пројекат који је нешто измењен па се дуже водила расправа о томе како даље.

Израда главног пројекта и изградња моста поверени су још у јануару прошле године италијанско-шпанском конзорцијуму „Азви-Тадеи-Консалди”. Најпре је каснио пројекат, онда је време одузела расправа о мрежастим косим затегама, затим о томе да је, наводно, промењен статички систем моста, конструкција и још тога, чиме се није играти. Стекао се општи утисак – што је у више наврата и потврђено с високог места – да све личи на то да извођач радова жели да мост изгради што јефтиније па је припремио такву пројектну документацију која захтева уградњу мање количине материјала и мањи опсег радова, што ће објекат на саобраћајном Коридору 10, преко којег, осим саобраћајне траке за друмска возила треба да иде и двоколосечна пруга, тешко поднети.

Међутим, други извор тврди да су то најобичније глупости и сујета појединаца који не могу да поднесу да се ништа не питају, да је пројекат статички потпуно у реду и да је рађен по најновијим европским прописима, а на примедбу да су изабране компаније анонимуси, каже да су те исте компаније радиле и на идејном пројекту моста који је још 2007. поверен италијанској фирми „Италфер”.

Наш извор каже да нема потребе да Министарство за животну средину и просторно планирање даје сагласност на измене у главном пројекту након што је прошао техничку контролу коју је урадио Институт „Кирило Савић” у Београду, иако у овом министарству очекују да им га, сходно Закону о планирању и изградњи, „Железнице Србије”, које су, иначе, преузеле права и обавезе инвеститора изградње новог моста у име наше државе, пошаљу.

Нови мост би требало да има два железничка колосека, две друмске и две пешачке стазе, дужину 474 метра и ширину 25, а састојаће се од два повезана лука од 180 и 220 метара. Вредност радова процењена је на 46 милиона евра, од којих је ЕУ дала 26,2 милиона, а Покрајина и град око 19.

Р. Даутовић



Државна ревизија

У Министарству за просторно планирање понављају да су надлежни за све пројекте који укључују издавање локацијске и грађевинске дозволе те ревизију за оне пројекте који се односе на путне објекте на магистралним и регионалним путевима, као и аутопутевима. Док год главни пројекат не прихвати инвеститор (а то нису ни финансијери, ни извођач) и док не прође државну ревизију, не може добити грађевинску дозволу.
Izvor: Dnevnik
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Novi Žeželjev most 20 apr 2012 09:27 #100

  • limanac
  • limanac's Avatar
  • Van mreže
  • Administrator
  • Poruka: 5687
  • Primljenih Zahvalnica: 8894
Потписана дозвола за изградњу Жежељевог моста

Покрајинска секретарка за урбанизам, градитељство и заштиту животне средине Душанка Сремачки рекла је, за Радио-телевизију Војводине, да је данас потписала дозволу за почетак изградње Жежељевог моста, пошто су се стекли сви законом предвиђени услови.

Жежељев мост у Новом Саду, који је пројекат од капиталног значаја, требало би према ранијим најавама да буде завршен у наредне три године.


Европска унија је за изградњу моста издвојила 26,2 милиона евра, док ће Војводина и Нови Сад финансирати радове у укупној вредности од око 19,1 милион евра.

Жежељев мост срушен је у НАТО бомбардовању 1999. године, а у његовој близини 2000. године изграђен је привремени друмско-железнички монтажно-демонтажни мост, који успорава и друмски и железнички саобраћај на европском коридору 10.

Због недовољне висине приликом великих водостаја Дунава, мост спречава веће бродове да плове овом реком.

У НАТО бомбардовању 1999. године срушена су и преостала два новосадска моста, Мост слободе и Варадински мост, који су поново изграђени.
www.rtv.rs/sr_ci/vojvodina/novi-sad/potp...og-mosta_313941.html
Poslednja izmena: 20 apr 2012 09:27 od limanac.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru