Bice sutra slike, nisam stigao
- „Železnice Srbije“ dobile su dozvolu za početak radova na izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu od 20. aprila. U okviru pripremnih radova, juče je započelo rušenje ostataka stubova. Na gradilištu, sa petrovaradinske strane, formirano je kontejnersko naselje za potrebe izvođača radova i nadzornih organa, a na sastanku u Novom Sadu pre dva dana dogovorena je i dinamika prijema čelika iz fabrika u Poljskoj, Makedoniji i Italiji. To. praktično, znači da su se stekli svi uslovi za početak radova na izgradnji novog „Žeželjevog mosta“ u Novom Sadu, - izjavio je generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković.
Naime, Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine 19. aprila je potvrdio prijem dokumentacije, što praktično predstavlja dozvolu za početak radova na izgradnji novog „Žeželjevog mosta“.
Prethodno je Gradska uprava za urbanizam i stambene poslove Grada Novog Sada 17. aprila potvrdila prijem dokumentacije za izvođenje pripremnih radova, čime su se stekli uslovi za početak rušenja ostataka stubova. Rušenje ostataka stubova, u okviru pripremnih radova, juče je započelo. Nakon njihovog rušenja, predstoji izmeštanje gasovoda i dva cevovoda iz zone radova na izgradnji budućeg stuba.
Za odobrenje pripremnih radova, Grad Novi Sad je trebalo da reši problem vodozahvatnog područja na petrovaradinskoj strani, pa su preduzete odgovarajuće mere. Prošlog meseca dogovorena je metodologija određivanja potrebnih mera za zaštitu tog područja. JP „Vodovod i kanalizacija Novi Sad“, na bazi dokumentacije i mera zaštitte koju je definisao Institut „Jaroslav Černi“ u Beogradu, odobrilo je pripremne radove pre izgradnje mosta, koji obuhvataju rušenje starih stubova srušenog Žeželjevog mosta. U skladu sa tim pripremni radovi su i otpočeli.
Podsećamo da je izvođač radova na izgradnji novog Žeželjevog mosta špansko-italijanski konzorcijum, koji čine „AZVI“ Španija, „Tadei“ Italija i „Horta Koslada“ Španija.
Vrednost čitavog posla je oko 45,3 miliona evra, a sufinansiraju ga Evropska unija, Autonomna Pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad. Izgradnju čelične konstrukcije novog Žeželjevog mosta finansiraće Evropska Unija iz bespovratnih sredstava IPA fonda, u vrednosti od oko 26,2 miliona evra, dok će Autonomna Pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad izdvojiti oko 19,1 milion evra za demontažu privremenog i montažu novog mosta.Vlada Republike Srbije ovlastila je „Železnice Srbije“ da u ime Republike Srbije preuzmu prava i obaveze investitora izgradnje mosta.
Zastupnik investitora je dao saglasnost za angažovanje podizvođača firme „Mostogradnja“ iz Beograda i obavešten je da će radove na izgradnji šipova izvoditi firma „Geosonda“ iz Beograda.
U Beogradu, 20. aprila 2012. Godine