dnevnik.rs
Kоначно почиње изградња новог „Жежеља”
На градилишту новог железничко-друмског моста преко Дунава у Новом Саду све је спремно за побијање првих шипова, темеља стубова. Како „Дневник” сазнаје, бушење шипова требало би да почне у четвртак на сремској страни, чим се потпише извођачки пројекат, за шта је ангажована београдска „Геосонда”.
Припремни радови за изградњу новог моста почели су крајем априла, након што је добијена дозвола. До сада су уклоњени остаци стуба на петроварадинској страни и проширен је насип, а с новосадске стране се одваја пешачка стаза од градилишта. До краја недеље уклониће се остаци стуба и на бачкој страни да би се могли побијати шипови.
Како сазнајемо, темељи постојећих стубова изван воде ће се делимично користити за изградњу нових, али ће се проширити јер ће будући мост бити шири од пре 13 година порушеног: имаће две друмске, две пешачке траке и два колосека, док је бивши имао само један. У води ће се градити потпуно нови стуб.
Чим се уклоне остаци преосталог стуба, десетак метара даље преместиће се и гасовод и два цевовода за снабдевање водом, што ће урадити новосадска фирма „Градитељ” и НИС „Нафтагас„. Главни извођач радова, конзорцијум две шпанске фирме „Азви” и „Хорта Кослада”, те италијански „Тадеи” уклањање преосталих делова стубова поверио је јагодинској фирми „Мат”, а „Мостоградња” ће монтирати конструкцију.
На градилишту с петроварадинске стране формирано је контејнерско насеље за потребе извођача радова и надзорног органа, који је поверен немачкој фирми „ДД-интернешенел”. Челик за изградњу моста допремаће се по утврђеној динамици из Пољске, мостовска конструкција ће се производити у Италији, а њене делове овде ће монтирати „Мостоградња”.
Вредност читавог посла је око 45,3 милиона евра, а суфинансирају га Европска унија, Аутономна Покрајина Војводина и град Нови Сад. Изградњу челичне конструкције новог „Жежељевог„ моста финансираће Европска унија из бесповратних средстава ИПА-фонда с око 26,2 милиона евра, док ће Аутономна Покрајина Војводина и Град Нови Сад издвојити око 19,1 милиона евра за демонтажу привременог и монтажу новог моста.
Иначе, треба подсетити на то да су озбиљније најаве изградње новог „Жежељевог” моста кренуле 2006, када су се бивши министар за капиталне иневстиције Велимир Илић и тадашњи директор ЈП „Путеви Србије” Бранко Јоцић заклињали да ће радови почети крајем 2007, па 2008, али и многи други ; касније се испоставило да су очекивања била преамбициозна, па су радови најављивани за 2009, 2010...
Р. Даутовић