Železničko-drumski most u Novom Sadu: 2018-07-15; Svetla na Mostu, prilazi Mostu.
Nekoliko reči o aktuelnom momentu, više o temama oko Mosta, a malo i o Mostu.
Aktuelno o prilazima Mostu – drumskim i pešačkim
Pošto niko ništa ne javlja, ili tačnije – mediji objavljuju poluinformacije, raspitao sam se malo. Evo šta sam saznao.
Tačno je, drumski saobraćaj na Mostu počinje 19. jula. Nažalost ne i za pešake i bicikliste. Njihove staze na prilazima Mostu još se rade. Pešaci i biciklisti će po svoj prilici, moći da prelaze Most tek kad se potpuno urade prilazi, sa kružnim tokom i svim ostalim.
Inače izvođači Mosta sklanjaju sve sa bivšeg gradlišta Mosta, opremu, pomoćne konstrukcije, kontejnere ... Prostor za budući kružni tok za nekoliko dana će biti potpuno čist.
Novosađani sigurno neće biti oduševljeni što će morati da čekaju još nekoliko meseci, dok ne budu mogli i peške ili biciklom preko Mosta.
Da bi se eventualni gnev skrenuo sa Mosta i kanalisao na pravu adresu, ponovimo opet elementarne činjenice o prilazima. Opet ne zbog posetilaca Foruma, (oni već sve znaju), nego zbog medija koji na prikriven način opet guraju Most u negativan kontekst, mešajući radove na Mostu i prilazima. Valjda po dugogodišnjoj navici copy/paste, opet je Most nešto kriv, sada zbog kašnjenja prilaza!
Dakle:
- Most je bio spreman za drumski saobraćaj onda kad su završene zaštitne ograde. To je bilo još 21.maja!
Ako bi drumske trake bile bez zaštitnih ograda, (kao na starom mostu), onda još ranije – kad je i železnica krenula – 7. aprila! Prema tome,
Most je odavno završen!
- Gradnja prilaznih drumskih saobraćajnica je potpuno drugi ugovor koji nema nikakve veze sa ugovorom za gradnju Mosta. Ovde je u prilogu jedna Aerodronova fotografija gradilišne table sa osnovnim podacima, (objavljeno na Forumu 2018-05-12, #4006/str. 201). Prepisujemo:
Finansijer: Delegacija EU u Srbiji;
Investitor: Gradska uprava za gradđevinsko zemljište i investicije, Novi Sad;
Izvođač: Konzorcijum Strabag d.o.o., Beograd i Vojvodina put d.o.o., Pančevo;
Stručni nadzor: Egis International, Beograd.
Ovo su prave adrese za sve informacije i komentare o gradnji drumskih prilaza Mostu.
Aktuelno o Mostu
Komisija za tehnički prijem uveliko radi. Ogroman posao, (već smo razgovarali o tome).
Svetla – javna i dekorativna, upaljena su prošlog četvrtka. Tačno je – zbog EXIT-a!
Pomislio sam da je Grad reagovao, verovatno na mnoge sugestije građana, (analogno mom predlogu od 24. maja). Nažalost, nije tako. Svetla su upaljena po nalogu izvođačima direktora Projekta iz Železnica Srbije – gđe Anite Dimoski. Odluka hvale vredna. Još jedna dobra stvar za Most i Novi Sad, koju je učinila ova sjajna koleginica!
Najvažnije je da je Most u svom punom noćnom sjaju pred pedesetak hiljada gostiju iz celog sveta.
Demontaža Privremenog mosta je zavisna i od vodovoda na Privremenom mostu. Postojeći vodovod će moći da se demontira, (posle njega i Privremeni most), tek kad se obezbede u potpunosti cevi novog vodovoda. Taj postupak je uveliko u toku.
Najzad, za ovo javljanje, evo i 13 fotografija Mosta sa punim svetlima 13. i 14. jula.
Tu je i savesni čuvar Gara – na dve fotografije.
Jedan predlog Gradu:
S obzirom da će pešaci morati još dugo da čekaju na prelaz preko Mosta, predlažem da se za građane oranizuje prelaz, bar na jedan dan. Ljudi bi se kretali obeleženim koridorom, oivičenim recimo konopcima. Tako bi mogli da vide i osete Most neposredno, uz divan pogled na reku i gradske obale.
Nešto slično je organizovano u Beogradu, na Mostu na Adi, kad je most premostio reku. (Inače još je bio daleko od završetka, pa su ljudi mogli da se kreću samo privremeno ograđenim koridorom na prostoru budućeg kolovoza).
Ovo nije neka komplikovana i skupa operacija, a Most bi mogli izbliza da vide i građani, a ne samo nekolicina političara!