Otis.Driftwood.Ressurected napisao/la:
Mene jako interesuje zasto je morao da se radi vijadukt u Cortanovcima? Dunav nikada nije bio tako visok da ugrozi predhodnu traku. Puno drveca je poseceno, unisteno je bogato arheolosko nalaziste.
Prema informacijama sa interneta najviši stub je visok 25 metara, to je visina zgrade sa 8-9 spratova. Neracionalno je praviti toliki nasip, i to još na lošem i plavnom tlu. Ovako će stubovi vijadukta preko šipova biti oslonjen na tlo veće nosivosti. A zašto je kota nivelete toliko iznad kote teretna? Zato što teren nije ravan, Čortanovci su na oko 130 m, a Karlovački vinogradi na oko 80 m nadmorske visine. Tu razliku treba savladati tako da se ispoštuje maksimalni nagib nivelete koji se kod pruga meri u promilima. Google Earth kaže da je rastojanje stanica Čortanovci i Karlovački vinogradi po novoj trasi oko 5400 m, a pošto je visinska razlika 50 m, nagib je 9,26 promila. Naravno, ovo je okvirno jer nemamo tačne podatke o niveleti pruge i stacionažama. U ovom pravilniku (
www.paragraf.rs/izmene_i_dopune/030916-p...leznickih_pruga.html) piše da je maksimalni nagib nivelete pruge 12,5 promila za pruge sa brzinama većim od 120 km/h. Ne znam koliko je kod brzih pruga, ali ovo je u suštini pruga za mešoviti saobraćaj (putnički i teretni) tako da ne bi trebalo da nagib bude veći od 12,5 promila.
Inače, srušene su kuće u Temerinskoj sa severne strane pruge tako da će verovatno uskoro početi radovi i od Petrovaradina do Novog Sada.
Slika govori vise od hiljadu reci, no nazalost nemam u vecoj rezoluciji.