Клаудио Негреану: Новом Саду крајем марта предајемо ново пристаниште
Компанија DP „World“ Нови Сад успела је да изазовну годину, попут 2020., заврши успешно, одговорно и са високим степеном одрживости. Поред добрих резултата у претовару робе покренут је велики петогодишњи инвестициони план вредан 35 милиона евра, који ће новосадску луку ставити на мапу најразвијених дунавских лука.
И не само то. Ова компанија крајем марта завршава реконструкцију пристаништа на Дунаву, у коју је уложила 400.000 евра, које ће донети још већи број туриста нашем граду. О свему овоме, али и плановима за будућност, први пут за “Дневник” и домаћу јавност говори генерални директор DP World Нови Сад Клаудио Негреану.
Како је DP World Нови Сад пословао у 2020. години? Колики је обим претоварене робе, којом роба се највише претоварала и који су постигнути резултати у односу на 2019. годину?
- Прошла година, због пандемије ковид-19 и свега што нам је уз то донела, свакако је била једна од најизазовних година не само за нас који се бавимо бизнисом, већ и за све грађане Србије. Нема потребе да говорим шта је вирус учинио светској економији, али, и поред свега и упркос врло изазовном економском окружењу, DP “World” Нови Сад пословао је успешно, одговорно и са високим степеном одрживости.
Иако прошлу годину не можемо да упоредимо са ранијим периодима, јер је DP “World” преузео управљање компанијом тек крајем другог квартала 2019. године, али захваљујућу доброј организацији и преданости свих запослених забележили смо око 1,6 милиона тона претоварене робе у 2020. години, што је свакако успех. Већина претовареног терета су житарице, јер се Лука “Нови Сад” налази у срцу Војводине, која јесте специјализована за пољопривредну производњу у Србији. Наравно, главна роба која се претовара у новосадској луци је кукуруз, пољопривредна култура која се из Србије највише извози на главне светске дестинације.
Које су инвестиције реализоване или започете у 2020. години, а које ће бити реализоване или започете ове године?
-
Инвестиција на коју сам можда и највише поносан, јер ће, уверен сам, на њу такође бити поносни сви Новосађани, јесте реконструкција путничког терминала на Дунаву, у који смо уложили 400.000 евра. Крајем марта радови ће бити завршени и тада ћемо Новом Саду предати ново пристаниште, које ће, уверен сам, у овај прелепи град довести још већи број туриста.
Тек ће се користити потенцијали Дунава
Дунав је друга по величини европска река, како по дужини тако и по количини робе која се њоме превози. Из историјских разлога, транспорт на Дунаву није развијен у оном темпу како је развијен речни транспорт у западној Европи. Међутим, последњих година постоји велики интерес за речни транспорт због његових предности, као што је економичност, али и смањење емисије CO2. Могућност транспорта више различитих роба у оквиру једне пошиљке и разне друге економске предности стављају речни транспорт као приоритет. А географски положај Новог Сада, који се налази у срцу Војводине, пружа јединствену прилику за све производне и трговинске заједнице око нас. DPWNS, доказано је, једна од главних лука Србије по обиму робе која се транспортује Дунавом, каже Клаудио Негреану.
Осим ове, DP “World” Нови Сад имао је током прошле године велике инвестиције у самој луци, уложили смо у опрему и осталу супраструктуру луке. Конкретно, купили смо нови мобилни лучки кран, који има централно место у луци, машину за паковање ђубрива и два електрична виљушкара. Покренули смо развој инфраструктуре у луци тако што улажемо у додатни продужетак вертикалног кеја, у силос за житарице, нови контејнерски терминал. Према нашим плановима, све ово што смо започели током прошле године завршићемо до краја 2021. године, након чега ће Лука “Нови Сад” бити једна од најзначајних лука на Дунаву.
Који од пројеката сте дужни да реализујете према купопродајном уговору, у ком временском периоду и која би требало да буде вредност инвестиције?
-
Ми смо већ покренули велики петогодшњи инвестициони циклус, током којег ћемо уложити 35 милона евра у DP „World“ Нови Сад. На то смо се обавезали купопродајним уговором са Републиком Србијом и остајемо на путу наших обавеза.
Колико има запослених у луци DP “World” Нови Сад и каква је стратегија у погледу броја запослених у наредном периоду?
- DP “World” Нови Сад у луци запошљава тренутно 150 људи. Наравно, због повећаног обима посла и инвестиција, планирамо да повећамо број запослених. А и свако даље проширивање капацитета захтеваће нова запошљавања.
www.dnevnik.rs/ekonomija/klaudio-negrean...istaniste-20-02-2021