POJAČANO ODRŽAVANJE DRŽAVNOG PUTA IB REDA BR. 21, DEONICA IRIG 2 - RUMA 1
PROJEKAT REHABILITACIJE PUTEVA I UNAPREĐENJA BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA
Investitor:
JP PUTEVI SRBIJE
Ključni ekspert za trasu:
RADIVOJE MILEUSNIĆ dipl. inž. građ.
Odgovorni projektant za trasu:
MILAN ČUČKOVIĆ dipl. inž. građ.
Ključni ekspert za objekte:
DUŠKO BOBERA dipl. inž. građ.
Odgovorni projektant za objekte:
DUŠKO BOBERA dipl. inž. građ.
Projekat rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja (Road Rehabilitation and Safety Project – RRSP) je projekat podrške međunarodnih finansijskih institucija (Svetske banke, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj) Vladi Republike Srbije u implementaciji Nacionalnog programa rehabilitacije državne putne mreže. Ovaj projekat predstavlјa realizaciju prve faze Vladinog programa za period 2014 - 2019. godina i obuhvata:
unapređenje stanja državne putne mreže kroz rehabilitaciju oko 1.100 km postojećih puteva,
podizanje nivoa bezbednosti na putevima kroz primenu mera za unapređenje bezbednosti saobraćaja u svim fazama implementacije Projekta, i
jačanje kapaciteta i unapređenje institucionalne koordinacije u oblasti bezbednosti saobraćaja kroz implementaciju većeg broja različitih usluga.
Predmetna deonica se nalazi na putnom pravcu Novi Sad – Irig – Ruma – Šabac – Kocelјeva – Valјevo – Kosjerić – Požega – Arilјe – Ivanjica - Sjenica koji je prema uredbi o klasifikaciji državnih puteva (Sl. Gl. RS br. 105/2013 i br. 119/2013) svrstan je u državni put IB reda. Tačnije, nosi oznaku IB-21.
Početak deonice je na oko 200 m iza čvora 2104 Irig (Vrdnik), stara oznaka Irig 2, a završetak na oko 280 m od čvora 2108 Ruma (veza sa A3), stara oznaka Ruma 1 – autoput. Nove oznake čvorova preuzete su sa karte referentnog sistema državnih puteva I i II reda.
U funkcionalnom smislu, put se može svrstati u vezni međuregionalni put. Deonica duga oko 15km pripada regionu Vojvodine i nalazi se u Sremskom upravnom okrugu. Opštine na kojim se deonica pruža su Ruma i Irig.
Projekat pojačanog održavanja obuhvata analizu bezbednosti saobraćaja, analizu postojećeg stanja, analizu stanja kolovozne konstrukcije i predlog rešenja rehabilitacije i povećanja bezbednosti saobraćaja. Sva rešenja treba da ostanu unutar putog pojasa.
Osnovno rešenjke predviđa povećanje bezbednosti saobraćaja u raskrsnicama uvođenjem ulivno izlivnih traka i zamenu kolovozne konstrukcije. Pored toga biće razmatrana izmena elemenata situacionog i nivelacionog plana (u okviru putnog pojasa) kako bi se povećala preglednost i elementi geometrije prilagodili brzini od 80km/h.
DB Inženjering, Beograd, Srbija © Sva prava zagarantovana