Дневник на градилишту моста у Новом Саду на Фрушкогорском коридору
Директор Коридора Србије Александар Антић изјавио је да је „Коридорима “значајна подршка града приликом заједничке имплементације пројекта будућег моста на Дунаву на траси будућег Фрушкогорског коридора”.
Фото: instagram/ spsantic
Jавност је недавно први пут могла да види припрему помоћних мостова за изградњу главног моста којег граде радници кинеске компаније „China Road and Bridge Construction“. Уједно, како су обе дунавске обале рашчишћене на траси моста, сада је већ јасније на ком месту ће он премостити велику реку.
Да подсетимо, крајем марта Покрајински секретаријат за енергетику, грађевинарство и саобраћај издао је привремену грађевинску дозволу „Путевима Србије” за припремне радове за изградњу петог градског моста преко Дунава, између Петроварадина и дела бачке обале низводно од Термоелектране-топлане, на траси будућег Фрушкогорског коридора. Уједно „Путеви Србије” су 7. априла пријавиле радове Секретаријату и поступак потврђивања и даље је у току.
Ово практично значи да, након прошлогодишњег почетка бушења тунела од 3,5 километра испод Иришког венца, ускоро почиње изградња другог великог инфраструктурног објекта, моста дугог 1.765 метара, на траси Фрушкогорског коридора као брзе саобраћајнице са четири саобраћајне траке од 47,7 километара која ће повезати Нови Сад и Руму, као и садашње и најављене ауто-путеве Београд-Суботица, Београд-Загреб, Нови Сад-Зрењанин-Београд и Рума-Шабац. Фрушкогорски коридор коштаће 606 милиона евра, а према најоптимистичнијим најавама, требало би да буде завршен за две године.
Што се тиче самог моста, он ће, у градским оквирима, служити као део обилазнице око Петроварадина, те ће преко њега ићи сав теретни саобраћај са истока и севера према Срему и даље ка западној Србији и Босни и Херцеговини, уколико му одредиште није сам Нови Сад. Уколико је то случај, теретњаци ће се усмеравати на друмско-железнички мост, популарни Жежељ.
Сами припремни радови обухватају изградњу северног и јужног крака помоћног моста од челичне конструкције који ће служити за изливање бетонских стубова будућег моста. Северни крак ће бити дуг 278,74 метара и, као и јужни који је дужине 355 метара, биће постављен узводно од будућег моста. За њихову локацију одређене су парцеле које на сремској обали обухватају Роков поток источно од Прерадовићеве улице у Петроварадину, као и неколико парцела на крају Петроварадинске аде, иза комплекса некадашње „Победе”. На бачкој обали за овај посао одређен је форланд и насип од последњих рени бунара на Ратном острву све до краја градске грађевинске зоне према Субићу.
Фото: instagram/ spsantic
Радови ће коштати скоро 80 милиона динара без ПДВ-а, а сама привремена дозвола има рок важности од шест месеци. Према мишљењу Министарства заштите животне средине, за ове радове није потребна студија процене утицаја на животну средину.
Фрушкогорски коридор, осим тога што ће заштити национални парк Фрушка гора од теретног и осталог моторног саобраћаја, то би требало да уради и са Новим Садом. На територији града, ова саобраћајница ће служити као транзит за теретна возила, која би, уколико долазе са бачке стране, на брзу саобраћајницу мохгла да се „накаче” са Зрењанинског пута, код Каћа, као и са ауто-пута Е75 у близини бензинске станице „Минут”. Потом излазе на нови мост, долазе до Текија и затим кроз тунел од 300 метара испод Ширина избијају на Буковачки до, потом на Мишелук и даље ка Венцу и Иригу. Мост на Текијама биће спојен и са обилазницом око Петроварадина, која би требало да иде поред „Победе”, и која води на нови друмско-железнички мост.
Код мотела „Сунце” на Парагову, пак, биће изграђена веза са обилазницом око Сремске Каменице те планираним мостом преко Дунава у наставку Булевара Европе.
Светозар Крстић
Izvor:
Dnevnik