Nisu to "Francuzi" nego podaci iz OpenStreetMap, samo se ne vide planirani putevi na svakom renderu.
Spominjao sam već, neki volonter je uneo te trase u OSM još pre 7-8 godina, verovatno je imao pristup nekoj srednjoročnoj planskoj dokumentaciji. Sve to mož da bidne a ne mora da znači, pogotovo što je prilično staro (ja sam npr. nedavno popravljao trasu fruškogorskog tunela da bar liči na ovo što se sad izvodi).
Svaki dobar projekat može da se oskrnavi pri izvođenju.
Nijedan loš projekat ne može da se popravi pri izvođenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Cuo sam da tj na"cuh" (da nebi bilo posle ..reko si tako da se izvinem unapred ako bude laz) danas da ce u decembru biti kamen temeljac za most Petrovarad-Kovilj(iako nema nikakve veze sa Koviljom) al tako ga nazivaju!
Poslednja izmena: 31 okt 2021 18:45 od ćosa.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Prođoh za vikend ka Vencu i nazad, kod račvanja puteva je poveća gomila baš baš velikog kamenja, i deo toga je nasut dole u raskrčenom delu. Na usponu je leva traka delimično zatvorena za saobraćaj u blizini ulaznog portala, aktiviralo se klizište pa su je krpili, na sajtu AMSS je pisalo da će do 07.01. biti gotovi ti radovi, mi smo tog dana prošli i delovalo je da to još nije gotovo. Smeši nam se kanda još jedna Grdelica...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Ne sekiraj se, cim proradi brza pruga, eto svaki dan prvim vozom malog Aleka sa asovcicem i serpicom, ima da bude gotov i tunel i sanirano kliziste do izbora
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Srbija se zadužuje još 608 miliona dolara za Fruškogorski koridor
Vlada Srbije planira da se zaduži 608,3 miliona dolara kod kineske Export-import banke za izgradnju Fruškogorskog koridora, odnosno brzu saobraćajnicu Novi Sad - Ruma.
Vlada je uputila u skupštinsku proceduru Zakon o potvrđivanju ugovora o zajmu kredita za povlašćenog kupca za projekat izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) između Vlade Srbije, koju predstavlja Ministarstvo finansija, kao zajamoprimca i Kineske Export-import banke kao zajamodavca, piše Nova ekonomija.
U oktobru 2020. godine potpisan je Komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) između Vlade Srbije, "Puteva Srbije" , "Koridora Srbije" i "China Road and Bridge Corporation".
Komercijalnim ugovorom je predviđeno da će Srbija kreditna sredstva iskoristiti za pokriće 85 odsto vrednosti projekta, dok će ostatak od 15 odsto obezbediti iz budžeta.
Ugovorena cena za izradu projektno-tehničke dokumentacije, izvođenje radova i isporuku dobara prema Komercijalnom ugovoru iznosi 715,7 miliona američkih dolara.
Zakonom o budžetu za 2020. godinu odobreno je zaduživanje Srbije kod kineskih banaka u iznosu do 608.385.000 američkih dolara.
Zakonom o budžetu za 2021. godinu iznos zaduženja za navedeni projekat je povećan na 610 miliona američkih dolara, dok je istim članom Zakona o budžetu za 2022. godinu taj iznos preciziran i iznosi 608.384.610 američkih dolara.
Pod kojim uslovima se zadužuje Srbija?
Rok dospeća kredita je 20 godina, uključujući i period početka od pet godina. Period otplate glavnice je 15 godina u 30 polugodišnjih rata koje dospevaju 15. maja i 15. novembra svake godine.
Kamatna stopa je fiksna i iznosi tri odsto godišnje.
Troškove obrade kredita (po stopi od 0,5 odsto na ukupan iznos) Vlada će platiti jednokratno, u iznosu od 3,04 miliona dolara, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog ugovora.
Period raspoloživosti kredita je pet godina, uz mogućnost produžetka.
Izgradnja Fruškogorskog koridora je od posebnog značaja za razvoj transportnog sistema Srbije i doprineće unapređenju efikasnosti i ekonomskih koristi u sektoru saobraćaja, smanjenju posledica teretnog saobraćaja i nepovoljnih uticaja na okolinu, rasterećenju drugih putnih pravaca, bržem protoku saobraćaja, navodi se u obrazloženju.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći državni put Novi Sad - Zrenjanin - granica Rumunije, a na kraju na planirani državni Ruma - Šabac - Loznica, povezujući tako Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac i Loznica, a posredno i Srbiju sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР – ПУТ ЗА БУДУЋНОСТ – РАДОВИ У ПУНОМ ЈЕКУ (ВИДЕО)
Изградња Фрушкогорског коридора, започета у мају прошле године, тренутно је у пуном јеку, док је крај радова планиран за март 2024. године.
Целокупан Фрушкогорски коридор обухвата 47,7 километара пута, а најзначајнији део овог пројекта је тунел кроз Фрушку гору.
У питању је будући најдужи тунел у читавој Србији, а његова дужина износиће 3,5 километара.
Колико ће овај коридор уштедети времена онима који га користе?
Овај пут од скоро 50 километара имаће четири траке и ограничења брзине између 50 и 100 километара на час.
То значи да ће пут до Руме, Шапца, Лознице или границе са Хрватском (ЕУ) или БиХ, бити скоро преполовљен па тако и време које је за њега потребно.
До аеродрома “Никола Тесла” Новосађани ће, према пројекцији, моћи да стигну за мање од пола сата.
У пракси, свако путовање ка југу, започето северно од Фрушке горе, биће драстично краће и једноставније.
Фото: Коридори Србије
Да ли Фрушкогорски коридор има еколошког утицаја на околину у којој ће се налазити?
Мања километража и краћи боравак аутомобила на деоници значи и знатно мања емисија штетних гасова. Такође, без узбрдица кроз Национални парк возила ће, нарочито она теретна, без напрезања савладавати ову препреку, што додатно смањује потрошњу, а самим тим и производњу штетних материја.
Иришки венац остаће ту где јесте, али смањење његове употребе биће веома значајно за фрушкогорско зеленило које га окружује.
Планирано је формирање заштитних појасева зеленила поред саобраћајнице, као и успостављање континуиране контроле параметара животне средине (ваздуха, воде, земљишта, буке и нејонизујућег зрачења) од стране овлашћених организација.
Радови су тренутно у току, а њихов напредак тече по плану, те се очекује да ће рок завршетка радова (март 2024.) бити у потпуности испоштован.
Mene kao vozača kamiona bi sprečilo to što je sporo extra da se ide preko venca, haba se kamion više i potrošnja je dosta veća. Dok uštediš na putarini baciš to kroz auspuh, mislim da će retko ko obilaziti putarinu a verovatno će na vencu biti i zabrana za veće kamione kao i povremena patrola, sasvim dovoljno da se vremenom to reguliše samo od sebe.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.
S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.