Još malo vrućeg vazduha.
Kinezi buše Frušku goru?
J. Simić | 25. decembar 2013. 21:30 | Komentara: 9
U januaru će biti raspisan tender za izgradnju auto-puta Novi Sad - Ruma i tunela kroz vojvođansku planinu. Izradu dokumentacije sa po 200 miliona dinara finansiraju republika i pokrajina
ZA jednu od kapitalnih investicija, izgradnju auto-puta od Novog Sada do Rume s tunelom kroz Frušku goru, koji bi trebalo da budu izgrađeni do kraja 2017. godine, tender za izradu projektne dokumentacije biće raspisan već narednog meseca.
Tim povodom, početkom naredne nedelje, ministar regionalnog razvoja Igor Mirović i predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić trebalo bi da potpišu sporazum posle kojeg će se na javnom konkursu izabrati projektant. Taj postupak trebalo bi da bude okončan do kraja 2014, a izgradnja koja će trajati 30 meseci, trebalo bi da započne naredne godine.
- Izradu projektne dokumentacije republička i pokrajinska vlada finansiraju sa po 200 miliona dinara - potvrdio je u sredu "Novostima" Branislav Bugarski, pokrajinski sekretar za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu. Tek će se videti da li će ova investicija biti realizovana posredstvom kredita kineske Eksim banke, kako je ranije najavljivano, ili iz nekih drugih izvora. O tome će se odlučivati tek kada bude izrađen projekat. Tada će se znati i cena izgradnje auto-puta i tunela.
Prema nekim ranijim proračunima, gradnja tunela dužine 2.200 metara trebalo je da košta 38 miliona evra, a za proširivanje postojećeg puta od rumunske granice preko Zrenjanina i Novog Sada do Rume bilo bi potrebno još 19 miliona evra. Bugarski procenjuje da bi celokupna investicija mogla da košta između 150 i 200 miliona evra.
U Ministarstvu regionalnog razvoja, međutim, naglašavaju da je neozbiljno iznošenje bilo koje vrednosti u javnost pre nego što bude izrađena projektno-tehnička dokumentacija.
Auto-put Novi Sad - Ruma s tunelom, dužine 27 kilometara, biće najveća investicija u Vojvodini u poslednjoj deceniji. Konačno će biti rešen problem prolazaka teretnjaka preko Fruške gore i kroz Irig. Ovo je već decenijama najprometnija saobraćajnica u Srbiji. Novoizgrađeni auto-put i tunel imaće i ekološki efekat pošto će Nacionalni park "Fruška gora" konačno biti zaštićen od izduvnih gasova.
TRI DECENIJE
ZANIMLjIVO je da idejno rešenje tunela kroz Frušku goru i obilaznice oko Iriga postoji od 1982, a uradio ga je Dušan Sekulski s Građevinskog fakulteta u Beogradu. Stručnjaka je karijera potom odvela u Južnoafričku Republiku, na Univerzitet u Johanezburgu, a zatim u Bon, a o izgradnji auto-puta počelo se ponovo govoriti pre nekoliko godina.