Сутра почиње градња Фрушкогорског коридора
Фрушкогорски коридор, који ће сутра почети да се гради, поред тога што ће скратити вожњу од Новог Сада до Београда за читавих 20 км и омогућити да се од центра Новог Сада пре стигне до индустријске зоне у Руми него до центра Футога, донеће вишеструку корист за сва насељена места у његовој околини, изјавио је за Тањуг председник Покрајинске владе Игор Мировић.
Поручио је да је све спремно за почетак реализације пројекта на који се дуго чекало. Радови на изградњи Фрушкогорског коридора почеће сутра у присуству председника Србије Александра Вучића.
Фрушкогорски коридор представљаће аутопут од 47,7 км, са четири траке од по 3,5 метра, али без зауставних трака и та саобраћајница ће спајати аутопутеве ка Шиду и Суботици, а имаће и најдужи тунел у Србији, поручио је Мировић.
Каже да ће кроз Фрушку гору бити пробијен тунел од 3,5 километра, као и да ће бити саграђен нов мост преко Дунава од 1,8 км, који ће спајати Петроварадин у Срему и Ковиљ у Бачкој. У изјави за Танјуг Мировић је нагласио да је грађевинска дозвола већ издата Коридорима Србије, а почетак радова је најваљен за 1. мај.
"Ово је изузетно важна ствар за све. Рума добија део аутопута и нову индустријску зону. Ириг добија то да више ниједан једини шлепер неће пролазити кроз то место. Фрушка гора добија два тунела у дужини од три и по километра, што значи да ће се штити и амбијент Фрушке горе и да преко Иришког венца више неће ићи теретна моторна возила", навео је Мировић.
Поручио је да ће по завршетку радова Петроварадин добити обилазницу, Сремски Карловци уједно и излаз на аутопут Београд - Нови Сад, а житељи сремске стране Новог Сада бољу конекцију са самим градом због изградње новог моста који ће се градити на правцу Булевара Европе.
Како каже, изградња овог коридора је један од највећих пројеката у историји Срема и јужног дела Бачке, а као додатне бенефите, Мировић наводи боље повезивање теретног саобраћаја са Хрватском и Републиком Српском.
"Много тога ће се отворити, попут шансе за изградњу додатне две велике индустријске зоне у Руми до којих ће Новосађани стизати брзо и без семафора, а те индустријске зоне представљаће многима и шансу за запослење", навео је Мировић.
Фрушкогорски коридор скратиће пут и од Новог Сада до београдског аеродрома.
"Када са Лимана кренете ка Сурчину, данас се возите готово 100 километара, а по изградњи Фрушкогорског коридора ће се од Лимана 4, новим мостом, преко трасе са Булевара Европе, Парагова и двеју тунелских цеви од три и по километра, долазити за неких двадесетак минута до наплатне рампе Рума на аутопут Београд-Загреб и одатле ће бити још тридесетак километара до београдског аеродрома", навео је Мировић.
Истакао је да има поверења у кинсеку компанију ЦРБЦ која реализује овај пројекат, чија је вредности већа од 650 милиона евра. Од Мировића стиже и оцена да би читав посао требало да буде готов у наредне три године, пошто се ради, како наводи, о елитној кинеској компанији која већ гради аутопут од Прељине до Пожеге, као и аутопут у Црној Гори.
www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/272762/S...orskog-koridora.html