kasko napisao/la:
Kako god ali meni vec taaaaako ide na nerve ovo pozicioniranje semafora....
Pogledajte molim vas, pa mi recite, kome oni pokazuju signal, onom negde 30 metara od raskrsnice ili ovom prvom do nje koji treba da iskrivi vrat da bi ga video?
Mislim da pozicioniranje semafora nema nikakve veze sa krivljenjem vrata. Problem je u ovim debelim belim linijama na asfaltu ispred koje moraš da zaustaviš vozilo ako je na semaforu crveno. Linije su jako blizu semafora, skoro pa ispod samog semafora. One su problem i njih treba pomeriti unazad za minimun dužinu dva vozila, oko desetak metara.
Uzgred, suviše blizu su i samim pešačkim prelazima. Skoro pa da dodiruju pešački prelaz. Kada se prelazi na zeleno a nailazi vozilo koje treba da stane na njegovo crveno, ono staje skoro uz sam prelaz jer je tu povučena linija, pa ti kao pešaku to malko unosi dozu nervoze kada ti hauba auta stane bukvlano na pola metra od butine. Na trenutak se zapitaš hoće li se ovaj uopšte zaustaviti ili samo produžiti.
Jedan od velikih problema je kada se u istom trenutku upali zeleno za pešake i zeleni uslov desno za vozila. Tada i pešaci, biciklisti, automobili, krenu u istom momentu i jedni drugima preseku putanju. Ima u gradu na pojedinim lokacijama da se uslov desno pali posle dve, tri sekunde pošto se upali zeleno za pešake. Tada su pešaci već na prelazu, to vozači vidi i ne kreću odmah u trenutku paljenja zelenog na desnom uslovu. Ne dolazi do kolizije.
Ne volim baš da vozim po Beogradu, ali oni imaju bolje rešenje za semafore. Tamo se prvo pali zeleno za levo i tako uspe barem dvadesetak vozila da skrene levo pre paljenja zelenog za pravo. U Novom Sadu nekada jedva dva do tri vozila uspeju na frku ili bezobrazluk da skrenu levu. Iako si možda osmi u koloni, bukvalno na zeleno uspeš da skreneš levo tek kod treće promene signala na semaforu.