Novi kruzni tokovi:
Кружне раскрснице знатно смањиле гужве
Ажурирано пре 13 часова 21 минут
– Кружне раскрснице, макар она прва на углу Улице Корнелија Станковића и Булевара Европе, пале су као гром из ведра неба међу новосадски возачки живаљ, познат по томе што воли семафоре и не воли кишу.
Требало је само мало навикавања
Enlarge
Требало је само мало навикавања
Али ето, и то чудо се „примило“ у граду, а Завод за изградњу града намерава да настави изградњу кружних, или ротор раскрсница – каже за „Дневник“ директор ЗИГ-а Горан Вишњић. – У свету је тренд претварање четворокраких раскрсница у кружне, и то пре свега због безбедности, али и ради бржег и ефикаснијег одвијања саобраћаја. Показало се да су оне посебно добро решење јер се ефикасно смањују трошкови одржавања опреме, временски губици, самим тим и загађење, али пре свега их препоручује безбедност јер на њима има мање конфликтних тачака и смањени су брзина возила и углови при којима евентуално долази до судара.
Стручњаци у ЗИГ-у опредељују се за тип раскрснице на основу саобраћајне сигурности, протока саобраћаја, просторног уклапања и економичности. Бољка класичних раскрсница јесу лева скретања на којима су највећа загушења, што није случај с кружним раскрсницама, које повећавају проточност саобраћаја.
– У први мах, док се грађани нису упознали с функционисањем саобраћаја у кружном току, дешавале су се незгоде првог месеца. Пре свега због непоштовања прописане брзине вожње и непридржавања саобраћајне сигнализације. Свесни смо тога да је било потребно извесно време да се сви возачи привикну на саобраћајну новину у граду и стекну искуство – каже Вишњић.
За сада су изграђене ротор раскрснице у центру Ветерника, на спајању Булевара цара Лазара, Булевара Европе и Сомборског булевара, на Булевару Европе на укрштањима с улицама Корнелија Станковића и Руменачким путем, једна пре Канала ДТД као веза с Привредниковом улицом и једна после Канала као веза с Приморском улицом. Незванично, највише симпатија побрала је раскрсница на укрштању Сентандрејског пута и Приморске улице, где је изграђен круг пречника 40 метара, с две траке ширине девет метара. Возачи који редовно користе ту саобраћајницу сведоче, готово без изузетка, да је прелазак са семафоризоване раскрснице на кружну уједно означио и крај агонизујућих саобраћајних застоја, који су били највећи током „шпицева“.
– Планови су нам да наставимо ту тенденцију и да убудуће градимо на свим местима где имамо пресецања саобраћајних струја јер се код кружног тока подручје улива и излива проширује, уз физичко раздвајање смерова и обликовање ивица, чиме се постиже позитиван ефекат, као што је спречавање погрешног маневра, смањење брзине пред раскрсницом, стварање физичке заштите пешака и бициклиста и већа прегледност – најављује директор ЗИГ-а. – У сарадњи с Градском управом за саобраћај и путеве и завршетком израде пројектне документације тачно ће се дефинисати на којим местима ће кружне раскрснице бити изграђене, не само у граду већ и у приградским насељима. Планирамо кружне раскрснице у Кисачу, на углу улица Словачке и Јана Гомбара, и у Бегечу, јер је тамошњи обим саобраћаја превазишао могућности тих раскрсница – закључио је Вишњић.