Dobro došli, Gost
Korisničko ime: Lozinka: Zapamti me

TEMA: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura...

Re:RE: Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 14 nov 2017 22:34 #361

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
mrnjavi napisao/la:
Na tom mestu je najnormalnije ( i najjeftinije) rešenje uklanjanje pešačkog prelaza i podizanje visoke ograde na razdelnom ostrvu. Možda i elektrificirane.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
Isto to duplo jace na C. Lazara...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 09:05 #362

  • bili
  • bili's Avatar
  • Van mreže
  • Majstor
  • Poruka: 183
  • Primljenih Zahvalnica: 317
Premetio sam da sve vise vozaca koristi srednju traku za prestrojavanje levo iako to pravo imaju samo gradski autobusi.

Ne znam na koju raskrsnicu misliš. Na nekima je dozvoljeno samo za autobuse, na nekima za sve učesnike u saobraćaju.

Ako misliš generalno, onda sam i ja taj koji to obilato koristi ALI samo na raskrsnicama na kojima je to dozvoljeno. Isto kao i pravo iz desne trake, tamo gde je dozvoljeno.
Poslednja izmena: 15 nov 2017 09:18 od bili.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 09:56 #363

  • jiggy
  • jiggy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 321
  • Primljenih Zahvalnica: 636
Takodje. Ja koristim srednju traku za skretanje levo svuda gde je to dozvoljeno, jer mnogo vise ljudi ide iz krajnje leve i onda, jednostavno, ne bih stigao da prodjem...
Neke od njih: levo iz Maksima Gorkog na Bul. Oslobodjenja, levo sa Sentandrejskog puta u Partizansku, sa Bul. J. Tomica na Bul. Oslobodjenja itd.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 10:05 #364

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
jiggy napisao/la:
jednostavno, ne bih stigao da prodjem...

Stigao bi, samo je pitanje koliko "zelenih" bi propustio. Sve ostalo što si naveo je sasvim normalno. Svakako da treba koristiti sve što je dozvoljeno da bi se saobraćaj ubrzao i da se ne stvaraju nepotrebne kolone i gužve i to ne samo zbog samih kolona i gužvi, te nervoznih vozača (najveći broj takvih je u našim krajevima) već, kako ja razmišljam, pre svega zbog zagađenja vazduha koji udišemo.
Poslednja izmena: 15 nov 2017 10:10 od Blavak.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 10:44 #365

  • jiggy
  • jiggy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 321
  • Primljenih Zahvalnica: 636
Ne bih stigao da prodjem "na to ili prvo zeleno", sto je sasvim logicno iz mog posta. Da cu stici - stici cu, ali ne zelim pola svog zivota da provedem u saobracaju.
A sa NS vozacima je i problem sto sa semafora krecu kao puzevi i onda voze 40km/h.
Odes malo u evropu i shvatis da je saobracaj jako slican nasem, ali se sa semafora startuje zustro i onda nije problem da prodje i 20 vozila, umesto 10, kao u NS...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 11:22 #366

  • Nicisy1
  • Nicisy1's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 750
  • Primljenih Zahvalnica: 2947
jiggy napisao/la:
Takodje. Ja koristim srednju traku za skretanje levo svuda gde je to dozvoljeno, jer mnogo vise ljudi ide iz krajnje leve i onda, jednostavno, ne bih stigao da prodjem...

Nadam se da je ne koristiš doslovno uvek :whistle: često bude situacija na bulevaru u traci za levo samo 2,3 automobila a onda dovoljno samo jedan da skreće iz srednje trake levo i napravi bespotrebno haos iza.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 11:47 #367

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Za sve koji kosite srednju traku za skretanje levo pitanje:

Da li zmigavac dajete barem 30 metara od raskrsnice i dok stojite na semaforu?


Puno je lenjih... da ne kazem nesto ruznije... koje mrzi da "migaju" dok stoje na semaforu. Redovno upale isti tek prilikom ulaska u rasksnicu, pa ih oni koji su iza njih, a idu pravo i ocekuju isto od tih koji nisu ukljucili zmigavac, posteno i socno psuju - ukljucujuci mene.
Poslednja izmena: 15 nov 2017 11:49 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Brane, Direktor

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 11:48 #368

  • jiggy
  • jiggy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 321
  • Primljenih Zahvalnica: 636
To da. Gledam da sto manje ometam saobracaj, naravno...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 11:51 #369

  • ns021
  • ns021's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 68
Ne znam na koju je raskrsnicu mislio Dimke, ali ljudi masovno skrecu levo iz srednje trake kada se silazi sa Mosta slobode i skrece levo u Narodnog fronta, a tamo cak ne postoji ni zuta strelica za bus. Bar jedan skrene levo po jednom zelenom svetlu. Takodje, na uglu Kralja Petra i Kisacke gde postoji traka za polukrug, levo i desno, dosta njih stane u traku za polukruzno i ubacuje se posle ovima koji skrecu levo (posto je u traci za levo uvek kolona od 5-10 vozila). A sto se tice srednje trake iz koje se moze i pravo i levo, ja skoro uvek koristim nju, Tj. milion puta mi se desilo da je u levoj traci 10 automobila, a u srednjoj nigde zive duse, a crveno se pali za 5 sekundi. Cak stanem u nju i kada nema puno automobila u krajnje levoj, ali to u slucaju da znam da ce se nama prvo upaliti uslovno levo, pa cu odmah da prodjem da ne stvaram zastoj ljudima koji idu pravo ili u slucaju da odmah posle raskrsnice moram skrenuti negde desno, pa je puno lakse to uraditi iz srednje, u odnosu na levu traku.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 11:53 #370

  • TurboMaximus
  • TurboMaximus's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 2667
  • Primljenih Zahvalnica: 3069
jiggy napisao/la:
A sa NS vozacima je i problem sto sa semafora krecu kao puzevi i onda voze 40km/h.

Zbog startovanja na semaforu odlepim svaki put.
Nije stvar u žustrini nego u taktici i tehnici. Žustar start, između ostalog, povećava zagađenje. Kad se upali zeleno, svi treba da startuju skoro istovremeno, postepeno povećavajući odstojanje s rastom brzine. Ipak je ovo još uvek mali grad pa nije ni bitno, ali moglo bi da počne da se uči.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:RE: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 12:47 #371

  • dimke1983
  • dimke1983's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 22
  • Primljenih Zahvalnica: 125
ns021 napisao/la:
Ne znam na koju je raskrsnicu mislio Dimke, ali ljudi masovno skrecu levo iz srednje trake kada se silazi sa Mosta slobode i skrece levo u Narodnog fronta, a tamo cak ne postoji ni zuta strelica za bus. Bar jedan skrene levo po jednom zelenom svetlu. Takodje, na uglu Kralja Petra i Kisacke gde postoji traka za polukrug, levo i desno, dosta njih stane u traku za polukruzno i ubacuje se posle ovima koji skrecu levo (posto je u traci za levo uvek kolona od 5-10 vozila). A sto se tice srednje trake iz koje se moze i pravo i levo, ja skoro uvek koristim nju, Tj. milion puta mi se desilo da je u levoj traci 10 automobila, a u srednjoj nigde zive duse, a crveno se pali za 5 sekundi. Cak stanem u nju i kada nema puno automobila u krajnje levoj, ali to u slucaju da znam da ce se nama prvo upaliti uslovno levo, pa cu odmah da prodjem da ne stvaram zastoj ljudima koji idu pravo ili u slucaju da odmah posle raskrsnice moram skrenuti negde desno, pa je puno lakse to uraditi iz srednje, u odnosu na levu traku.
Govorim o raskrsnicama gde je samo za bus dozvoljeno skretanje levo iz srednje trake. Na primer iz Bulevara Oslobodjenja skretanje levo u Maksima Gorkog, iz Kralja Petra (sup) skretanje na Bulevar Oslobodjenja itd.
To su primeri gde ja iz srednje trake nisam mogao da produzim pravo vec sam morao da ih sacekam da skrenu.


Послато са Lenovo K10a40 уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 12:49 #372

  • jiggy
  • jiggy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 321
  • Primljenih Zahvalnica: 636
Primer Budimpeste:
Skoro svi krecu istovremeneno i sa solidnim gasom, sve dok ne dostignu brzinu koja je minimum onolika, koliko je i ogranicenje.
I onda nema problema u smislu stvaranja guzvi na semaforima, jer su ljudi totalno odsutni. A o parkiranju pre i posle semafora nema ni govora. Cak sam prmetio da, ako je kreni-stani saobracaj i treba auto da se zaustavi na pesackom, nece ni krenuti sve dok ne bude dovoljno mesta da zebra ostane slobodna.

U NS ludim i kada blokiraju sporedne ulice u koloni (iz Sajkaske u R. Domanovica npr.), pa ja skrecem levo iz R.Dom u Sajkasku i kada vidim da ovi desno ne mogu dalje, a da ce me sledeci auto zatvoriti krenem lagano da im presecem put, a onda vidim da neka zenturaca u Astri uopste ne shvata sta ja radim. I krene "kao" da me obilazi na sred raskrsnice... Dodje mi da poludim...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 13:00 #373

  • ranko su ns
  • ranko su ns's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 5910
  • Primljenih Zahvalnica: 9043
jiggy napisao/la:
A sa NS vozacima je i problem sto sa semafora krecu kao puzevi i onda voze 40km/h.
Odes malo u evropu i shvatis da je saobracaj jako slican nasem, ali se sa semafora startuje zustro i onda nije problem da prodje i 20 vozila, umesto 10, kao u NS...

Ovo je meni nešto najodvratnije u NS. Tako nonšalantno kreću na zeleno. Prvo dok vide da je zeleno pa da završe posao koji su radil pa da se smisle da li da krenu ili da sačekaju drugo zeleno. I onda posle deset sekundi vidiš kreno je. Ali drugi nije. Užas od mentaliteta
KO HOĆE NAĐE NAČIN, KO NEĆE NAĐE OPRAVDANJE
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Re:RE: Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 13:08 #374

  • ns021
  • ns021's Avatar
  • Van mreže
  • Vodonoša
  • Poruka: 32
  • Primljenih Zahvalnica: 68
dimke1983 napisao/la:
Govorim o raskrsnicama gde je samo za bus dozvoljeno skretanje levo iz srednje trake. Na primer iz Bulevara Oslobodjenja skretanje levo u Maksima Gorkog, iz Kralja Petra (sup) skretanje na Bulevar Oslobodjenja itd.
To su primeri gde ja iz srednje trake nisam mogao da produzim pravo vec sam morao da ih sacekam da skrenu.


Послато са Lenovo K10a40 уз помоћ Тапатока

Pa na Bulevaru Oslobodjenja se sme skrenuti levo i iz srednje. Tj. nije zuta strelica, bela je za levo.

Sto se tice Budimpeste, tamo se bas trude da izbegnu susret vozila koja skrecu levo i vozila koja im dolaze u susret i idu pravo. Koliko sam primetio, njima su raskrsnice konstruisane tako da se semafor za zeleno uvek pali odvojeno od semafora za pravo, a kod klasicnih velikih raskrsnica uglavnom i ne postoji skretanje za levo. Da ne govorim o tome da na glavnim bulevarima je njima ogranicenje na 70 i ne postoje pesacki prelazi, ali zato pesaci koriste podzemne metro stanice da predju sa jedne na drugu stranu.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 13:29 #375

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Mnoge od prethodno navedenih stvari, koje su i mene nervirale, a i dalje me nerviraju (naročito start na zeleno) sam rešio na veoma jednostavan način. Automobil koristim samo kad baš, ali baš moram. Po gradu se krećem peške ili biciklom. Smatram da nisam mnogo sporiji od automobila, naročito kad se vozila jedva kreću u nekim kolonama, tada se biciklom brže stigne. Idem i na Sremsku stranu biciklom, a i u megamarkete kad treba (jedan od kućnih biciklova ima korpu napred i naravno prtljažnik nazad-bude dovoljno). Čak ni ovo vreme ne smatram preprekom, samo se treba adekvatno obući. Ekološki je potpuno čisto, a i kažu da je dobro za zdravlje. Preporučio bih svakom ko može da se odrekne automobila, da to i uradi.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 13:30 #376

  • mel
  • mel's Avatar
  • Van mreže
  • Arhitekta
  • Poruka: 663
  • Primljenih Zahvalnica: 687
kasko napisao/la:
Za sve koji kosite srednju traku za skretanje levo pitanje:

Da li zmigavac dajete barem 30 metara od raskrsnice i dok stojite na semaforu?


Puno je lenjih... da ne kazem nesto ruznije... koje mrzi da "migaju" dok stoje na semaforu. Redovno upale isti tek prilikom ulaska u rasksnicu, pa ih oni koji su iza njih, a idu pravo i ocekuju isto od tih koji nisu ukljucili zmigavac, posteno i socno psuju - ukljucujuci mene.

Može da se tumači na razne načine, ali zavisi u kojoj ulici. Pričam naravno samo o dozvoljenim skretanjima u levo iz srednje trake. Npr, iz Bul. Jaše Tomića ne dajem žmigavac dok ne dođem na 15ak metara (ako se ne varam) od raskrsnice, kada počinje puna linija gde bi trebalo da je zabranjeno prestrojavanje. Tek tad. Ako dam ranije, plašim se da bi moglo da se protimači da želim da se prestrojim pre skretanja (iako je šansa da me neko propusti minimalna ako je kolona).
Ali 90% ljudi koji se nađu u traci skreću na Bulevar osl. tako da ne viim baš preveliki problem zato što ranije nisam dao žmigavac.
Kad sam na bulevaru, gledam da ipak skrećem iz krajnje desne, jer je tu glavni pravac dalje prema mostu uglavnom i time doprinosim zagušenju.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 13:39 #377

  • jiggy
  • jiggy's Avatar
  • Van mreže
  • Šef Gradilišta
  • Poruka: 321
  • Primljenih Zahvalnica: 636
Blavak napisao/la:
Mnoge od prethodno navedenih stvari, koje su i mene nervirale, a i dalje me nerviraju (naročito start na zeleno) sam rešio na veoma jednostavan način. Automobil koristim samo kad baš, ali baš moram. Po gradu se krećem peške ili biciklom. Smatram da nisam mnogo sporiji od automobila, naročito kad se vozila jedva kreću u nekim kolonama, tada se biciklom brže stigne. Idem i na Sremsku stranu biciklom, a i u megamarkete kad treba (jedan od kućnih biciklova ima korpu napred i naravno prtljažnik nazad-bude dovoljno). Čak ni ovo vreme ne smatram preprekom, samo se treba adekvatno obući. Ekološki je potpuno čisto, a i kažu da je dobro za zdravlje. Preporučio bih svakom ko može da se odrekne automobila, da to i uradi.

Ja sam koristio skuter u te svrhe, ali nisam bas najzadovljniji svescu ostalih ucesnika u saobracaju...
A kada sam u saobracaju, najcesce je to terenski posao, pa moram da idem kolima.

Vratio bih se samo na Budimpestu i to kako semafori stoje sa kontra strane ulice (slicno kao u USA) i onda niko ne krivi vrat da vidi svetlo.
Sto se tice pesackih, to bi se resilo pasarelama, ali za to imamo temu.
Sve u svemu, mnogo, ali mnogo lepse se vozilo u NS pre samo 15 godina tj. saobracaj pre 15 god je slicniji onom pre 40, nego ovom danas. Ali ne treba tu mnogo, malo vozaci, malo vlast i sve bi bilo ok. Ovako je samo gore...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 15:23 #378

  • valjan
  • valjan's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 1177
  • Primljenih Zahvalnica: 2333
U Aarhusu u Danskoj, a ako se dobro sećam i u ostatku Danske, semafor je postavljen kao i kod nas, ali ima i svoj "klon" sa druge strane raskrsnice, tako da gde god se nalaziš u raskrsnici ti vidiš koje ti je trenutno upaljeno svetlo.

Ono što meni smeta u varijanti poput Blavakove je (ne)svest naših vozača, dovoljno je da nekoliko puta prođete bulevarom Slobodana Jovanovića celom dužinom od Futoške do Vojvode Stepe i nazad, pa da vidite kako vozači, koji izlaze na taj bulevar iz sporednih ulica (Tozina, ĐN Johana, Vladike Ćirića, Kaće Dejanović, Branislava Borote, Partizanskih baza, Seljačkih buna...) uopšte ignorišu ukrštanje sa biciklističkom stazom i obližnji pešački prelaz, znači jednakom brzinom kako su do tad vozili pregaze pešački prelaz, prelete biciklističku, i tek onda krenu da usporavaju i tek onda pogledaju levo da vide da li nailazi neko vozilo kolovozom. Skoro svaki put kad vozim bicikl tom deonicom, barem jedan vozač kola me tako iseče, i onda se kao izvinjava kada mu maltene kucam na prozor...
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.

Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 15 nov 2017 16:31 #379

  • kasko
  • kasko's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 4924
  • Primljenih Zahvalnica: 9934
Spominjete Budimpestu a u njoj su leva skretanja vecinom zabranjena i ide se u desni krug oko bloka...

Zmigavac se ne koristi u Novom Sadu i Srbiji generalno. Levo iz Cara Lazara na Bulevar kod Merkatora... cekam jednog dana da neko od onih koji idu pravo pripuca na ove sto daju zmigavac tek kada udju u rasksrnicu u srednjoj traci, jer naprave haos u saobracaju. Da se signal da na vreme ljudi bi se prestrojili makar u jedinu preostalu traku za pravo a ne da se zakoce u redu jer je neku volinu mrzelo da upali zmigavac pred semaforom.

Trece, samo se u Srbiji TURIRA na semaforu i krece na crveno, pa zaustavi na pesackoj stazi, pa onda krivi vrat unazad da se vidi da li je zeleno, pa se opet krece... Kultura u saobracaju je ogledalo opste kulture naroda. Turska provincija. Istanbul je za nas Njujork. Bio i video.
Poslednja izmena: 15 nov 2017 16:51 od kasko.
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: Direktor, Blavak, srdjanyo, KrangTehnodrom

Re:Saobraćaj u gradu, problemi, (ne)kultura... 14 jan 2018 12:14 #380

  • Blavak
  • Blavak's Avatar
  • Van mreže
  • Investitor
  • Poruka: 8559
  • Primljenih Zahvalnica: 36802
Ako nema saobraćajne signalizacije, nema ni prekršaja, a i dugo su tu bili neki znaci i to bez veze postavljeni.



Послато са GSmart_Classic уз помоћ Тапатока
Administrator je onemogućio javni pristup pisanja.
Zahvalnici: valjan
U pogonu je Kunena Forum

O nama

Postavljanjem NSBuild foruma na mrežu 11. decembra 2010. godine, građani dobijaju nezavisnu platformu za razmenu najaktuelnijih vesti, informacija i foto-materijala, a prevashodno u vezi sa praćenjem izgradnje, infrastrukturnim projektima i investicijama na teritoriji Novog Sada.

S početka okupivši dvadesetak entuzijasta, posvećeno radeći na strasti i ideji koja nas je ujedinila, dobijamo pažnju sve većeg broja građana koji nastavljaju da obogaćuju platformu. Tokom godina privlačimo pažnju medija i gradskih službi, te smo danas zvanično prisutni na značajnijim dešavanjima i gradilištima radi prenosa ekskluzivnih snimaka i informacija.

Pročitajte više

Udruženje

Udruženje "Novosadska Gradilišta"

Možete nas kontaktirati preko kontakt forme ili na email office@nsbuild.rs

Posetite nas i na društvenim mrežama.

Posetite našu facebook stranicu Posetite naš profil na instagramu Posetite naš profil na twitteru